Gå til innhold

[Løst] Tuner/mottaker for nrk-kanalene uten abbonnement

Anbefalte innlegg

Hei,

Siden andre kanaler enn NRK Super sjelden blir sett på her i husstanden vurderer vi å droppe det dyre Canal Digital abbonnementet og beholde bare NRK (pluss Netflix og HBO, som faktisk blir brukt).

Har søkt litt rundt for å finne ut hva som finne av mottakere for NRK uten abb./programkort, men blir ikke helt klok. Elkjøp hadde én til en tusenlapp, men finnes det mer å velge mellom? Kunne også gjerne vært slik CAM til å dytte inn i TVen for å slippe ekstra boks og fjernkontroll...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaggu, det sparte jeg noen kroner, takk :)

Da trenger jeg bare antenne. Har en parabol med fire coax tilkoblet på taket, kan jeg bruke en splitter på rikstv-antenna slik at jeg får signaler til alle tv-uttak?

Lenke til kommentar

kan jeg bruke en splitter på rikstv-antenna slik at jeg får signaler til alle tv-uttak?

I utgangspunktet ja. Men det kommer an på kvalitet på antenne og splitter, signalstyrke, lengde på kaox, antall TV-er osv. Noen trenger en forsterker i tillegg. Og kjøp gjerne en antenne som er litt bedre enn nødvendig - har du en seriøs TV-butikk i nærheten burde de kunne gi råd om antenne.

https://www.rikstv.no/kundeservice/installasjon/#anchor_1443

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...