cannibalguppy Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hyggelig at du er glad for at et amerikansk selskap tjener penger.Operativsystemet deres er fortsatt elendig.Ingen som tvinger deg til å bruke Windows, det er mange andre fullverdige alternativer. Blant annet OSX, Linux osv. OSX er så langt fra fullverdig som det får blitt. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 OSX er så langt fra fullverdig som det får blitt. Deg om det. Mange, inkludert meg selv, foretrekker OSX til vanlig PC-bruk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Når det gjelder Windows så er det mange rare erfaringer der ute. Nå husker jeg selvfølgelig ikke alt med alle versjonen jeg har brukt ( 2.0,3,0 95 , 98 ,xp og windows7 ) Min erfaring er dog at en versjoner som skulle være mere stabil en den forrige ikke nødvendigvis er det. Det samme kan sies når det gjelder ytelsen også Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Selvfølgelig ble det -jeg vil ha startmeny på min Laptop/stasjonær pc diskusjon av denne nyheten. Kan ikke de som ikke vil ha Windows 8 på sin pc si det en aller siste gang her på forumet, så kan vi heller diskutere om Windows 8/RT kan få fotfeste i touchmarkedet (som i motsetning til PCmarkedet stiger)? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Kan få? Klart det kan. Men har ikke data til å si noe om virkeligheten. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Når det gjelder Windows så er det mange rare erfaringer der ute. Nå husker jeg selvfølgelig ikke alt med alle versjonen jeg har brukt ( 2.0,3,0 95 , 98 ,xp og windows7 ) Min erfaring er dog at en versjoner som skulle være mere stabil en den forrige ikke nødvendigvis er det. Det samme kan sies når det gjelder ytelsen også Men ved W7 og 8 er det tilfellet, og det er akkurat det som betyr noe idag. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Men ved W7 og 8 er det tilfellet, og det er akkurat det som betyr noe idag. Er du klar over at det var 2( 3) forskjellige erfaringer jeg la ut ? Så hvilke er det du sikter til når du sammenligner w7 og 8 ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 100 millioner Windows 7 lisenser tok 183 dager100 millioner Windows 8 lisenser tok 192 dagerIkke den store floppen folk skal ha det til, altså. (tall fra wpcentral) Vel, WIN7 ble da faktisk installert. W8 derimot... Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Deg om det. Mange, inkludert meg selv, foretrekker OSX til vanlig PC-bruk. logisk nok er du en ekstremt liten minoritet. Under 5% på verdensbasis foretrekker OSX fordi det er så å si useless. og systemet som støtter det for dyrt og låst. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 100 millioner Windows 7 lisenser tok 183 dager 100 millioner Windows 8 lisenser tok 192 dager Ikke den store floppen folk skal ha det til, altså. (tall fra wpcentral) Spørsmålet er jo hvor mange som faktisk er installert? MS har jo formelig kastet lisenser etter folk og har hatt store billigsalg. Selv har jeg 3 lisenser men etter å ha installert 1 av dem ble de 2 andre liggende og Win7 ble beholdt. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 logisk nok er du en ekstremt liten minoritet. Under 5% på verdensbasis foretrekker OSX fordi det er så å si useless. og systemet som støtter det for dyrt og låst. "Useless" er det absolutt ikke. Med unntak av at det ikke har like god spill- og programvarestøtte som Windows fungerer det utmerket til musikk, nettbruk, film osv. At maskinene til Apple er dyre er nok hovedgrunnen til at det ikke er mer utbredt enn det er, ikke at det er "useless". Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 "Useless" er det absolutt ikke. Med unntak av at det ikke har like god spill- og programvarestøtte som Windows fungerer det utmerket til musikk, nettbruk, film osv. At maskinene til Apple er dyre er nok hovedgrunnen til at det ikke er mer utbredt enn det er, ikke at det er "useless". Det er useless for de fleste bedrifter og personer fordi det er altfor strenge regler og altfor låst. pris er faktisk ikke grunnen selvom det ikke hjelper. Windows gjør alle oppgavene stort sett bedre(hvis du har IKT folk som kan jobben sin) og er lettere for folk flest. Og før du sier "stabilitet" så kan du tenke på at windows er ustabilt fordi det er så enormt mye større og har så enormt mye større spekter av deler og programmer som fungerer rimelig bra sammen. OSX klarer ikke å starte en gang på identiske deler fra forksjellige produsenter. DERFOR er OSX og macs så utrolig lite utbredt og derfor USELESS. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Er du klar over at det var 2( 3) forskjellige erfaringer jeg la ut ? Så hvilke er det du sikter til når du sammenligner w7 og 8 ? Begge er minst like raske, og stabile som forgjengeren. 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Hyggelig at du er glad for at et amerikansk selskap tjener penger.Operativsystemet deres er fortsatt elendig.Ingen som tvinger deg til å bruke Windows, det er mange andre fullverdige alternativer. Blant annet OSX, Linux osv. Det er ihvertfall ikke riktig for alle. Svært mange er tvunget til å bruke Windows i jobbsammenheng. Som utvikler er jeg også tvunget til å bruke Windows siden alle chip og kontroller/CPU leverandører driter i Mac og Linux og kun leverer programvare til Windows. (Kan ikke klage heller da de fleste verktøyene er gratis for å promotere chip/CPU de selger) Heldigvis bruker jeg fortsatt Windows 7 (og det var mye tweaking i sin tid også) , dessuten, Windows 8 ikke er kompatibel med mange utviklingsverktøy og kan derfor ikke brukes. Endret 8. mai 2013 av morten_b Lenke til kommentar
arthon Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Det største problemet for Microsoft er at de ikke har forstått at Win8 desktoppen er Stygg. Den er minimalistisk gammeldags av utseende med et flatt design av monoton kjedsommelighet med stygge farger. Spesielt den grønne fargen de bruker så ofte i promoteringen er forferdelig. Da jeg så "Metro" designet først gangen synes jeg det var veldig lite tiltalene og trodde det var et tidlig design forslag som ville bli videre utviklet. Men det skjedde ikke. Fremdeles har jeg ikke varmet opp til dette utseende. Hvis folk ikke synes utseende, som er "innpakkingen" til Win8, er tiltalende så vil de selvfølgelig heller ikke ønske å lære seg å bruke det. "Metro" burde vært lansert som et desktop alternativ/forslag for touchscreen for en helt annen desktop basis. Microsoft vil aldri vinne kunder med det desktop designet. Lag noe tiltalende og innovativt så vil kundene komme. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Det er useless for de fleste bedrifter og personer fordi det er altfor strenge regler og altfor låst. pris er faktisk ikke grunnen selvom det ikke hjelper. Windows gjør alle oppgavene stort sett bedre(hvis du har IKT folk som kan jobben sin) og er lettere for folk flest. At det er "for strenge regler og alt for låst" er da ærlig talt noe en gjennomsnittlig PC-bruker ikke bryr seg om. At Windows gjør alle oppgaver bedre er heller ikke nødvendigvis sant. Det er en grunn til at de aller fleste innenfor musikk- og filmbransjen bruker OSX. Og før du sier "stabilitet" så kan du tenke på at windows er ustabilt fordi det er så enormt mye større og har så enormt mye større spekter av deler og programmer som fungerer rimelig bra sammen. Er ikke det du sier her et ganske godt argument for å bruke Mac? Man vet at alt fungerer rett ut av boksen. OSX klarer ikke å starte en gang på identiske deler fra forksjellige produsenter. Den første setningen skjønte jeg ikke. Prøver du å si at forskjellige produsenter lager helt identiske deler? DERFOR er OSX og macs så utrolig lite utbredt og derfor USELESS. Fant egentlig ingen spesielt gode grunner i løpet av innlegget ditt og det er ikke derfor Mac er like lite utbredt som det er. Windows får man brukt på alle PCer som finnes, inkludert Mac. Det får man ikke gjort med OSX, så allerede der har Windows en utrolig stor fordel mtp potensielle windowsmaskiner. I tillegg tar Apple en høyere pris enn det de fleste PCer med Windows gjør. Sistnevnte er nok hovedgrunnen til at OSX og Mac ikke er mer utbredt enn det er. De aller fleste bedrifter og enkeltpersoner har ikke råd til å bruke 10k på en PC, når man kan få en maskin som gjør omtrent det samme til en brøkdel av prisen. Ellers er det utrolig tåpelig å bruke ordet "useless" for å beskrive et OS, da det innenfor mange områder til og med er bedre enn Windows. Vil avslutte med å si at jeg på ingen måte er en person som elsker Apple over alt på jord, men synes bare det er tåpelig med personer som hater Apple bare fordi det er Apple. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Det største problemet for Microsoft er at de ikke har forstått at Win8 desktoppen er Stygg. Den er minimalistisk gammeldags av utseende med et flatt design av monoton kjedsommelighet med stygge farger. Spesielt den grønne fargen de bruker så ofte i promoteringen er forferdelig. Da jeg så "Metro" designet først gangen synes jeg det var veldig lite tiltalene og trodde det var et tidlig design forslag som ville bli videre utviklet. Men det skjedde ikke. Fremdeles har jeg ikke varmet opp til dette utseende. Hvis folk ikke synes utseende, som er "innpakkingen" til Win8, er tiltalende så vil de selvfølgelig heller ikke ønske å lære seg å bruke det. "Metro" burde vært lansert som et desktop alternativ/forslag for touchscreen for en helt annen desktop basis. Microsoft vil aldri vinne kunder med det desktop designet. Lag noe tiltalende og innovativt så vil kundene komme. Man blir neppe kvitt metro fordi det er ganske mange som tydeligvis vil ha den på pcen. jeg har undres på hvorfor Microsoft ikke gjorde det slik at metro ble aktivert automatisk basert på hvilken hardware man hadde . Da hadde det hjulpet betydelig når Windows har plugg and play så virker det underlig at man ikke har fått det til bedre hvis så poenget med forenklingen i metro var å ta hensyn til svakere hardware så kunne de likegodt ha utgitt en versjon til der man ikke må ta hensyn til den svakere hardwaren. jeg sitter med det inntrykket at RT utgaven kun er beregnet på ARM prosessoren , og vanlig windows8 må ta hensyn til alt annet. ergo så får man heller ikke "fet" grafikk slik man hadde i windows7 Endret 9. mai 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Det har alltid vært populært å være anti-M$, særlig blant de yngre, men de fleste ender opp med å bruke Windows. Samme fenomenet med Intel (Intel Outside). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Det har alltid vært populært å være anti-M$, særlig blant de yngre, men de fleste ender opp med å bruke Windows. Samme fenomenet med Intel (Intel Outside). Ja på jobb, ikke hjemme. Andelen Windows i norske hjem er kraftig nedadgående. Det er bare uvitende bestemødre og hardcore gamere igjen. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ja på jobb, ikke hjemme. Andelen Windows i norske hjem er kraftig nedadgående. Det er bare uvitende bestemødre og hardcore gamere igjen. Tull og vas, slutt og far med løgn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå