mazda626boy Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 for det første. bilen er sølvgrå. jeg betalte faktisk bare vrakpantpris. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Beige 626. Snart med styling. R-Å-T-T. Tror du må få sendt det tastaturet ditt inn til service. For fælt staves ikke R-Å-T-T. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Du betalte vrakpanten for bilen, også vil du bruke hvor mye på å "pimpe" den opp? Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Om bilen er i teknisk god/fornuftig stand og ikke krever mye arbeid for å bli fin kan jo det og sies å være et godt kjøp. En 626 av denne årgang kan jo bli tøff om en velger å gjøre ting riktig. I mine øyner betyr det å holde seg vekke i fra all denne plastikken som man ser tidligere i tråden.. Andre felger på denne bilen her så ville jeg synes den hadde vært fin: 1 Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 ja. bilen er fin i motorn. nesten ingen problemer der...jeg er 15 år og dette er min første bil. har aldri gjort dette før. jeg vil bare gjøre den fin. litt jalla er jo ikke skadelig men å overdrive blir bare stygt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 På denne bilen, ville jeg sett mot Japan stilen faktisk. Hold den mest original, sett på noen breie felger (~ 15"), legg den godt nedpå bakken og litt camber. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 noen som har mazda 626. fra år 89 og opp? har akkurat anskaffet en mazda 626 1989mod og lurer da på om noen har noe tips. i tillegg lurer jeg på om det finnes noen norske nettsteder der jeg kan få kjøpt styling til den? takk for svar. skriv gjerne opp ideer og anna tips/forslag Det er begrenset med tilbud til 626 GD (GD er modellbetegnelsen på denne) Ikke kjøp noe styling kit eller noe slikt, VÆR SÅ SNILL!!!! Felger, tenker at 17/18" holder på denne bilen, senke den litt (ikke kapp fjærene!!!!) og evt soting. Bruk resten av pengene på å gjøre bilen tryggere på veien; skikkelige dekk, bedre bremser osv... 17-18" er rett og slett for stort.. Jeg har hatt et par av de der, 16" funker absolutt best om man skal beholde litt kjøreegenskaper. For senking har man kortere Koni-dempere som funker, og fjærer fra Lesjöfors. Man må også tenke på den lasteavhengige bremsekraftfordelerventilen som sitter bak.. Ved å senke bilen uten å justere denne får man en bil med interessante egenskaper under hard nedbremsing. xzenon lys tenker jeg også endel på. Xenon er det ikke lov å ettermontere på denne med mindre du får tak i et godkjent sett med automatisk høydejustering. Og for å si det sånn, det får du ikke tak i. Blir du tatt med ulovlige lys vanker det bøter og innkalling til Biltilsynet for teknisk kontroll.. En slk teknisk kontroll har du ikke lyst til å være på Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 så hva burde jeg egentlig gjøre da. med tanke på lakk. styling. hjul. hva skal jeg spørre etter på bilopphuggeren når jeg skal kjøpe deler Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ikke lakk, ikke styling. Breie små felger, senk og camber Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 jeg liker veldig godt den looken der bilen er en farge. ikke så mye bling. men kansje en spoiler og senkesett. jeg liker felger der det er 5 pinner. om der skjønner hva jeg mener. helst svart. bodykit trenger jeg ikke. da senking gjør jobben. men kansje noen splittere hadde vært fett på det orginale kittet. jeg vet ikke. kan noen prlve å vise meg med bilder slik som tidligere i innlegget? Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 jeg er skikkelig noob. vet ikke hva camber er Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 okei camber ja. det kunne vært fett. men det er jo ikke så lett å fikse. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Nå virker det som at du er på rett vei! Hold det enkelt! Hvis du skal gå for 5-eikers felger, så gå for noen litt breie eiker. Men jeg tror at litt brønn felger fra BBS elns, hadde vært tøffest. Hvis du er 15 år, så har du god tid til å finne ut av hvordan du lager litt camber Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Det virkelig tøffe på en 626 er jo hvordan skjermene på coupeen er bygd ut.. Jeg har selv hatt en coupe.. Tror det hadde blitt tøft å få bygd ut skjermene slik på en sedan/combicoupe.. Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 kansje det. men jeg sku gjerne hatt visuell inspirasjon Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Før du gjør noe som helst med bilen bør du få undersøkt støtdempertårnene bak for rust. Det er en seriøs svakhet på disse bilene, og det er en del eksempler på at de har røket i fart.. Det kan bli VELDIG stygt! Endret 9. mai 2013 av Snylter Lenke til kommentar
mazda626boy Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 om dere sjekker det nye innlegget mitt er det flere bilder av bilen Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 17-18" er rett og slett for stort.. Ikke værre enn å gå ned på 35/30 profil, trenger ikke være så dårlig å kjøre på. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ikke værre enn å gå ned på 35/30 profil, trenger ikke være så dårlig å kjøre på. Det gir faktisk reduserte kjøreegenskaper å gå ned på såpass lav profil på norske veier. Du vet Volvo 240? Den ble brukt en del i diverse racingdisipliner.. Det var vel 195/55-15 elns de brukte på de mener jeg å huske (jeg er litt usikker på dimensjonen, men det var ganske så moderate saker..) De bilene presterte altså best også på bane med en modert dimensjon. Jeg vet godt at om jeg skal bedre kjøreegenskapene på min egen bil bytter jeg ut de 20" felgene jeg har nå med 18 eller 19" samt en mer moderat dekkdimensjon.. Men 20" ser fett ut da! 20" på bilen min gir vel omtrent like mye gummi som 17-18" på en slik 626.. Jeg har 285/30-20 bak og 245/35-20 foran.. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Men så er det jo flere tiår siden 240 ble brukt i touring car racing da, og hva man trives mest på er jo en smaksak. Jeg trives best i bil fra 80-tallet på 30/35 profil dekk med stivt coiloverset, polyforinger hele veien rundt, ekstra kraftig stab stag, tårnstag bak/framme, ekstra ramme-braces i ett skikkelig lavt bøttesete, lite ratt, ekstra lang girspake med shortshift og sinterclutch, fjerning av bakseter, fjerning av eventuell servo og stereoanlegg, dørinnmat, fjerning av asfaltmatter, big brake-kit osv. Da føler jeg meg våken og hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå