Gå til innhold

Den lovlydige - en prøvelse i tålmodighet

Anbefalte innlegg

Så, måtte prøve å være "lovlydig" og se hvor lett det faktisk er å følge med på serier uten å laste ned.

Game of Thrones - enkelt, HBO nordic legger ut ny episode noen timer etter at den er vist på TV. Da har den normalt vert tilgjengelig på torrent noen timer, men i praksis blir den jo ikke sett før mandag kveld uansett.

Hemlock Grove - Netflix original, så den er en no-brainer.

----- og der stopper det ---

De andre seriene jeg følger med på ligger enten langt bak - som oftest flere sesonger - om de er tilgjengelige i det hele tatt.

2 broke girls

666 park avenue

Deadliest Catch

American chopper

Alcatraz

Alphas

Anger Management

Anthony Bourdain (CNN)

Awake

Baby Daddy

Beauty and the beast

Californication

Continuum (HBO er kommet til sesong 1, de to episodene i sesong to ikke lagt ut)

Da Vincis Demons

Doctor Who (har bbc streamingtjeneste?)

Dont trust the bitch in apartment 23

Elementary

Falling Skies

Farscape

Fifth gear

Fringe

Grimm

Guys with kids

Hawaii Five 0

Hell on Wheels

How I met your mother

How to live with your parents

I hate my teenage daugther

James may man lab

Labyrinth (miniserie)

Last resort

Lost girl

Merlin

Misfits

Missing

Mythbusters

Niktia

Once upon a time

Orphan Black

Person of Interest

Plebs

Primeval new world

Red dwarf

Revolution

Shameless (UK)

Shameless (US)

Sinbad

Sons of Anarchy

Spartacus

The big bang theory

The gadget show

The river

The secret circle

The vampire diaries

Top gear

Touch

True Blood

Two and a half men

Utopia

Vikings

Warehouse 13

Erfaringen er at streaming av den lovlige typen stort sett ikke er tilgjengelig og er håpløst fragmentert og dermed i praksis vil bli for dyrt om man vil følge med på flere av de "beste" seriene. Allerede med HBO og Netflix er det snakk om over 200 kroner månden og det er relativt dyrt når det kommer på toppen av vanlig tv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det var Spotify og konkurrentenes nøkkel at de gjorde det lettere enn å drive piratvirksomhet. Det fungerer jo også (lavere piratvirksomhet i land der Spotify gjør seg tilgjengelig).

Jeg ser ingen grunn til å ikke være kravstore, og er enig med TS, løsningene idag er utrolig fragmenterte, ikke bare i forhold til innhold, men også tekniske løsninger, platform de er tilgjengelige på, betalingsløsninger osv.

Hadde Netflix (som etter min mening vinner pga tilgjengelighet og teknisk løsning) gjort et større bibliotek tilgjengelig, og skaffet avtaler med flere innholdstilbydere hadde ikke jeg hatt noe imot å betale 300-500 kroner i måneden for det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anbefaler å skaffe seg en Amerikansk Itunes Store konto. Da får du tilgang til å kjøpe de aller fleste serier som går i Usa på en plass, uavhengig om de går på Cbs, Abc, Hbo... :new_woot:

Koster sånn ca. 2-3 $ for en ny episode, 35 $ for et season pass, episodene kommer ut samme dag,og som regel i HD.

Dette blir den enkleste måten(jeg vet om) å følge med på serier "lovlig" uten å vente måneder/år, og slippe kjøp på flere forskjellige sider. Du sliper også å gjemme deg bak en vpn/proxy.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Hvordan har du tid til å se alle de seriene ? lever du foran tv'en ?

Forferdelig trangsynt svar. Det er da null problem å se så mye. Gjør det selv jeg med både fulltidsjobb, trening, venner og samtidig driver med nettside om tv-serier.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Forferdelig trangsynt svar. Det er da null problem å se så mye. Gjør det selv jeg med både fulltidsjobb, trening, venner og samtidig driver med nettside om tv-serier.

føler du deg truffet eller noe ? ja uff så trangsynt jeg er. :rofl:

Lenke til kommentar

Er du 5år?

Det er null problem å se så mye. Alt kommer ikke ut på samme dag. Det handler om å variere. Ikke alle spiller Black Ops hele dagen vettu :)

bare kødder litt med deg, er da klar over det, helt kult å se masse serier, synes bare den listen var helt vill lang må da få lov å mene det, mulig jeg skulle skrive noe annet en lever du foran tv, var uansett ikke frekt ment der & da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...