tomsi42 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Mine forslag til pub: Amundsen Dubliner Amundsen er jo ikke utpreget billig den heller Men et trivelig sted med mye spennende øl. Schenkerla Rauchbier (bacon på flaske). En spesiell sak for de som er tøffere enn toget Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 For meg så er jeg ganske enkel når det kommer til ØL, så jeg har ikke noe behov for eksotiske ØL-typer Det begynner dog å høres ut som om dette handler om en fuktig tur på byen og ikke en fototur. Jeg regelrett elsker ØL og tåler lite, så jeg er på ingen måte noen moralens vokter her, men jeg vet å oppføre meg, selv når jeg drikker, og den eneste bakdelen er at jeg blir vannvittig pratesjuk, hehe. Jeg blir også mye flnkere til å ta bilder, for jeg er langt tøffere til å nerme meg levende motiver når jeg har ett par pils innenbors. Kan nok hende jeg gjevnlig må tørke bort nesemerker fra linsen Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Det kan tenkes at jeg slår følge på denne turen, dersom ikke noe spesielt skulle dukke opp. Det ble jo en aldeles herlig jomfrutur med gutta til Larvik/Stavern/Mølen, og mersmaken sitter fremdeles i. Innen den 29. har jeg nok også et nytt objektiv som må testes, og sikkert en større bag også. Jeg tar gjerne en øl med gutta, men er nok mer opptatt av gode shots på minnekortet enn i strupen. Dog må jeg si at jeg kjenner meg igjen i det BjerkneZ sier over her - at litt påfyll av kjølevæske gjør en litt mer dristig i tilnærmingen av "live stock". Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Da har jeg lagt deg til på listen Her har dere en oppdatert liste over de som har meldt sin interesse: _____________ Bjerknez tomsi42 i42 Aetius ehauger Andreasfe Shirmah Nikolai88 ulfgre ilpostino TGB eks Alt-Ctrl Jan R. Halvorsen aspirant _______________ Fint om det gis beskjed hvis det er noen på listen som kan bekrefte/avbekrefte at dem blir med/ikke blir med. Slik at denne holdes så "ryddig" som mulig. Når tiden er inne så vil jeg sende dere mobilnummeret mitt på PM, slik at dere har en kontaktperson hvis dere skulle rote dere bort på Oslo S eller ikke finner oss. Alternativt kan kanskje også Tomsi sende dere sitt nummer da jeg tror han er langt mer kjent i Oslo enn det jeg er, men det er fortsatt noen uker igjen, så det tar vi når det nermer seg Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Dette kunne jeg tenke meg å være med på.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Da er du lagt til på listen Fredrik27 Her har dere en oppdatert liste over de som har meldt sin interesse: _____________ Bjerknez tomsi42 i42 Aetius ehauger Andreasfe Shirmah Nikolai88 ulfgre ilpostino TGB eks Alt-Ctrl Jan R. Halvorsen aspirant Fredrik27 _______________ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Da har jeg nettopp bestillt meg lærveske til X100S'en samt en sort soft release knapp, så nå er jeg klar for en retro gatefototur til Oslo snart Lærvesken kostet meg latterlige 165,- på ebay (ikke den orginale) og knappen kostet ved 14,- inkludert frakt Nesten så jeg fikk lyst til å handle mer, hehe. Ikke så dumt med solblener heller, men da passer desverre ikke lærvesken så jeg droppet det. Noe mer stash jeg får til X100S som bør vurderes? Stikkordet her er "retro" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Har X20 innen treffet så det skal bli morsomt å sammenligne. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Artig med slike retro småtasser Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Stiller kun med X20'en på Oslo turen. Perfekt kamera til sånne turer hvor det er mulighet for å ta en øl eller to. Om noen har lyst å prøve X20 der er det bare å si fra. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Er nok et kanonflott kamera til oppgaven det ulfgre Vurderer det samme selv, hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe X20. Er du forresten interresert i en skinnveske til X20 hvis jeg skulle ombestemme meg å ikke kjøpe kameraet eller evt. finne en annen veske? Skal få den for 150,- og handelen kan vi ta på oslotreffet hvis du dukker opp Det er denne vesken det er snakk om: http://cgi.ebay.com/...ME:L:OC:US:3160 Endret 30. mai 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Johooo!! Da skal jeg være klar til fototuren med nyinnkjøpt "stash" Har spandert en 24-70 f/2.8L II på 5D'en og en lillebror til X100s'en (X20). Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Gleder meg, jeg også. La oss håpe på pent vær og en trivelig ettermiddag og kveld 1 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Gleder meg, jeg også. La oss håpe på pent vær og en trivelig ettermiddag og kveld Jeg ser også frem til dette treffet. Ikke mest fordi jeg da har nytt objektiv, selv om det selvsagt er stas og åpner for nye perspektiver, men fordi jeg lærte så mye på den forrige - min første - tur. Heldigvis har jeg sirlig notert meg at det ikke er utstyret som veier mest, det er hvor trent øyet som ser er. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Det begynner å nærme seg nå, så da tenke jeg kanskje at jeg kunne oppdatere tråden litt. _______________________ Fototreff i Oslo - 29.juni 2013 Ta med kameraet, stort eller lite så starter vi dagen med en fotovandring i hovedstaden før vi avslutter på et av byens mange utesteder med sprudlevann for mannfolka, og sjokolademelk for kidza. Oppmøte: Kl. 14:00 på Oslo S Alle er hjertelig velkomne! ________________________ Her er de som har meldt sin interesse så langt: Bjerknez tomsi42 i42 Aetius ehauger Andreasfe Shirmah Nikolai88 ulfgre ilpostino TGB eks Alt-Ctrl Jan R. Halvorsen aspirant Fredrik27 ___________________ Fint hvis alle på listen kunne komme med tilbakemelding om dem faktisk skal være med eller ikke, slik at vi får ryddet opp i listen samt unngå missforståelser. Endret 9. juni 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jeg skrev litt om kneet i chattetråden forleden. Operasjonen kommer så tett på at jeg ikke får vært med på denne turen. Får håpe på noe lignende senere, men ønsker dere et knallbra treff! Forøvrig er vel deltager i42 en klipp/lim person Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Forøvrig er vel deltager i42 en klipp/lim person Den skjønte jeg ikke.... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Deltager 3 "i42" Jeg lurer på om det har skjedd når du har kopiert ut og postet oppdatert liste. Med mindre lillebroren til Tomsi42 er med under det kallenavnet eller noe Endret 10. juni 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Hmmm... mener da jeg så i42 som medlem tidligere i denne tråden.... Det ser ikke ut til at jeg får sendt PM til alle på listen samtidig, så da får jeg bare håpe at dem ser denne tråden. Er litt kjipt å stå og vente på noen som ikke skal være med, så hadde vert greit å få ryddet opp i denne listen slik at de som skal være med blir bekreftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå