Gå til innhold

Bindingstid uten sibsidier?


Anbefalte innlegg

Canal Digital hevder at jeg har 12mnd bindingstid på abb. på parabol, selv om vi overtok abb. og anlegg ved huskjøp. Dvs. vi hadde hele anlegget inkl. dekodere og programkort. Kan de med loven i hånd gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva står det i kontrakten?

 

Ellers så skriver Canal Digital dette på nettsidene sine:

Alle som blir kunde hos Canal Digital får subsidiert utstyr, som for eksempel fri montering, eller rabatt på dekoder og programpakke. Dette medfører at alle kunder har en standard avtaleperiode på 12 måneder på bestilt kanalpakke. Det er derfor ulike oppsigelsesregler knyttet til kunder som er i, eller utenfor, en 12 måneders avtaleperiode.

Lenke til kommentar

Normalpris, ingen rabatter eller subsidiert utstyr, og de krever binding fra den dato vi overtok abb... De krever altså at vi får ulempen (bindingen) med å være ny kunde, men ingen av fordelene.

Lenke til kommentar

Det er korrekt at man må ha en fordel av bindingstiden, var vel her netflix eller hbo var i noen konflikter med fobrukerådet om jeg husker riktig vedrørende dette.

 

Men ts har kanskje fått gratis eierskifte, i tilegg slapp ts re-etablering som jeg regner med ville kostet noe dersom eierskifte ikke var mulig.

Jeg vet ikke hvordan kostnadene er for dette.

 

Noen leverandører av div tjenester aksepterer jo ikke engang eierskifte slik at kunder MÅ reateblere seg med da ny bindingstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratis eierskifte???

 

Nye kunder får ny dekoder til kr 1,- og tre måneder gratis. Vi har betalt over 500,- mnd fra dag én, og hadde alt utstyr. Ringte til og med til Canal Digital for noen måneder siden og spurte om ikke vi kunne få ny dekoder til rabattert pris siden alle våre er gamle, men det var uaktuelt fordi det var forbeholdt nye kunder.

 

Synes dette grenser til skurkeoppførsel, og kommer ikke til å føye meg uten videre.

Lenke til kommentar

Gjelder CD, ikke Viasat...

 

Kommer til å skrive en saklig og konkret klage og sende til canal digital (gidder ikke krangle med kundeservice).

 

Responderer de ikke på denne gjør jeg de oppmerksom på at jeg bestrider bindingen og at fakturaer etter normal oppsigelsestid ihht.avtalevilkårene ikke vil bli betalt. Da får de velge selv om de gidder å ta saken videre til forliksrådet++

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...