SleepyMoo Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Heisann. Min kjære, flotte(?) Swift har tatt kvelden og jeg ønsker tips til hva det kan være. Har selv meget lite peiling på bil, men skal prøve å forklare problemet. Bilen starter helt fint, med jevn og fin motordur. Man kan ruse motoren og alt ser ut til å virke. Det går også fint å kjøre den. I det motoren begynner å nærme seg idealtempen blir motorduren ujevn og turtallet går bittelitt opp og ned. Om man da trykker inn gasspedalen dør bilen umiddelbart, og det er vanskelig å starte igjen. Samme prosedyre kan gjentas så fort bilen er blitt kald igjen. Har noen tips til hva det kan være? Pluggene ser fine ut for meg iallefall, det samme med luftfilter. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Lyser det i motorlampa på noe tidspunkt? Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 nei, det gjør det ikke.. Alt virker som normalt helt til motoren begynner å få varme.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Det kan ligge feilkoder lagret selv om lampa ikke lyser. Prøvd å lese ut? Hvis bilen har mulighet for dette da. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Noen biler har en vanntempsensor som er med på å bestemme bensinmengde utifra temperatur, det kan være lambdaen som er fucka og gir feil signaler til hjernen så den kommer med feil blandingsforhold etc etc. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Få lest ut feilkoder først. Det er alltid det man starter med. Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Burde kanskje nevnt at det er en 1997modell.. blunder fra meg!! Edit: Takker for svarene iallefall! Endret 7. mai 2013 av SleepyMoo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Burde kanskje nevnt at det er en 1997modell.. blunder fra meg!! Tja? Mener å huske at noen av disse "gamlinger" hadde problemer med for tette tank-lokker, dvs. ingen/lite luft inn i tanken og det oppsto vakuum i tanken slik at bensintilførsel ble delvis/helvis reduser etterhvert.. Bensinfilter kan du bytte ut og hiv inn litt kondensfjerner i tanken hvis du kjører ofte med nesten tom tank. (bare et skudd i mørket..) Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Takker for svar Jarmo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå