Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSI 100Mbit vil kun 10Mbps

Anbefalte innlegg

Har nytt MSI hovedkort, men ikke nyeste beste modell, det er innebygd 10/100Mbit LAN kort som står fast på 10 enda jeg har satt det til å være 100 full duplex. Får det IKKE til å endre overførings speeden. Alt annet som er koblet til samme nettet har 100Mbit settings

På routeren er det bare et lys der denne LAN kontakten er klikket inn, alt annet har 2 blinkende LED's pr tilkobling.

Kjører Win XP og har ikke vært borti sånnt problem før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekka kabel med linjetester, den er 100% og alt annet funker som det skal, bare denne som nekter å få opp 100Mbit speed, og den har bare fått siste drivere, Windows XP og Office XP innsprøytet til nå...

Dårlig manual om LAN til dette hovedkortet, står bare at det er 10/100Mbit VIA sak, Aida32 sier det er VIA Rhine II Fast ethernet adapter, ligger ingen updates til den på VIA heller :(

Lenke til kommentar

Prøv å gå inn på Properties for din Lokal area nettwork. Der velger du "konfigurer" på nettverkskortet ditt og går til "Advanced" og stiller "Speed/duplex settings" til "Force 100 full duplex".

Som sagt før så kan det hende at du ikke har god nok kabel, og da vil du merke linjetap, altså at du noen ganger kan miste linjen eller at den blir treigere enn de andre 100Mb tilkoblingene i huset.

Det lille "veikartet" jeg skrev over er for min Win2k med Nforce 2 driverene. Kan være litt andreledes for deg, men de fleste nettverkskort har muligheten til å tvinge en hastighet.

Lenke til kommentar
Kanskje du har mus?

Hmm ja på en måte og den lar jeg "frustrasjonen min" gå utover nå og da...hvis hun har lyst da...eeeh well you asked :lol:

Kanskje du feilposta hva vet vel jeg :)

Vært å gitt bort PC'n nå anyway så 100Mbit @ bare 10Mbit spiller ingen rolle, skulle bare kopiere inn mange gigabyte data fra en annen PC, men flytta heller over hele harddisk rukkelet og skrudde litt.

Thanx for trying ihvertfall :yes:

Lenke til kommentar

Hallo !

Jeg har AKKURAT samme problem. Kjøpte et nytt MSI-kort (ikke av nyeste modell) men får bare 10mbit på det innebygde nettverkskortet, selv om jeg valgte force 100mbit full duplex.

Andre PC'er på samme kabel klarer 100mbit fint.

Nyeste drivere hjelper heller ikke.

Rart det der.....

Jeg stappet i et nytt nettverkskort og deaktiverte det innebygde, det løste mine problemer :)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg leste litt på msi sitt support-forum for en del uker siden og der sto det at mange hadde problemer med å få de innebygde nettverkskortene til å fungere ordentlig. Hvis jeg ikke husker feil var den kresen på hva slags router/hub/switch du koblet pc'en til...dette var for nForce2 hovedkort...men nå ser jeg at du har VIA så da er det vel en helt annen sak :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...