Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er kølla unormal?

Anbefalte innlegg

God kveld. (Hehe, er da ikke kveld enda, men.)

Jeg kom over noe for litt siden, og det er det at om man ser for seg penis ovenfor, altså om du står og ser nèd på fighteren din, så ser du "under" penishodet der det er en.. Ehh.. deling, liksom rett ned under på baksiden av penishodet, så er det en streng.

Er det normalt at denne strengen skal være relativt stram? Jeg har slitt med noe alà trang forhud, og forsøker da å strekke dette til. Men når jeg da prøver på dette, så ser jeg at der strengen er "festet" i forhuden, så vil ikke dette ned med resten i like stor grad.

Er dette normalt? Jeg er usikker på om det strammer, da det kjennes liksom rundt hele forhud"-kanten", men er det noen som faktisk kutter denne strengen?

Også har det seg slik at det ser ut som penisen min er alt for stor (hehe) for forhuden, altså om jeg drar forhuden nedover, så ser det ut som at masse av "penisen" flytter seg nedover på en måte, altså den er liksom tykkest på midten av skaftet ca, og det ser ut som om det er den største gubben som har tatt på seg en small-t-skjorte, if you get my point?

Er dette også normalt?

Jeg har forsøkt å ta det opp med legen min, dette med trang forhud, men han mente jeg skulle prøve meg frem og ta kontakt igjen, han gadd ikke se på det engang.

Så hva tenker dere? Er kølla unormal?

Anonym poster: d00b93d71d8963f4e1b5b4f5845a7a46

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uvanlig. Hvis det blir plagsomt kan du gå til legen så gjør han et lite snitt med lokalbedøvelse som løser problemet.

Hadde samme problemet selv, men for meg løste det seg ved at strengen røk under sex. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel det man kaller trollpikk (fordi du sannsynligvis er et troll).

Og hvorfor i all verden drar du den konklusjonen? Det er ikke et unormalt problem og det har vært oppe på forumet flerfoldige ganger.
Lenke til kommentar

Den skal være stram, ja (selv om den kan være for stram)

Forhuden din høres litt stram ut, men dette er veldig vanlig. Merker du smerter ved onani/sex? Du kan kjøpe en kortisonkrem reseptfritt på apoteket dersom du skulle ønske å gjøre forhuden mindre stram, selv om dette ikke ser nødvendig ut i ditt tilfelle da du ikke nevner at du har noen problemer.

Endret av Press
Lenke til kommentar

Jeg troller nok ikke desverre, kanskje jeg har formulert meg rart, hvem vet?

Til dere som spurte ang onani/sex, jeg vet ikke med sex da jeg er jomfru enda, men onani, vel, før så fikk jeg såvidt forhuden over penishodet, og om jeg fikk det så gikk det akuratt over, og ikke lenger.

Nå etter en del strekking, så får jeg den over, og bittelitt ned, men om jeg da "strammer" penis, så merker jeg at det strammer noe grusomt, og jeg mistenker at jeg også mister ereksjonen av det, da det skjer hver gang jeg prøver. Hva kan dette være?

Det er også sånn at om jeg får forhuden over penishodet, så holdern seg ikke der, den spretter tilbake, av en eller annen merklig grunn...

Denne kortisonkremen, hvor smøres denne, og hvor lang tid pleier det å ta? Noen som har erfaringer?

Og Lars, er du sikker på at dette kan gjøres hos legen om det blir et problem? At jeg ikke må videre til noen form for sykehus for å ta dette snittet? Anonym poster: d00b93d71d8963f4e1b5b4f5845a7a46

Lenke til kommentar

Jøss, dette høres interessant ut.

Så det føres bare utenpå huden på penis, med andre ord? Hver dag? Hele forhuden, eller bare på toppen/kanten?

Tror du jeg trenger dette, mht hva jeg skriver? Og tror du det vil fikse det med at forhuden ser alt for stram ut generelt?

Og tusen takk for svarene til nå, alle sammen! :)Anonym poster: d00b93d71d8963f4e1b5b4f5845a7a46

Lenke til kommentar

Og Lars, er du sikker på at dette kan gjøres hos legen om det blir et problem? At jeg ikke må videre til noen form for sykehus for å ta dette snittet? Anonym poster: d00b93d71d8963f4e1b5b4f5845a7a46

Jeg er ikke 100% sikker. Det er et ukomplisert inngrep, men det er mulig du blir sendt til dagkirurgisk avdeling i stedet for at de tar det der og da.
Lenke til kommentar

Revne? Auda, kan umulig være godt? Er forhuden helt løs igjen, om den strengen revner? Trudde ikke strengen hadde noe med trang forhud å gjøre i den forstand, men jeg tar kanskje feil?

Og Lars, takk for tipset, jeg skal i så fall ta det med en lege som siste løsning, om det ikke er noe man får gjort på minuttet hos legen. Anonym poster: d00b93d71d8963f4e1b5b4f5845a7a46

Lenke til kommentar

Jøss, dette høres interessant ut.

Så det føres bare utenpå huden på penis, med andre ord? Hver dag? Hele forhuden, eller bare på toppen/kanten?

Tror du jeg trenger dette, mht hva jeg skriver? Og tror du det vil fikse det med at forhuden ser alt for stram ut generelt?

Og tusen takk for svarene til nå, alle sammen! :)Anonym poster: d00b93d71d8963f4e1b5b4f5845a7a46

Om du trenger det er vel egentlig opp til deg selv. Kanskje du bare vil gjøre det for utseendets skyld? Det er bare å kjøpe en kortisonkrem på apotekete, og eneste bivirkningen er jo tynnere hud, men det er jo strengt tatt det du forsøker å oppnå.

Tror ikke du trenger noe inngrep, hvertfall ikke på forhuden. Dersom strengen skulle ryke er det ikke så smertefullt, bare litt ubehagelig mtp på blodet som kommer ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...