LarZen Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg som mange andre drikker alt for mye brus, spesielt Cola. Jeg vil nå ta tak i det her og roe ned inntaket av brus. Men jeg er så vandt til å små drikke på noe at jeg må finne noe som jeg kan bytte ut brusen med. Det enkleste hadde selvfølgelig vært vann. Men jeg kjenner meg selv så godt at det hadde ikke fungert, ihvertfall ikke i starten. Juice er jo et alternativ men det er jo ikke bra for tennene pga mye syre. Har dere noen tips? Lenke til kommentar
Erochian Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Dette er noe jeg har lurt mye på selv. Juice tærer på tennene ja, men det gjør brus også. Tror litt hjemmelagd is-te er noe som kan fungere, men det skal jeg bare foreslå - her og nå - slik at andre mer kyndige kanskje kan gi litt feedback på akkurat det. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Vann med sitron oppi? Det gir smak som kan være godt. Evt vann med frukt som du evt liker Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg begynte å drikke te da jeg skulle kutte ned på brusen. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Te og iste er vel like ille for så vidt (mtp på tenner).. Men ja, sukkerfri iste feks, vann med smak, eplejuice blandet ut med vann eller farris. Sistnevnte er jo megadigg. Tyggis hjelper på å dempe syreangrepet Kjøp en boks med 300stk aspartam og sukkerfri tyggis med xylitol fra ebay.. Holder i et år+ Endret 6. mai 2013 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Farris Bris Naturell er digg. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Drikker selv mengder Melk, kunne nok vært verre det, går ikke så mye brus feks. men som student er en liter dagen litt i overkant av det jeg burde bruke på melk ^_^ digg er det da... Endret 6. mai 2013 av Alekpowah 1 Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Olden Eple er skikkelig godt 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hvis et lavere energiinntak er målet med bruskutt, har det ingenting for seg å gå over til melk og juice. Lettmelk og appelsinjuice er omtrent like kaloririkt som cola, helmelk er enda "verre". Disse tingene bør ses på som mat, ikke tørstedrikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg som mange andre drikker alt for mye brus, spesielt Cola. Jeg vil nå ta tak i det her og roe ned inntaket av brus. Men jeg er så vandt til å små drikke på noe at jeg må finne noe som jeg kan bytte ut brusen med. Det enkleste hadde selvfølgelig vært vann. Men jeg kjenner meg selv så godt at det hadde ikke fungert, ihvertfall ikke i starten. Har dere noen tips? hvis du er som meg, så drikker du brus fordi flaska står rett ved siden av deg eller er lett tilgjengelig hele dagen, enten du er på jobb eller hjemme. min løsning på problemet var å kjøpe en vannkanne! som alltid står ved siden meg. når jeg handler drikke ute på tur så blir det fort en imsdal flaske istedet for den halvliteren med cola, det har blitt enklere etter jeg begynte med vannkanna. når du begynner med vanndrikkinga så gjem vekk colaen også, sett vann innenfor rekkevide og colaen utenfor det hjelper for meg Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hender seg jeg kjøper fun light, med den smaken jeg vil ha. Også blander med kullsyrevann. Smaker omtrent som brus, men er litt sunnere. Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg hadde nettopp samme problem, jeg begynte først med flaske vann bare for å bli vant til det. Så begynte jeg med og tappe av vann på flasker og sette dem i kjøleskapet så dem ble kalle. Nå har jeg også en stor flaske med vann ved min side hele dagen, det eneste dumme er at jeg har liksom 2 hele brett med energi drikk på kottet, men vikke gi noe bort. Har heller ikke lyst til å selge så jeg tar max 1 i uka En annen løsning vist du har kullsyre maskin da, er å legge kullsyre i alt vann du drikker. Endret 6. mai 2013 av theobvious Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Mye bra tips her må jeg si! Vann med noe smaks tilsetning er nok en vei å gå, jeg må sjekke ut hva som er å få kjøpt. Bare det ikke er en haug med sukker i det også da... Og tipset med en vann kanne som lord nuker skriver er nok ikke dumt heller... Gikk på en smell for noen minutter siden, kjøpte en Cola boks. Men det var 1 boks da og ikke en seks pakk med 1.5 litere.... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Selv drikker jeg syltynn saft. Jeg har to store Voss-flasker som jeg fyller nesten helt opp med vann, og siste halvcentimeteren fyller jeg på med saft. Akkurat nok til at det blir litt smak og alt for lite til at det er store mengder sukker (innbiller jeg meg). Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Prøv vann med kulsyre. F.eks taffelvann Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Vann er faktisk utrolig digg, bare du blir vandt til å drikke det. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 for meg så byttet jeg ut brusa med et glass juice til frokosten og kveldsmaten, resten av tiden drakk jeg vann, der igjen så byttet jeg ut juice med vann, har ikke rørt en dråpe brus siden november å juice siden januar Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg drikker mengder av Farris med lime. Har så godt som erstattet cola for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå