cannibalguppy Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 At det er "for strenge regler og alt for låst" er da ærlig talt noe en gjennomsnittlig PC-bruker ikke bryr seg om. At Windows gjør alle oppgaver bedre er heller ikke nødvendigvis sant. Det er en grunn til at de aller fleste innenfor musikk- og filmbransjen bruker OSX. Er ikke det du sier her et ganske godt argument for å bruke Mac? Man vet at alt fungerer rett ut av boksen. Den første setningen skjønte jeg ikke. Prøver du å si at forskjellige produsenter lager helt identiske deler? Fant egentlig ingen spesielt gode grunner i løpet av innlegget ditt og det er ikke derfor Mac er like lite utbredt som det er. Windows får man brukt på alle PCer som finnes, inkludert Mac. Det får man ikke gjort med OSX, så allerede der har Windows en utrolig stor fordel mtp potensielle windowsmaskiner. I tillegg tar Apple en høyere pris enn det de fleste PCer med Windows gjør. Sistnevnte er nok hovedgrunnen til at OSX og Mac ikke er mer utbredt enn det er. De aller fleste bedrifter og enkeltpersoner har ikke råd til å bruke 10k på en PC, når man kan få en maskin som gjør omtrent det samme til en brøkdel av prisen. Ellers er det utrolig tåpelig å bruke ordet "useless" for å beskrive et OS, da det innenfor mange områder til og med er bedre enn Windows. Vil avslutte med å si at jeg på ingen måte er en person som elsker Apple over alt på jord, men synes bare det er tåpelig med personer som hater Apple bare fordi det er Apple. Ja om gigabyte eller asus lager et 670 kort er kortet identisk med minimale firmware forkskjeller. På apple produkter kan dette lage kræsj. på windows går det bra. Jeg hater ikke apple fordi de er apple. jeg hater dem fordi de behandler kunder som søppel, overpriser produkter, ødelegger andre firmaer med enorme søksmål fordi de kan holde på til andre går konk og fordi de er 100% låst på alt. Jeg er sterkt imot selskaper som låser alle former for systemer og dermed kveler innovasjon(og før du sier noe så dumt som at apple skaper innovasjon så se hvor lite de egentlig har skapt eller funnet opp, eneste faktisk innovative de har gjort de siste 10 år er å lansere iphone og dermed skape et marked for 5000krs mobiler.) Ja på jobb, ikke hjemme. Andelen Windows i norske hjem er kraftig nedadgående. Det er bare uvitende bestemødre og hardcore gamere igjen. Nei er over 90% faktisk. Så der tok du feil igjen. faktisk er det vel bare 5% som har en ikke windows basert pc i hjemmet sitt i norge. Eneste markedet windows har under 90% i er USA hvor apple har rundt 10%.(snakker da om pcer ikke tablets og smarttelefoner) 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Når man drar inn Apple her så er jo det mest ihuga fanboyene overbevist om at de kjøper noe som er av bedre kvalitet en konkurrentene til overpris Dette kan de gjøre fordi Apple har mindre hensyn å ta til hardwaren som brukes når programvaren lages. Det medfører også at systemet viker å være mere skreddersydd til dingsene som bruker Nå kan det virke som Microsoft er i ferd med å gjøre det samme med metro. hvor blir da fleksibiliteten til Windows av da ? Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Kan jeg kjøpe Windows 8 til godt under tusenlappen (ikke OEM), så skal jeg vurdere det. Imens kjører jeg Linux Mint, og spiller spill på Xboxen. ;-) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Kan jeg kjøpe Windows 8 til godt under tusenlappen (ikke OEM), så skal jeg vurdere det. Imens kjører jeg Linux Mint, og spiller spill på Xboxen. ;-) MS hadde jo Win8 Pro til slags for 250kr. i ganske lang tid. Trolig for å booste salgstallene mest mulig.Edit: Pro Endret 10. mai 2013 av Vice 1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 MS hadde jo Win8 Ultimate til slags for 250kr. i ganske lang tid. Trolig for å booste salgstallene mest mulig. Windows 8 har ingen Ultimate versjon, den finnes bare i Windows 8 og Windows 8 Pro. Da regner jeg ikke med Windows 8 RT og Windows 8 Enterprise fordi den første er laget for Arm-prosessorer og den andre kun selges til bedrifter. Ellers var det oppgradering fra tidligere Windowsversjoner til Windows 8 Pro som kostet kr 250 (249). I tillegg var den en ennå rimeligere oppgraderingsavtale for de som kjøpte PC med Windows 7 i en periode. Klart dette var for å få opp salget (skifte over til Windows 8), og jeg vil si at de som hadde en eksisterende Windows lisens som kunne oppgraderes gjorde dumt i å ikke benytte seg av dette tilbudet. Personlig har jeg oppgradert 4 stk lisenser på denne måten, men jeg bruker ikke en eneste av de pr dato. 2 Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Windows 8 har ingen Ultimate versjon, den finnes bare i Windows 8 og Windows 8 Pro. Da regner jeg ikke med Windows 8 RT og Windows 8 Enterprise fordi den første er laget for Arm-prosessorer og den andre kun selges til bedrifter. Ellers var det oppgradering fra tidligere Windowsversjoner til Windows 8 Pro som kostet kr 250 (249). I tillegg var den en ennå rimeligere oppgraderingsavtale for de som kjøpte PC med Windows 7 i en periode. Klart dette var for å få opp salget (skifte over til Windows 8), og jeg vil si at de som hadde en eksisterende Windows lisens som kunne oppgraderes gjorde dumt i å ikke benytte seg av dette tilbudet. Personlig har jeg oppgradert 4 stk lisenser på denne måten, men jeg bruker ikke en eneste av de pr dato. Har du tenkt på å selge en av lisensene? Eller er ikke det lov/mulig? (dersom de følger personen de er registrert på?) Kunne gjerne vært interessert i en lisens til en ok pris. Mvh Chiron Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Klart dette var for å få opp salget (skifte over til Windows 8), og jeg vil si at de som hadde en eksisterende Windows lisens som kunne oppgraderes gjorde dumt i å ikke benytte seg av dette tilbudet. Personlig har jeg oppgradert 4 stk lisenser på denne måten, men jeg bruker ikke en eneste av de pr dato. Det er det jeg mistenker. Mange kjøpte nok Win8 pga. dette siden det var et tilbud for godt til å si nei til, men sitter trolig på ubrukte lisenser. Selv kjøpte jeg 3 men ble så skuffet og irritert etter å ha installert på en maskin at de to andre lisensene ble liggende. Får se om MS rydder opp i fadesen sin framover. Jeg hater å si det, men dersom folk vurderer å gå over til Mac så er nåværende tidspunkt ganske bra. MS gjør hvertfall sitt beste for å overbevise dem til det ser det ut som. Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 MS hadde jo Win8 Pro til slags for 250kr. i ganske lang tid. Trolig for å booste salgstallene mest mulig. Edit: Pro Ja, husker det (dessverre), men var "midlertidig konkurs" delvis pga. julefeiring og nyttårsforsetter. Og alt for mange duppedittinnkjøp fra oktober til januar. :-| Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hvor finner jeg en skikkelig sameligning av innholdet i de forskjellige utgavene av Windows8 ? ( det så ikke ut til å eksister noe slik hos Microsoft) Nå er vel poenget med W8 svekket når man kan bruke programmet Mosaic på Windows7 ( for å få frem flisene) ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Wikipedia is your friend Nå kan det virke som Microsoft er i ferd med å gjøre det samme med metro. hvor blir da fleksibiliteten til Windows av da ? Antar at du har fått med deg at Windows støtter både "Modern UI" applikasjoner og programmer som er utviklet for Windows xp / 7 osv? ( Noe kompabilitetskrøll er der dog, men det var heller ikke uvanlig når man går fra en windows versjon til en annen). Faktisk så har jeg ikke problemer med å bruke spill som benytter seg av Dosbox eller som kom for Windows xp (dog kan noen slike spill / programmer være noe vrient å få til å fungere på W7 / w8 ). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 joda , men da må man velge programmer med omhu : men det var ikke helt det jeg tenkte på . Det var selve bruken fordi det har hele tiden virket som man ikke har helt kontroll på når MUI dukker opp. holder man seg til skriveborde så sier dere at det ikke er noe problem men det er når man må gå via startmenyen som er det kinkige her Det var altså hvordan starmenyen funger ved bruk av flisene og måten man navigere gjennom dem jeg hadde i tanken samt alt det som er tilknyttet til denne menyen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Seriøst Elgen, nå føler jeg at du rett og slett er på tampen til å trolle Windows 8 trådene. Vi har forklart deg flere ganger nå at MUI ikke dukker opp når som helst, Charms vil dukke opp om du setter musepekeren i det riktige området og "Start / Modern UI menyen" dukker kun opp om du aktiverer den via et venstreklikk med musen på miniatur vinduet eller bruker en Hotkey. Det er heller ikke "vanskelig" eller problematisk å få med seg hva som fungerer på desktop (samtlige windows 7 programmer eller nyere programvare som er optimalisert for W8 ) eller hva som fungerer direkte via Modern UI (dette lastes ned via Windows Store ) . Svært mye av dette er informasjon som kan leses i tester , som en "kundeveileder" hos en av bransjens It butikker eller elektrovare har kunnet vist deg eller rett og slett man har kunnet prøvd ut selv. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) igjen har du ikke forstått hva jeg sikter til det dreier seg slett ikke hvordan man får frem menyen , men hvordan den fungerer og her er det snakk om små detaljer. Endret 10. mai 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå