hubar Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ironisk nok er det ganske vanlig å gjøre opptak på offtentlige steder av både staten og privatpersoner, selv før disse brillene blei oppfunnet. Ser ikkje heilt problematikken med at det kommer ein "ny dings" som kan ta opptak. Noen (ikkje deg hittil) påstår at det er lettere å oppdage at noen filmer med mobiltelefon & kamera. Syns det er ein artig tanke fordi for å gjøre opptak med slike briller, må du faktisk stirre på personen ganske lenge. For meg virker det lettere å oppdage at noen stirrer på deg, fremfor at noen tar fram ein liten mobiltelefon. Så vidt jeg vet så er det strenge regler rundt overvåkningskamera og hva de filmer her til lands, de pliktes bl.a. med varsling om at områder som er overvåket, og at det er lettere å oppdage at noen filmer deg med kamera/telefon ser jeg på som en selvfølge. Det har de allerede, og dette hadde du visst hvis du gadd og lese bare littegrann om disse brillene. Prosjektoren er påskrudd når man filmer og man ser at hele skjermen lyser opp. Hva som skjer når de blir rootet er en annen sak. Har du ett bilde av hvordan dette ser ut? Og som du selv sier så kan nok brillene hackes til å endre dette. Lenke til kommentar
Norway girl14 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg har brukt min fritid i 2 dag til å se videoer og finne ut alt som er om dem. Har sendt melding til venner på facebook og nesten alle sa at de var kjempe tøffe og spurte om hvilket farger de har og når de kommer ut og sånn. Jeg håper de blir sluppet ut til oss "vanlige folk" med en. Gang for da skal jeg være en Av de første til å kjøpe det! Jeg synes det er en utrolig smart ide og hvis jeg hadde hatt det nå ville jeg sikkert hatt de på nesten hele tiden! om noen år eller kanskje til og med i 2014 håper jeg å se folk gå runt med det til hverdags for det skal jeg! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Kan man ikke bare henge brillene i brystlomma når man skal filme? Eller holde de diskrét i handa? Da kan man jo se hvilken vei man vil når man filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg