Gå til innhold

Xperia Z - Batteri / strømforbruk

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig kjøpt meg en Xperia Z, og det blir min introduksjon til Android.

Jeg synes batteriet er meget dårlig. Med litt surfing og musikkavspilling så er det stopp før dagen er omme.

Har lest diverse plasser at batteriet skal bli bedre etter noen ladesykluser Det er mulig. Men til nå er jeg skuffet. Har vert ladet fult ut og opp igjen 4 ganger.

Har blant annet skrudd på stamina mode og "location Wifi" .

Når jeg sjekker hva som bruker mest strøm står det "Devices" 44%

Hva er "Devices"? Bildet viser at den har vet på 8 timer og 18 min.

Da har jeg ikke vert inne på en eneste nettside eller hørt musikk, har kun tatt noen få telefonsamtaler. Og batteriet er nede på 65%...

Er "Devices" noe som må kjøre/hva er det?

Her er noen bilder som kanskje hjelper på en dårlig forklaring.

1.png

2.png

På forhånd takk.

Android noob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er "devices" som sluker batteriet ditt, skal ikke være slik. Har dessverre ikke telefonen selv, men sjekk om det er oppdateringer til telefonen og prøv å manuelt stenge "devices" prosessen.

På de fleste android telefoner er det skjerm og android OS som er øverst på strømforbruk på lista over hva som har brukt strøm, dette ved "normalt" bruk. Så her har det nok skjedd noe/en applikasjon som har hengt seg opp og kjører hele tiden eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Har XZ og er svært fornøyd med batterilevetid.

Aner ikke hva devices egentlig er.

På min er det ikke listet devices i forbruksoversikten i det hele tatt.

Android ligger på topp, fulgt av skjerm.

Lenke til kommentar

Takker for tips.

Avinstallere en mistenkt sak. "BS Player" som jeg la inn samme dag som jeg fikk telefonen,. Tok en omstart av telefonen og nå ligger "Android OS" på topp med 37% og Screen på nr 2 med 29%, WIFI nr 3 på 7%.

Det ser vel mer normalt ut?

Lenke til kommentar

Glemte helt å poste her i natt. Jeg hadde samme problemet på min Xperia S en stund, og på min Galaxy Tab. "Devices" har alltid vist seg å være en spiller (musikk eller video) hos meg. Så jeg har bare gjort det som regel at jeg bruker kun medfølgende musikkspiller, og holder meg til MX Player for video. MX player anbefales på det sterkeste om du ikke har prøvd den forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...