Rkskaar Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 På forsiden av HW.no så er der et felt som heter siste fra forum, når man drar over postene så dukker url'en opp f.eks:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=151196&forum=62 Dette sier meg ikkeno, hadde det hvert mulig å få opp navnet på hvilket forum det ligger under istedet? mvh RKS Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Mener du at du utifra linken skal se hvilket forum det tilhører? Istedenfor 'forum=62', skulle det være 'forum="annet om hardware"'. Spørsmålet som dukker opp er vel hvorfor? Trykk på flere så vil du se det. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 eh... nei! Det ser jeg ikke. Er det noen grunn til at dette ikke lar seg gjøre? Regner ikke med noen bryr seg om å se "http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=151196&forum=62" Det gir jo ikke noen info, med mindre man pugger alle tallene opp imot de enkelte forum. Slik at når der står forum=62 på slutten så betyr det Hardware -> Lagringsmedier. Det ville vel for de fleste gi best mening å skrive kort og godt "Lagringsmedier" når man dro musepekern over innleggene. Det er svært ofte at headingen ikke sier noe om innholdet. Som "hjelp" "Er denne OK" osv. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 vel. urlen har faktisk en temmelig logisk oppbygning: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...151196&forum=62 Skulle den være bygd opp av navnene på forumene osv hadde det blitt mye styr med %20 osv, og dessuten måtte masse informasjon i databasen endres om man valgte å bytte navn på kategoriene og emnene. Dessuten går det mye raskere å indeksere en database etter tall enn en masse bokstaver, siden disse blir betydelig lengre. Det blir også mye rot, og man kan bare ha et emne en gang. Kanskje et middel mot Hjeeeeelp!!?!?!!?? i topic, men det er vel det eneste positive. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Nei, jeg mente ikke å forandre på url'en, men på visningsnavnet som dukker opp når du sveiper over den. Er helt enig at den er praktisk oppbyggd. Det er også kun på førstesiden dette er en "mangel". Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Han har helt rett. Alt teksten som vises over linken trenger ikke vise url'en selv. når man først har den, hvorfor ikke bruke den til noe fornuftig Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 visste ikke at <a> hadde alt= option. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 heh skal ærlig innrømme at jeg ikke visste det selv, men antok det i og med at det kom opp en liten gul notis Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 <a> har ein title-attributt og ikkje nokon alt-attributt, såvidt eg veit. Utan at eg har noko eg skulle sagt i denne saken, så er det mulig, men det vil medføre spørringar som tek ein god del meir tid på framsida, som er den sida som har flest sidevisningar av alle. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg er tilbøyelig til å være uenig. I det du allerede har sortert samtlige poster på når de ble postet, og konstruert en url fra dem og vist tittel, burde det være en smal sak å også hente ut f.eks hvilket forum de er fra eller noe annen tilleggs info og pakke inn i en attribut. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg er tilbøyelig til å være uenig. I det du allerede har sortert samtlige poster på når de ble postet, og konstruert en url fra dem og vist tittel, burde det være en smal sak å også hente ut f.eks hvilket forum de er fra eller noe annen tilleggs info og pakke inn i en attribut. Eg likte formuleringa di på første setninga. Eg er tilbøyelig til å vere ueinig med det du seier her, og uten å gjere dette til ein teknisk diskusjon, vil eg tru at det medfører ein ekstra join å hente ut kategorinamnet, sidan namnet på kategoriane og sjølve postane ligg i ulike tabellar. Sidan me har fleire forum her, vil det då vere snakk om to ekstra joinar, sidan me må hente ut namnet på forumet (t.d. Hardware), namnet på kategorien (t.d. Tilbakemeldinger), og til slutt namnet på tråden. Det er langtifrå umogleg, men det kan verte heller stressande for serveren å ha det på framsida av HW.no, grunna det svært høge talet på sidevisningar. Om nokon av dei som er ansvarlege for det har lyst å vere ueinige med meg, så værsågod... (Forresten, alle andre kan og vere ueinige med meg). Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Må nesten ta litt forbehold når jeg ikke kjenner kildekoden til forumet her Det blir nok en ekstra join ja, i og med som du sier, at postene ligger i ene og samme tabell og forum definisjoner i en annen. Men det er vel bare å prøve Ellers: Jeg har merket at det tar en tid før mine nylige poster blir registrert i "siste fra forum"-listen på framsiden. Hvis jeg nå sjekker framsiden etter denne meldingen, vil jeg sannsynligvis ikke se denne tråden med riktig post count øverst med en gang. Det virker mao som om de som vises der, er cachet opp. Og da bør det være uante muligheter for administrator! Lenke til kommentar
amund Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det virker mao som om de som vises der, er cachet opp. Og da bør det være uante muligheter for administrator! Siste fra forum på forsiden til Hw.no caches hvert minutt. Ja, det er fullt mulig å legge inn en title på overskriftene. Skal se hva jeg får til i løpet av kvelden. Mvh, Amund Lenke til kommentar
amund Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 På forsiden av HW.no så er der et felt som heter siste fra forum, når man drar over postene så dukker url'en opp f.eks:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=151196&forum=62 Dette sier meg ikkeno, hadde det hvert mulig å få opp navnet på hvilket forum det ligger under istedet? Jepp, nå er dette på plass. Mvh, Amund Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jepp, nå er dette på plass. Ekspresservice! Litt praktisk funksjon jeg ikke visste jeg trengte. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Den var jo litt fin da. Godt jobbet amund! Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Takker! Dette ble helt etter ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå