indahla Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg har installert Plex Media Server 0.9.7.22 på en Win7 PC. Jeg har opprettet tre sections, to for filmer (1080p og 720p) og en for tv-shows. Jeg får spilt av "alt" som ligger under tv-shows men på alt som ligger under 1080p og 720p får jeg et lite rødt merke nede til høyre: "Unavailable" (se vedlegg) Fra en PC med Win8 får jeg melding som i bildet på det andre vedlegget. Noen tips? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kanskje et litt banalt spørsmål, men allikevel... Er disken tilgjengelig? Når du, og får du spilt av filen utenfor Plex? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Ingen spørsmål er banale når det gjelder feilsøking =) Svaret er ja. Via f.eks. VLC får jeg åpnet filen. Filene ligger på en NAS (Netgear Readynas NV+ V2). Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Og de får du åpnet på maskinen som kjører som Plex Server også? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Kan se ut som det er noe problemer med mapping. Skal teste det nå. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Plex laster filene lokalt på maskinen som fungerer som server, og sender de til klienten enten direkte eller via transcoderen. Alltid gjennom serveren, altså. Får du ikke åpnet de der får du ikke åpnet de på klientmaskinene heller. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Det var mapping. Jeg har tydeligvis endret bokstaver i Windows Explorer siden jeg opprettet seksjonen første gang. Etter å ha opprettet de på nytt fungerer det. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Finnes forresten plex app på Samsung tver, iPad, android og Windows (RT) Lenke til kommentar
indahla Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Finnes forresten plex app på Samsung tver, iPad, android og Windows (RT) Og Windows 8 (ikke RT). Jeg har nå testet på Win Phone 8, Windows 8 RT, Windows 8 Pro og Windows 7. Alt funker!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå