morgan_kane Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei, jeg fikk feil på eu kontrollen om at den ene framfjørern var knekt og at lysene var feilstilt. Jeg kjørte rundt på noen verksteder og fikk pris for å få dette fikset. Først ut var mekonomen som ga meg en pris på 3400 for å bytte framfjærer, justere lysene og ettergodkjenne bilen. Var på dekkman og de dette ville koste rundt 3000kr å bytte framfjørene, men de hadde ikke muligheten til å justere lysene, så var jeg på meca der det skulle ha 4600 for å bytte framfjører, justere lysene og eu godkjenne bilen. Meca hadde desidert kortest ventetid, mens mekonomen var mye billigere, men hadde en uke lengre ventetid. Idag leverte jeg bilen på verksted på mekonomen, og trodde alt var i orden. Men de hadde tydeligvis fått for seg at det var bakfjærene som skulle byttes, det ville dermed komme på 1000 kr ekstra i arbeidstid for å få byttet framfjørene. Det virket som om han mente jeg hadde sagt feil til han, men da sa jeg klart ifra om at jeg hadde sagt at det var framgjørene som skulle byttes. Da påsto han at det var første gang på 2 år at han hadde gjort feil. Tingen er at jeg hadde med eu- kontroll lappen og viste han den dagen jeg ba om pris på reparasjon. Dette virker nå veldig urimelig for meg. Hadde jeg fått korrekt pris til å begynne med hadde jeg mest sannsynlig valgt Meca for å få feilene fikse, siden de hadde kortere ventetid. Bør jeg ringe å klage på prisen jeg har fått? 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Ja, så klart, iallefall hvis du hadde med skriftlig og viste han, at han er feilfri er kun pisspreik. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 les: Lov om håndverkertjenester m.m for forbrukere [håndverkertjenesteloven]. § 5. Utføring og materialer. (1) Tjenesteyteren skal utføre tjenesten fagmessig og ellers vareta forbrukerens interesser med tilbørlig omsorg. I den utstrekning forholdene tilsier det skal tjenesteyteren veglede eller samrå seg med forbrukeren. (2) Utføringen omfatter levering av de materialer som trengs, når annet ikke følger av avtale eller forholdene. Leverte materialer skal være av vanlig god kvalitet, når ikke annet følger av avtale. (3) Er prisen ikke avtalt og tjenesten kan utføres tilfredsstillende på flere måter, skal tjenesteyteren utføre den på rimeligste måte dersom det ikke er mottatt beskjed om noe annet. Forsømmer tjenesteyteren dette, reduseres prisen etter § 32 (4). Så ja ville helt klart klaget og be disse se på lovverket. Om det ikke kommer frem ta kontakt med forbrukerrådet eller tv2 hjelperdeg. Er ikke uvanlig selgere og håndverkerne er vanskelige å ha med å gjøre i slike tilfeller. Enkleste er å skrive kontrakt før tjenesten starter der man også nevner pris, siden det er enklere å bevise det i en tviste sak. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Takker for svar, men hva er rimelig at jeg krever fra verkstedet? At jeg får reparasjonen til 3400kr, eller får betydelig avslag på prisen de nevnte idag? Værsta av alt var at han sa han hadde gitt meg en meget god pris på telefon idag også, 4400, er jo omtrent samme pris som Meca. Burde jeg bruke prisforslaget jeg fikk fra Meca i denne saken? Det var et detaljert prisforslag, mens på Mekonomen fikk jeg bare prisen skrevet på baksiden av et visitkort... Grunnen til at det ble å koste 1000kr ekstra var at det var en time mer arbeid på å skifte framfjørene mente de. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Det logiske er vel at du skal betale det du skulle betale, at de kuker rundt og bruker tid på noe de ikke skulle er ikke noe du skal betale for, det er som å ta seg en klippetime hvor frisøren går ut og tar seg en røyk du betaler 200 spenn for. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Noe lignende skjedde med meg.. Skulle ha nye bremser fremme og fikk på alle 4 hjul... Litt knot ble det, men etter å ha snakket med verkstedsjefen forstod han at de hadde gjort feil og jeg betalte kun for bremsene forran. De nye bremsene bak ble på bilen og han beklaget forsinkelsen det hadde skapt for meg. Dog ikke alle verksteder som er like gode å ha med å gjøre Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Her må sjølvsagt verkstedet rydde opp og gi deg den tjenesta som du avtalte til avtalt pris. Verkstedet får sjølv avgjere om du skal få med dei to nye bakfjøyrene eller om dei vil bruke tid på å demontere dei og sette tilbake dei gamle fjøyrene. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Hallo igjen, glemte å nevne noe meget viktig, de byttet aldri bakfjærene, men ringte meg og sa det var skjedd en feil. Snakked med de idag og fikk mer prisavslag, så prisen er 4000kr nå. Hovedproblemet mitt ligger i at ingenting ble gjort på bilen min, og at de ringte meg og ga beskjed. Dette er tror kanskje jeg de har lov til eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå