Bær Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hvis en skal sette opp et bygg, ikke et privat hjem, men et offentlig bygg. Hva slags fagfolk vil det være behov for? Jeg har tenkt at det vil være behov for en prosjektleder, arkitekter, ingeniører, økonomer,snekkere, elektrikere, rørleggere og designere. Er det noen jeg har glemt? Bygget skal være et plusshus. Lenke til kommentar
jemodahl Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Flislegger og blikkenslager ihvertfall, men det vil vel være vanlig å ansette en byggeleder som hjelper deg med akkurat dette på et tidlig tidspunkt, før de andre. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) . Endret 9. mai 2013 av TMB 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Er dette bare en tankegang, skoleoppgave eller noe reelt du har planer om? Veldig kort: alle. Ellers, så er det en hel del du må gjøre først. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Det er nok en del grunnarbeid som må gjøres før noe bygg kan reises i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Bær Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Er dette bare en tankegang, skoleoppgave eller noe reelt du har planer om? Veldig kort: alle. Ellers, så er det en hel del du må gjøre først. Dette er en skoleoppgave, så har ikke planer om å faktisk sette opp bygget. Skal kun sette opp en prosjektplan og se for meg hvordan dette skal realiseres. Dette med fagfolkene er en svært liten detalj i det hele, men greit å ha så nøyaktig og realistisk som mulig. Er derfor jeg spør om det er noen som jeg har utelatt. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Skjønner, skjønner. Det meste er nevnt, men i rekkefølge blir det slik: arkitektfirmaer (bygg og evt. landskap), rådgivende ingeniører i alle bransjer (oppmåling, bygg, brann, elektro, ventilasjon, osv), (leverandører av byggematerialer), entreprenører, og evt. renhold. Noen entreprenører driver med alle felt samlet, alt fra bygging av råbygg og montasje, til taktekking, blikkenslager, flislegger, rørlegger og elektriker. Avhengig av prosjektet og budsjett bruker man de beste/rimeligste alternativene. Håper det var til hjelp . Lenke til kommentar
Bær Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Skjønner, skjønner. Det meste er nevnt, men i rekkefølge blir det slik: arkitektfirmaer (bygg og evt. landskap), rådgivende ingeniører i alle bransjer (oppmåling, bygg, brann, elektro, ventilasjon, osv), (leverandører av byggematerialer), entreprenører, og evt. renhold. Noen entreprenører driver med alle felt samlet, alt fra bygging av råbygg og montasje, til taktekking, blikkenslager, flislegger, rørlegger og elektriker. Avhengig av prosjektet og budsjett bruker man de beste/rimeligste alternativene. Håper det var til hjelp . Tusen takk! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Hva men entreprenører, landmålere, sprengingsarbeidere o.l Tomten der huset skal bygges må jo også arbeides med og uansett så må du ha entreprenører til å grave ned vannledninger/strømkabler for elektrikeren og rørleggeren gjør ikke graverarbeidet for deg. Du må også f eks ha en parkeringsplass (avhenger av hva slags offentlig bygg), veier inn til bygget og lignende så en veldig viktig ting su har glemt er entreprenører! Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hvis du leser innlegget mitt så har jeg tatt med alle. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Fort gjort å gløyma anleggsgartnaren, skjønar eg. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hvis du leser innlegget mitt så har jeg tatt med alle. Tok med litt mer om hvorfor det er bruk for en entreprenør Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Fort gjort å gløyma anleggsgartnaren, skjønar eg. Pøh. Asfalter hele tomta. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Pøh. Asfalter hele tomta. Og kven legg så asfalten? Det gidd i allefall ikkje entreprenøren. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Det finnes da utallige "asfaltfirma" som, i hvert fall på større områder, gjør en mye bedre jobb enn en anleggsgartner. Med mindre denne anleggsgartneren er utstyrt med utlegger og vals, da...noe jeg aldri har sett. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Og kven legg så asfalten? Det gidd i allefall ikkje entreprenøren. Random polakk, går eg ut i fra. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Det finnes da utallige "asfaltfirma" som, i hvert fall på større områder, gjør en mye bedre jobb enn en anleggsgartner. Med mindre denne anleggsgartneren er utstyrt med utlegger og vals, da...noe jeg aldri har sett. Yrket anleggsgartnar er eit samansurium av desse faga: * Asfaltarbeid * Gartnar * Grov muring * Steinlegging * Anleggsarbeid/grunnarbeid * Betongarbeid Men nei, det er ikkje storskala asfaltering det er prat om. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg glemte visst å skrive: "Vennlig hilsen Anleggsgartner" i innlegget mitt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå