Kultom Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Fikk akkurat satt inn ADSL modemet og alt funker fint, lagt inn oppkoblings programvare. Men så kommer jeg til at jeg skal stille inn "internett options" på 3com gateway'n min. jeg satt den til PPPoe (eller noe sånt heter det vel) Og satt opp dns servere adresser. Så prøver jeg å logge på internett. Men nei... den klarer ikke kommunisere med eksternt utstyr... Hva gjør jeg galt? Alt er koblet inn riktig. Fra modem til Cable/DSL, Fra Gatewayen til Pc'ene... Trenger hjelp. Jeg har gledet meg til dette så lenge:/ Edit: Internett funker fint nå jeg ikke kobler gjennom gatewayen(rutern) men da får jo ikke den andre Pc'n ineternett:( Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Er det telenor avidi eller Online? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Online... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Fikk akkurat satt inn ADSL modemet og alt funker fint, lagt inn oppkoblings programvare. Men så kommer jeg til at jeg skal stille inn "internett options" på 3com gateway'n min. jeg satt den til PPPoe (eller noe sånt heter det vel) Og satt opp dns servere adresser. Husket @online.no etter brukernavnet? Lenke til kommentar
christt Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Du skal ikke bruke oppkoblingsprogramvare på PC'n hvis du bruker en router/gateway. Skriv inn brukernavn + passord for PPPoE koble PC'n i gateway'n og ting skal funke. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 men hvordan kobler jeg på internett da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 men hvordan kobler jeg på internett da? Det går via nettverket og du kobler ikke opp, internett vil altid ligge der når maskinen er på. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 ok, takker så meget *rpøve nå* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå