Gå til innhold

Komplett Gamer i30? Kan jeg overklokke?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om jeg bør kjøpe Komplett Gamer i30 på komplett.no? Eller bør jeg styre unna? Jeg er 14 år og har nettopp hatt konfirmasjon, og vil ha ny pc. Er denne pc'en bra til steam-spill og litt andre? Jeg har gjerne lyst på å overklokke den.. ny Intel Core, vannkjøling og windows 7 og oppgradere minnekortet og skjermkortet. Er dette en bra pc for meg sånn den er? Eller skal jeg overklokke den litt, maks til kr 12 000.- får jeg skal ha ny skjerm også.. Muligens er den helt ræva? ;) men jeg fikk en anbefaling av en som pleide å bygge pc'er, men jeg er usikker.. Her er link til pc'en: http://www.komplett.....aspx?sku=10711

Hva anbefaler dere? Tusen takk for svar ;)

-Kevin

Endret av KevNil98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel både strømforsyningen og hovedkortet er kanskje ikke helt optimalt.

Eneste pluss den du valgte får er at det følger med operativsystem og at SSD disken er stor.

THOR Veor – for deg som vil leke med de store gutta!er et veldig bra kjøp kanskje litt liten harddisk, hovedkortet er vel kanskje ok å overklokke men totaltsett veldig bra kjøp.

PC i deler - Intel Core i7-3770K

16GB DDR3 1600MHz, GeForce GTX 670 2GB, Z77-chipset, 120GB SSD, 1TB er vel heller bedre hovedkort men igjen gir dette oppsette lite for pengene, det over er bedre.

Begge leveres nok med intel kjølere, så ville kjøpt noe bedre, siden intel er dårlig på OC og støyer veldig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Eneste pluss den du valgte får er at det følger med operativsystem og at SSD disken er stor.

THOR Veor – for deg som vil leke med de store gutta!er et veldig bra kjøp kanskje litt liten harddisk, hovedkortet er vel kanskje ok å overklokke men totaltsett veldig bra kjøp.

16GB DDR3 1600MHz, GeForce GTX 670 2GB, Z77-chipset, 120GB SSD, 1TB er vel heller bedre hovedkort men igjen gir dette oppsette lite for pengene, det over er bedre.

Begge leveres nok med intel kjølere, så ville kjøpt noe bedre, siden intel er dårlig på OC og støyer veldig.

Tusen takk! Men er alienware noe bra pc? Jeg ser kjøling systemet ikke er så bra..
Lenke til kommentar

Men den har Windows 8.. Funker alle spill til 8'ern?
Lenke til kommentar

Den pcen jeg og LMH1 anbefaler klarer å dra de aller fleste spilla på maks.

Ang cpu kjøler som følger med så er det nok en stock kjøler fra Intel.

Denne er veldig lett å bytte ut viss du synes det bråker og har tenkt og overklokke.

Men kjøp heller pcen først å se og lytt.

Lenke til kommentar

Åja, hvor står dette?

Hva er det du ikke forstår? Du spurte om hvorfor han kanskje kan ombestemme seg, og jeg ga eksempler på mulige scenarioer.

Hehe, litt sant.. men denne THOR pc'en ser bra ut. Men er det en pc som er bedre for den prisen jeg oppga? Jeg har ikke bestilt THOR Veor pc'en ennå..

Nei, denne PCen gir bra ytelse/kr. Du kan kanskje få en PC med noen 8 gb RAM, 7970 / GTX 670 og i5-3570k for prisen, men en veldig god maskin for pengene.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hehe, litt sant.. men denne THOR pc'en ser bra ut. Men er det en pc som er bedre for den prisen jeg oppga? Jeg har ikke bestilt THOR Veor pc'en ennå.. :hmm:

Dette er et av de absolutt bedre tilbudene på markedet, så jeg ville anbefalt deg å gå for den. Tror ikke du får noe stort bedre for prisen om du bygger selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...