Gå til innhold

Hva synes dere om Dell's Kundeservice ?


JZA

Anbefalte innlegg

Etter min mening helt forkastelig. Har måttet ringe inn for å få bekreftet både bestilling og ordre. Har heller ikke tid til å sitte hele dagen på vent, for å komme gjennom linjene deres.

 

Synes i det hele tatt dette firmaet virker latterlig, og veldig uprofesjonelle. Andre klager på Whitebox og PSdata ? Tviler på at de er særlig dårligere enn Dell.

 

Hvorfor Dell selger som de gjør blir for meg helt ufattelig. Må være kunder som kun tenker på pris, og ikke på kundeservice.

 

Har ikke Dell automatiserte rutiner ? Må man minne dem på alt de skal gjøre når de får inn en ny bestilling ? Kan ikke de ansatte jobben sin, ell må jeg fungere som en vaktbikkje på dem ??

 

Hvis noen har lyst på en Dell Inspiron 8600 bare kom med bud. Fikk jo 512 mb ram, samt 1400 * 1050 skjerm. Så bare kom med bud.

 

Lavmåls firma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil nå si at Dell sin kundeservice er bra jeg!

 

Fikk problemer med tastaturet på min inspiron 4150. Sendte en mail som forklarte problemet, fikk spørsmål om å teste med eksternt tastatur. Samme feilen da. Sendte en ny mail og forklarte dette, fikk svar og spørsmål om jeg ville ha tekninker eller ikke. Jeg takket nei, og dagen etterpå fikk jeg nytt tastatur levert på døren. Dell hadde også en god guide på bytte av tastatur på nett som gjorde alt veldig enkelt. Alt dette tok riktignok noen dager, men det var fordi jeg var treig med å sende mail og ikke Dell.

 

Eneste jeg har og utsette er at de kanskje har litt lang leveringstid.

Lenke til kommentar

vel jeg sendte -post til selgeren jeg hadde søndag ettermiddag. Han ringte meg allerde kl 9 i morges. Fikk ikke svart pga prøve i markedsføring.

 

I e-posten stod det at man prøvde å bestille opp tekniker som ville komme i morgen. Hos supporten var jeg ferdig etter ca 7 minutter (inkl. venting)

 

Syns ikke noe del av dette var dårlig jeg....bestilte den 12. september og fikk maskinen på døren 19. september. (en dag etter at den var kommet til Norge)

Lenke til kommentar
Syns ikke noe del av dette var dårlig jeg....bestilte den 12. september og fikk maskinen på døren 19. september. (en dag etter at den var kommet til Norge)

 

Sendte min bestilling til Dell fredag 12. september kl. 15:35, men maskinen står fremdeles med status "Under Produksjon". Fikk ikke bekreftelse på bestillingen (mail med kundenummer & bestillingsnummer) før på tirsdag 16. september, og mail med beskjed om at maskinen var sendt til produksjon fikk jeg først på torsdag 18.

 

Og ennå er ikke betalingen trukket fra min konto. Dvs at betalingen ble reservert på tirsdag 16., men på torsdag 18. var hele reservasjonen fjernet og pengene igjen disponibelt fra min konto. Er vant med at betalinger som er reservert ikke kommer tilbake før regninger er betalt (ihvertfall slik jeg er vant med når jeg har betalt hotell-regninger i utlandet).

Kan dette ha noe med at jeg kort tid etter at jeg sendte inn bestillingen, ringte til Dell Kundeservice og avbestillte den bærevesken jeg hadde bestillt? (Kanskje det har skjedd noe kluss der og at bestillingen min har "stoppet opp" siden det er blitt kluss med betaling?) Tror jeg skal ringe til Dell i kveld eller i morgen for å høre nærmere om det er blitt noe problemer.

 

Uansett, venter jeg spendt på maskinen og håper jeg får den i løpet av denne uken, men jeg begynner å bli litt usikker...

 

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar
vel jeg opplevde ikke noe slike problemer. Han jeg kjøpte fra hos Dell holdt kontakt og fulgte opp de mailene jeg sendte.

 

Har ikke hatt noe kontakt med Dell over telefon, bortsett fra en hyggelig svensk dame da jeg skulle avbestille bærevesken.

Blir nok til at jeg ringer til Dell i morgen for å få et navn jeg kan forholde meg til.

 

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar

Har ikke noe å si på Dell kundeservice når du kjøper nye maskiner er ikke noe å klage på. Har ikke hatt noe problemer med det.

 

Men fikk derimot ganske store problemer med Dell nå for 3 uker siden når firewire porten på min gamle Dell Inspirion 8200 gikk. Ringte inn å bestilte service, fikk telefon fra england dagen etterpå om at de skulle sende meg en eske som den skulle returneres i. Greit tenkte jeg, men det var ikke det. Etter mye mas og mange telefoner fikk jeg esken etter 3 1/2 uke, og da klarte DHL til og med å sette den på døra hos et lokalt firma i stedet for å levere til meg. Hadde det ikke vært for at jeg bor på en liten plass og folk er ganske ærlig er jeg sikker på jeg har måtte ventet 3 uker til på å få ny eske.

 

Sjekket status i dag og det står at det er forsinket. Det neste som skjer er vel at DHL klarer å levere feil på returen også å setter en eske med pc, ikke tom eske som sist, denne gangen på feil dør, uten å ha prøvd å ringe først en gang (tlf nr står STORT på eska da!).

 

Jaja, får bare vente å se. Har nok bare vært veldig uheldig denne gangen. Men de klarer ikke å fikse ting når det først har blitt feil.

 

Å ja, de leverte feil på min nye Inspirion 8600 også. Fikk ikke dvd+rw brenneren jeg bestilte (ikke så farlig egentlig, siden den er noe dritt uansett)...

Lenke til kommentar

jeg hater dell teknisk kundeservice så sinnsykt!!!!!

hver j... dag ringer det minst 20 nisser til meg som enten knust skjermen sin eller har noen andre spørsmål om sin Dell bærbar...

 

grunnen til det er at tlf nr mitt på jobben er veldig likt dell sitt teknisk support nr.!

 

ikke kan jeg bytte tlf nr heller...

 

men med tanke på servicen til dell så har jeg ikke noe å klage over, har en inspirion på jobben som har fungert brille fint, utenom at en dag så begynte viftene å bråke noe sinnsykt og jeg fikk byttet disse neste da, da kom det en grei kar fra dell og demonterte _hele_ bærbaren for å bytte viftene, så da fikk jeg en fin innføring hvordan jeg demonterer bærbaren min =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...