oleva Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei, Siden andre kanaler enn NRK Super sjelden blir sett på her i husstanden vurderer vi å droppe det dyre Canal Digital abbonnementet og beholde bare NRK (pluss Netflix og HBO, som faktisk blir brukt). Har søkt litt rundt for å finne ut hva som finne av mottakere for NRK uten abb./programkort, men blir ikke helt klok. Elkjøp hadde én til en tusenlapp, men finnes det mer å velge mellom? Kunne også gjerne vært slik CAM til å dytte inn i TVen for å slippe ekstra boks og fjernkontroll... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvis du har en nyere TV som støtter RiksTV så trenger du ingenting bortsett fra en antenne for å se NRK. 1 Lenke til kommentar
oleva Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Tvilsomt? Er en 2010-modell Samsung, hvordan kan jeg finne ut om den støtter det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Finn modellbetegnelsen på TV og sjekk her. De fleste Samsung TV-er støtter RiksTV. Eneste problemet har vært noen paralellimporterte som ikke funker med CAM (kortleser for abonnement). Lenke til kommentar
oleva Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Jaggu, det sparte jeg noen kroner, takk Da trenger jeg bare antenne. Har en parabol med fire coax tilkoblet på taket, kan jeg bruke en splitter på rikstv-antenna slik at jeg får signaler til alle tv-uttak? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 kan jeg bruke en splitter på rikstv-antenna slik at jeg får signaler til alle tv-uttak? I utgangspunktet ja. Men det kommer an på kvalitet på antenne og splitter, signalstyrke, lengde på kaox, antall TV-er osv. Noen trenger en forsterker i tillegg. Og kjøp gjerne en antenne som er litt bedre enn nødvendig - har du en seriøs TV-butikk i nærheten burde de kunne gi råd om antenne.https://www.rikstv.no/kundeservice/installasjon/#anchor_1443 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå