Leoron Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har en del plugins, men savner noen. Det jeg er ute etter er noen som lager realistiske kor lyder. Gjerne samplet fra guttekor, kvinnekor, mannskor ol. Har prøvd en del forskjellige, men aldrig funnet noen som er bra nok. Jeg bruker acid pro4 (som er vst2 kompatibel). Av softsynther jeg bruker kan fm7 og absynth nevnes. Jeg har også tilgang på noen fler softsynther hos en kompis som ikke bruker sine mer. (det er vel lov til å låne software så lenge det kun blir brukt på en maskin av gangen). Altså, realistiske korlyder er hva man leter etter. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Et tips er å skaffe seg en VSTi SoundFont player, og hente ned soundfonts fra www.hammersound.net Lenke til kommentar
irneh Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Vet ikke helt om de blir realistiske, men Galactix, kansje... Den er gratis... Ta et søk på google! Det er vert å prøve! :smile: Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Galactix er kanskje ikke akkurat beregnet for koring... :wink: Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 testet ut de kor-soundfontene på hammersound men de var vel egentlig ganske langt fra realistiske. Får lete videre på nettet. takker for svar. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Du trenger en sampler, software eller hardware. Det finnes mange Akai, EMU og Yamaha hardware samplere m/bibliotek for alt fra godt under en tusenlapp og oppover i bruktmarkedet. Når det er sagt, er egentlig software veien å gå. Ta for eksempel Kontakt - veldig enkelt å bruke og en kraftig software sampler. Gigasampler er en annen, det er veldig mange slike i forskjellige prisklasser. Deretter trenger du et par gode kor samples, hvilket ikke burde være noe problem å skaffe ( spør f.eks. på www.samplecity.net ). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hvis du kan vente et halvt år så kommer snart japsene med en extremt bra vokal-instrument (ifølge sladderet). Lenke til kommentar
irneh Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Galactix er kanskje ikke akkurat beregnet for koring... :wink: ja, du har nok rett... Bare 'A' og 'U' lyder der, ja... (Dette kom jeg frem til, etter å ha tenkt nøye gjennom dette i 3 sekunder ) Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Hvis du kan vente et halvt år så kommer snart japsene med en extremt bra vokal-instrument (ifølge sladderet). Hva er dette for noe greier? Finnes det noen bra forum, internettsider hvor man kan lære mer om musikkmekking på pc'en? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 beerlover: www.harmony-central.com - veldig bra sted IMHO, med bra miljø. Man behøver ikke være redd for å drite seg ut med "dumme" spørsmål der i gården Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå