Stein Are Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg går selv på skolen og har opplevd at vi har flere prøver, innleveringer eller presentasjoner to dager etter hverandre. Dette er noe som irriterer meg fordi, presentasjonen som da kommer dagen etterpå får vi ekstremt liten tid til å lage. Tiden før bruker vi jo til den første presentasjonen. Dette er noe som går ut over våre karakterer og fritid, vi blir sittende inne hele tiden og jobbe. Hva tenker dere om dette? Bør ikke lærerne snakke sammen om når de store oppgavene skal gjøres, og passe på at det ikke blir for mye? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Ta det opp med kontaktlæreren din. Lenke til kommentar
oggeldoddeli Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Du må jo ikke gjøre alt dagen før innlevering, prøve og framføring Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Du må jo ikke gjøre alt dagen før innlevering, prøve og framføring 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kan du fortelle litt mere hva slags fag det gjelder? Skole? linje? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvis du utsetter alt arbeidet til den siste kvelden før prøva di, så får du som fortjent. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg føler jeg har ekstremt mye å gjøre frem til eksamen. 4 uker til og 4 fag jeg skal gjennom. Det hadde ikke vært så mye om jeg hadde starta for 2 måneder siden. Edit: At man klager på at man har for mye lekser beviser jo forøvrig bare nok en gang hvor bra vi har det i dette fantastiske landet Endret 6. mai 2013 av Downhill 1 Lenke til kommentar
Stein Are Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Hvis du utsetter alt arbeidet til den siste kvelden før prøva di, så får du som fortjent. Fredag som var fikk vi vite at vi skulle ha musikk fremføring i musikk, en fremføring som var ganske viktig for karakteren. samme fredag fikk vi vite at vi skulle ha en RLE presentasjon der vi skulle sammenligne to religioner og livssyns-humanismen. Denne RLE presentasjonen fikk vi ikke jobbe med på skolen. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Og så hadde du de to vurderingene på mandag og tirsdag? I så fall kan jeg se at det er frustrerende å bruke helga si på det, men det er likevel ikke urealistisk å forvente av dere. Jeg antar at dette er på ungdomsskolen? Det skader ikke å spørre lærerne dine når de planlegger prøver og framføringer hvis du har dårlige erfaringer med dem. At noen vurderinger kommer tett opp til hverandre er uansett ikke til å unngå. Lenke til kommentar
Stein Are Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Og så hadde du de to vurderingene på mandag og tirsdag? I så fall kan jeg se at det er frustrerende å bruke helga si på det, men det er likevel ikke urealistisk å forvente av dere. Jeg antar at dette er på ungdomsskolen? Det skader ikke å spørre lærerne dine når de planlegger prøver og framføringer hvis du har dårlige erfaringer med dem. At noen vurderinger kommer tett opp til hverandre er uansett ikke til å unngå. Ja dette er på ungdomsskolen.Og nei det er mulig å unngå to presentasjoner to dager på rad, det har lærere selv sagt... Har ikke noe imot lekser i helgen, men når det tar nesten hele helgen er det for mye for meg. Endret 11. mai 2013 av Stein Are Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg går i tiende og på førstkommende mandag skal jeg ha en vurdering i engelsk muntlig som avgjør hvilken karakter jeg får som standpunkt og en vurdering i spansk som også teller på standpunkt. Jeg planlegger alltid en uke før, men siden vi hadde andre ting i forrige uke så må jeg sitte i helgen å jobbe med dette. Dette er selvfølgelig dumt, fordi jeg ønsker helg jeg å, men siden lærerne er så dårlige til å planlegge og siden de ikke kan ta hensyn til språkfagene(fordi vi har fire språkfag) ''så blir det bare sånn'', sier lærerne. I vår klasse har vi tatt dette opp til elevrådet siden 8.klasse, men det har aldri blitt gjort noe med, det det i følge lærerne har seg sånn at det ikke er noe å gjøre med, fordi lærerne skal ha minst to karaktergrunnlag i alle fagene( bare i norsk blir det seks karaktergrunnlag). Mange i klasse skylder derfor på dette som årsaken til en dårligere karakter enn forventet, men jeg vil si at du uansett må streve for å få gode karakterer. Du kan ikke få en sekser hvis du ikke jobber, og for min del så går det utover fritiden, men jeg mener det er verdt det. Dette er kun min mening, men jeg tenker at når jeg er ferdig med utdannelsen, kan jeg ta meg tid til fritid. Alt i alt så handler det om prioriteringer. Hvis du ikke ønsker å bruke helgen på lekser, så er det et valg du har tatt, akkurat som du velger å bruke helgen på lekser. Selvfølgelig skulle jeg ønsker at jeg slapp å bruke fritiden min på å oppnå de beste karakterene, men siden jeg går på en skole med en rektor som rett og slett driter i elevene sine, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Livet er urettferdig, men du vil alltid få belønning for strevet Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Når du kommer deg ut i arbeid må du ikke bli overrasket om du må prestere hver dag, ikke bare når det er prøver og fremføringer. 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Når du kommer deg ut i arbeid må du ikke bli overrasket om du må prestere hver dag, ikke bare når det er prøver og fremføringer. Hvis det var meg du henvendte deg til så er jeg fullstendig klar over dette . Livet er som sagt ingen dans på roser. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg henvendte meg vel egentlig til alle som har svart i denne tråden. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Hvis det var meg du henvendte deg til så er jeg fullstendig klar over dette . Livet er som sagt ingen dans på roser. Det er det hvis du har et pengetre, slik som meg. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det er det hvis du har et pengetre, slik som meg. Og det finnes alltid unntak Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Ja dette er på ungdomsskolen.Og nei det er mulig å unngå to presentasjoner to dager på rad, det har lærere selv sagt... Har ikke noe imot lekser i helgen, men når det tar nesten hele helgen er det for mye for meg. To dager på rad er sikkert mulig å unngå, men man kan ikke unngå at noen prøver kommer i løpet av samme uke, så i praksis vil det ikke gjøre noen forskjell på tidsbruken i løpet av den perioden. Det hadde sikkert vært mulig å utsette prøven et par - tre uker etter at dere har vært gjennom stoffet, men da vil det bli enda tyngre å lese fordi kunnskapen ikke er like fersk i hodet lenger, og det vet nok lærerne. Jeg har gått på ungdomsskolen selv og det tar ikke "nesten hele helgen" å gjøre lekser og lese til en prøve. Det er enten en overdrivelse, eller så gjør du ingenting for å henge med på skolen mellom prøvene. Ungdomsskolepensum er ikke så stort. Jeg skjønner at du og andre ungdomsskoleelever synes at det er kjedelig å ofre noe fritid for å oppfylle pliktene sine, men det er bare å godta og vende seg til det først som sist. Oppgaver og ting som må gjøres, kommer ikke i tur og orden i et behagelig tempo. Det vil være like ille og verre på videregående, høyere studier og i arbeidslivet. Ja, resten av livet vil det være slik, for det stilles forventninger og resten av verden kan ikke tilpasse seg deg. Så istedenfor å irritere seg over det, bør du lære deg å planlegge bedre i forveien slik at du unngår stress og ubehag. 1 Lenke til kommentar
Stein Are Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 to prøver på en uke er ikke noe problem for meg. Bare for nevne det så var den ene prøven ekstremt viktig for karakteren, og vi måtte være 4 på gruppen. da sier det seg selv at det er liten tid, og dette var i perioden hvor mange konfirmerte seg. Jo noen presentasjoner eller prøver kan ta nesten hele dagen, hvis du er ute etter en god karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå