oleva Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Canal Digital hevder at jeg har 12mnd bindingstid på abb. på parabol, selv om vi overtok abb. og anlegg ved huskjøp. Dvs. vi hadde hele anlegget inkl. dekodere og programkort. Kan de med loven i hånd gjøre dette? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Har dere rabattert månedspris eller andre gode fra dem? Det kan jo evt. være at forrige eier hadde bindingstid uten at dette har blitt opplyst om. Mvh Faller Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Kan si med ganske stor sikkerhet at dette er lovlig ja. (men 100%) Endret 7. mai 2013 av Evelen! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hva står det i kontrakten? Ellers så skriver Canal Digital dette på nettsidene sine: Alle som blir kunde hos Canal Digital får subsidiert utstyr, som for eksempel fri montering, eller rabatt på dekoder og programpakke. Dette medfører at alle kunder har en standard avtaleperiode på 12 måneder på bestilt kanalpakke. Det er derfor ulike oppsigelsesregler knyttet til kunder som er i, eller utenfor, en 12 måneders avtaleperiode. Lenke til kommentar
oleva Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Normalpris, ingen rabatter eller subsidiert utstyr, og de krever binding fra den dato vi overtok abb... De krever altså at vi får ulempen (bindingen) med å være ny kunde, men ingen av fordelene. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Det har man ikke lov til nei. For å ha binding må man ha en fordel av det. Jeg har ikke noen kilde på akkurat det, men har jobbet med service osv så akkurat det har jeg lært fra jobb. Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Det er korrekt at man må ha en fordel av bindingstiden, var vel her netflix eller hbo var i noen konflikter med fobrukerådet om jeg husker riktig vedrørende dette. Men ts har kanskje fått gratis eierskifte, i tilegg slapp ts re-etablering som jeg regner med ville kostet noe dersom eierskifte ikke var mulig. Jeg vet ikke hvordan kostnadene er for dette. Noen leverandører av div tjenester aksepterer jo ikke engang eierskifte slik at kunder MÅ reateblere seg med da ny bindingstid. 1 Lenke til kommentar
oleva Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Gratis eierskifte??? Nye kunder får ny dekoder til kr 1,- og tre måneder gratis. Vi har betalt over 500,- mnd fra dag én, og hadde alt utstyr. Ringte til og med til Canal Digital for noen måneder siden og spurte om ikke vi kunne få ny dekoder til rabattert pris siden alle våre er gamle, men det var uaktuelt fordi det var forbeholdt nye kunder. Synes dette grenser til skurkeoppførsel, og kommer ikke til å føye meg uten videre. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Da ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet og hørt hva de har å si. For det høres ut som det er på kanten av lovverket. Mvh Faller Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 ev klage kan legges inn her dersom du ikke blir enig med Viasat: https://www.brukerklagenemnda.no/www/Forside/Klageskjema Lenke til kommentar
oleva Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Gjelder CD, ikke Viasat... Kommer til å skrive en saklig og konkret klage og sende til canal digital (gidder ikke krangle med kundeservice). Responderer de ikke på denne gjør jeg de oppmerksom på at jeg bestrider bindingen og at fakturaer etter normal oppsigelsestid ihht.avtalevilkårene ikke vil bli betalt. Da får de velge selv om de gidder å ta saken videre til forliksrådet++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå