Gjest Slettet+412 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kraftigere ja, men 7870 ble gitt ut etter 7970 bare så det er sagt Den er grei! ingen som har peil på vannkjøling? Joda. Du trenger ikke fulltower til dette? Ville foretrukket å velge ATI radeon hd sapphire 7970 dual-x. Du får mye mer for pengene. Kortet er også fabrikklokket til 925Hz, om du er redd for å klokke selv. Dette kortet jeg snakker om, koster underkant av 3 høvdinger på dustinhome, så du får mye mer for pengene. 7870 er ikke "utdatert" nei, men det er bedre å kjøpe noe bedre, når du også får det billigere Her er det. Den ser også bra ut, om du bryr deg om det. Ville ikke sagt at 850w er nødvendig til dette bygget. Jeg har 650w, og det er mer enn nok. Denne er bra. Den er også modulær :=) Du burde bytte ut minnebrikkene mot disse her . Ellers så er det et greit oppsett. Hvorfor de RAM-brikkene der? LP er mye penere mener jeg. Ville ikke kjøpt TX fremfor HX. HX er et mye bedre kupp. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Hvorfor de RAM-brikkene der? LP er mye penere mener jeg. Ville ikke kjøpt TX fremfor HX. HX er et mye bedre kupp. Det er egentlig det samme synes jeg, men det får være opp til TS å bestemme. Jeg bruker selv LP, men det er egentlig ikke så farlig hva man velger. Smak og behag sier jeg bare. Valgte tx selv, men som sagt, opp til TX å bestemme. Selv ser jeg ikke hvorfor HX skal være et så mye bedre valg Endret 6. mai 2013 av BananLaks Lenke til kommentar
wassup Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Valgte tx selv, men som sagt, opp til TX å bestemme. Selv ser jeg ikke hvorfor HX skal være et så mye bedre valg HX er vel som oftest gold certified, TX er bronze. Jeg har hørt at du burde ha silver eller bedre hvis du skal overklokke, men jeg vet ikke helt hva denne "sertifiseringen" innebærer. EDIT: fant ut av det, det har med energieffektivitet å gjøre. For den interesserte: http://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus Endret 6. mai 2013 av wassup Lenke til kommentar
otl Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) ja kan gå ned til 8gb og kanskje 800w, men blir nok ikke noe større ssd da, vannkjøling koster litt ser dette bra ut? vet ikke ossen slanger jeg må kjøpe og sånn hvis jeg kunen fått noe hjelp til det. Nei, det her holder ikke. Må ha større radiator. Ville hatt 1x 240rad kun på 7970 kortet. Selv vurdert vannkjøling, men det ble for kostbart for meg. Jeg skulle da hatt i toppen av kabinettet en 360 radiator som er 60cm tykk. Har akkurat samme komponenter som deg. Kjøper du deg radiator(er) som ikke klare å kjøle komponentene, og at dette kommer til å lage ganske mye støy, og bruker mellom 3-4 tusen kroner på dette, er det vel nesten like så greit å kjøpe bedre komponenter (cpu/skjermkort) i stedet. Som f.eks Gtx Titan Endret 6. mai 2013 av otl 1 Lenke til kommentar
Asle H Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 men jeg har bestemt meg for ikke og ha vannkjøling, så derfor tenkte jeg og ha 2 7950 ?? eller holde meg til 1 7970? Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) jeg stemmer for en 7970, grunnet sånn mikrosutring mindre bråk , varme og strøm. EDIT: skriveleif Endret 6. mai 2013 av DustyDuck Lenke til kommentar
xtyfoonx Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 er ikke fast bestemt på de, men er åpen for forslag. vil ha 2 skjermkort er ikke fast bestemt på det. men jeg synes det passa best med pris osv. så det du sier er at 2: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker er bedre enn 2 7870? Edit: jeg er enig med dere og lurer på om dette er greit?? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Jeg har det skjermkortet . Takler Bioshock på ultra uten noe tegn til lagg. og crysis 3 på high utrne noe lagg. Hart ikke testet crysis på utlra. men tror nok den kans kjje takler det ja. Definitivtf verdt pengene. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) men jeg har bestemt meg for ikke og ha vannkjøling, så derfor tenkte jeg og ha 2 7950 ?? eller holde meg til 1 7970? Ser ikke at du har valgt en anna Prossessor kjøler, enn den som følger med,,,,og den er bare å hive xD du kan kjøpe LUKKET vannkjøling til prossessor, ala Corsair h70 http://www.komplett....aspx?sku=757621 dette er en luft-vifte- kjøler til prossessorn,kjent for å være stille og ha gode temperaturer på CPU. http://www.komplett....aspx?sku=512803 Endret 6. mai 2013 av TheGaame Lenke til kommentar
otl Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kjøp deg ett skjermkort nå, så kan du heller kjøpe inn ett til senere hvis det blir nødvendig. Slipper også rimeligere unna. Lenke til kommentar
Asle H Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 har nytt nå, har lagt til 1x 7970, h100i, 128gb pro series ssd, windows 8 64 (sånn blå/lilla), og 750w tx psu men lurer på om jeg skal kjøpe meg saberthooth til 1400 istedet, siden jeg kan bruke litt mere Lenke til kommentar
w0nderCHiN Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Du vet at to skjermkort i Crossfire eller SLI byr på en del ekstra problemer, som du helst vil slippe hvis du er litt fornuftig. Selvfølgelig er det vel og bra med 2x7870, men i dette tilfellet så synes jeg du burde være litt fornuftig og høre på de som anbefaler et 7970... Så kan du heller putte inn et ekstra etter en stund, hvis du absolutt må ha Crossfire-setup... Men èn kjerne er ALLTID et mer "safe-bet" På min PC tar Windows 7 21,4 GB, men som en annen nevner her så er det enkelte spill det er veldig greit å ha litt plass til overs for, for eksempel BF3/4 hvor det er nyttig å ha så liten lastetid som mulig før hver kamp... snakker om SSD altså... Og btw thums-up for W7;) Og PS! 8gig internminne (1600Mhz) holder lenge hvis du bare skal bruke PCen som gamermaskin... Trenger kun mer derso du skal drive med video/bilde-redigering! EDIT: Skrev dette innlegget for noen timer siden, rett før serverne knelte, så det er litt "outdated" nå, men ser at du har gjort noen gode valg nå Endret 6. mai 2013 av w0nderCHiN Lenke til kommentar
Asle H Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 ok sånn her blir det, takk for all hjelp ! Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 ok sånn her blir det, takk for all hjelp ! hehe blei 13 000 det congratz 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 ok sånn her blir det, takk for all hjelp ! Gratulerer. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Ser ut som en veldig bra løsning. håper du blir fornøyd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå