Gå til innhold

[Løst] Katt blir stygg

Anbefalte innlegg

Tviler på at han ville skjønt alvoret om vi bare hadde dullet med han og sagt at det er lurt å kastrere katten. Da kunne det fort gått en uke eller to til.

Mjau. Nå var kastrering aldri i hovedsaken ett tema jeg lurte på. Hadde du lest hva jeg skrev ville du sett dette. Jeg lurte nemlig på om noen igjenkjente sårene katten min har fått.

Ellers må jeg bare takke for de positive svarene jeg fikk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må alltid regne med å få tilbakemeldinger på andre ting enn akkurat det du spør om. Det ville vært veldig uansvarlig av oss å ikke be deg/dere kastrere katten.

Men du virker veldig ung og jeg får ikke følelsen av at du forstår noe av dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, aner ikke hva en katt er...det er jo derfor jeg uttaler meg, som mange andre luringer på nett. Dessuten passer jeg jo på å svare på noe helt annet enn trådstarter spør om, veldig viktig!

Jeg har hatt både kastrerte og ikke-kastrerte katter, min erfaring er at det kommer an på katten. Den siste jeg fikk kastrert var vel egentlig mer i slåsskamper etter inngrepet. Det viktigste synes jeg er å sterilisere hunnkatter. Min nåværende katt, en hunnkatt, er sterilisert, chipet og vaksinert. Selvfølgelig.

Trist å høre om kattene dine, Countryman, men løsningen er ikke å kastrere alle hannkatter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også flere arr forskjellige steder. Alltid nye. Kan også nevne at katten har blitt tynnere. Kastrering er neste steg men lurer på om det er forsent.

Siterer meg selv her - siden det er så nødvendig. Saken handler faktisk om, som kun Vaksdal har forstått - om det kan være ett bitt som kan ha gitt sykdom? Hadde den fått i seg noe som i verstefall hadde betydd avliving?. Jeg gjentar en gang til... Jeg skal kastrere.

Hvor denne katten bor finnes det rever, ørner, mink om ikke flere rovdyr som kan ha satt sine spor om det var en kastrert katt eller ikke. Jeg har forsåvidt sett en rev med definitivt skabb.

Jeg kan i hvertfall konstantere at diskusjon.no ikke er det fremtidige sted å søke råd.

Endret av Helgiman
Lenke til kommentar

Off topic er så godt jeg klarer rensket fra tråden. Beklager at noen ekstra innlegg forsvant i dragsuget, var umulig å la de stå der med mening når jeg slettet resten.

Framover setter jeg pris på om vi hjelper trådstarter med det han lurer på, ref innlegget ovenfor. Kastreringsdebatten er alt tatt.

EDIT: Siden jeg har fått reaksjon på PM kan vi ta det der, ikke her :). 1 innlegg til er fjernet.

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig kommer dette såret fra et kattebitt, det er veldig vanlig. de små pusekjeftene er fulle av bakterier og det er veldig vanlig at de får vedvarende sår etter å ha blitt bitt.

Den ene katta mi fikk betennelse etter kattebitt, kunne tydelig se et "vampyr-avtrykk" i center av såret når dyrlegen barberte bort pelsen.

Ikke noe alvorlig, sannsynligvis, men en dyrlege bør se på det, fikse det, så det ikke utvikler seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...