Gå til innhold

Neste Photoshop kan ikke kjøpes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Always-Online kontor og arbeids- applikasjoner?

 

Adobe Creative Cloud betyr ikke at du kjører programmene online. Du laster ned og installerer lokalt de programmene som har interesse og kan ha de på 2 maskiner. Selv om navnet er Creative Cloud, så betyr ikke det at du kjører programmene via webgrensesnitt. Du trenger heller ikke bruke skya som lagringsplass, men har den muligheten tilgjengelig om du måtte ønske det.

 

Betaler forøvrig 300.- i mnd og har da tilgang til alle Adobes programmer, med nye versjoner og oppdateringer, som jeg da kan installere lokalt.

Endret av Wilford
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det store problemet med å kjøpe CS6 er fremtidige versjoner av ACR. Kommer mitt fremtidige kamera til å bli støttet, eller blir det "Sorry, Mac - du skal opp på den nye lisensmodellen hvis du vil ha Raw-støtte uten å først kjøre et teit manuelt konverteringsprogram"...

 

Sakset fra adobe:

 

Completely understand. That is why we continue to sell CS6 (indefinately), and plan to update it to support the next major releases of Mac and Windows.

 

This is covered in the FAQ:

http://www.adobe.com/go/cc_faq

mike chambers

[email protected]

Lenke til kommentar

Oppdatere så de støtter OS'et - helt fint - men har enda ikke lest at de vil støtte fremtidige ACR-versjoner.

Ja, det er nå det de sier spesifikt. Jeg vil nesten anta at det vil komme en oppdatering eller to tilgjengelig for ACR, siden de sier CS6 skal forsettes å selges.

Men; De ønsker nok at alle skal gå over til CC, så det blir nok en stopp. Dessuten sier de bare at de vil støtte NESTE oppdatering av osx og windows. Det er ikke det samme som uoverskuelig fremtid. Neste versjon av Windows er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Det var jo litt av noen priser de så for seg også. 200,- i måneden for Photoshop?!

Det mest interessante er allikevel at Adobe vil tilby enkelt programmer i pakken til $19.99 (NOK 110,-) i måneden og er du dermed bare interessert i Photoshop kan du slippe unna med NOK 1200,- i året og samtidig alltid ha oppdatert programvare.

Det blir vel ca. 110,- i måneden for bare Photoshop da? 1200 i året er vel egentlig ikke så dyrt for å ha oppdatert program. Fullversjon (ikke rabatterte utgaver) av det enkeltprogrammet er jo endel dyrere.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Det blir vel ca. 110,- i måneden for bare Photoshop da? 1200 i året er vel egentlig ikke så dyrt for å ha oppdatert program. Fullversjon (ikke rabatterte utgaver) av det enkeltprogrammet er jo endel dyrere.

Ikke vet jeg hvor Akam henter prisene sine fra, men ifølge denne oversikten, koster det 200,- per måned for enkelt app.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg hvor Akam henter prisene sine fra, men ifølge denne oversikten, koster det 200,- per måned for enkelt app.

Akkurat. Forskjellig pris etter hvilken valuta man velger. Ser nede i høyre hjørne "velg valuta" og om man velger USD så er det 19,99/mnd (116,42kr), euro 24,59/mnd (187,30kr) eller som du sier 200norske.. Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Ganske merkelig politikk fra Adobe dette. Spesielt nå hvor de pga. Apple's mislykkete overgang til Final Cut Pro-X i fjor hvor Apple mistet mange profesjonelle video redigerere som migrerer over til Premiere Pro og i mange tilfeller gikk fra Mac til Win maskiner. De begynner nå å vurdere om det var en feilvurdering.

 

Mange bedrifter og institusjoner (skoler/universiteter) oppgraderer heller ikke programvaren ved hver nye versjon. Nå får de løpende utgifter som de ikke hadde før.

Mange av dem har heller ikke arbeidsstasjoner koblet til nettet av sikkerhetsmessige grunner.

 

Jeg fikk et tilbud på full CC pakke for kr.487,50 i måneden, noe som ikke vil skje.

 

Dette er også merkelig i lyset av at Adobe har redusert sikkerheten på programvaren i den siste versjonen så den er lettere å hacke.

 

Mange mener at denne abonnent politikken kommer fordi programpakkene begynner å bli ferdige. Altså "good enough" for de fleste i flere år fremover og Adobe egentlig har lite egentlig nytt å tilføre.

Man har jo ingen garanti for at oppdateringene stort sett blir noe annet enn kosmetiske fikser, så man kunne egentlig klart seg med å oppdatere til ny versjon hvert annet eller hvert fjerde år.

 

Her er en artikkel som tar for seg noen av problemstillingene; http://timelapse.org...ative-monopoly/

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Always-Online kontor og arbeids- applikasjoner? Ja, det går sikkert på skinner... bare se hvor flott det har funket i spillindustrien. Og nå skal de altså kjøre samme mislykkede eksperiment med verktøy folk og bedrifter trenger i sitt profesjonelle liv? :wallbash:

 

Feil, Adobe kjører ikke alltid tilkoblet-modellen som flere spill gjør;

 

Uten binding må du være tilkoblet nettet hver 30. dag for å oppdatere lisensserveren. Har du en årlig binding må du ha en nettilkobling hver 99. dag. Skulle vel ikke være noe stort problem å komme seg på nett en gang hver 4. uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Lightroom 4 og er fornøyd med det, men hvis dette blir abonnering på fremtidige versjoner av Lightroom så kommer jeg til å bytte til en av de andre leverandørene når jeg har behov for noe nyere enn LR4.

Kansje Corel Aftershot Pro for da kan jeg jo begynne å benytte Linux hele tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...