Gå til innhold

[Løst] Ny PC, maks 13k

Anbefalte innlegg

Ikke verdt pengene den dag i dag når man kan få tak i 670, 680 og 7970 til den prisen. Ser ikke poenget med 2x 7870 heller. Begrunnelse, takk.

ser ikke noen begrunnelse for 7870 eg heller, bare viser til at korta kosta 3500 tilsammen, ikke for 1.

hadde nok gått for 670 eller 7970

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

To 7870 vil nok yte bedre i rene fps tall enn ett enkelt 7970, la nå gutten kjøpe hva han vil.

Og 7870 er jo ikke "utdatert".

I såfall er det ikke lenge til. Men selvfølgelig, han bestemmer.

ser ikke noen begrunnelse for 7870 eg heller, bare viser til at korta kosta 3500 tilsammen, ikke for 1.

hadde nok gått for 670 eller 7970

Jeg forstår. :)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

ja det var det jeg tenkte og

I utgangspunktet burde man prøve å unngå å benytte seg av SLI/CFX (flere grafikkort i samme oppsett), da dette kan føre til blant annet microstuttering og tearing. Du vil nok kunne få flere FPS, men til gjengjeld kan du få dårligere "kvalitet" på de FPS´ene du får (høres litt forvirrende ut, men det er det jeg har lest :p).

Da er det heller lurere å gå for ett enkelt grafikkort i utgangspunktet, og sette opp et til i SLI/CFX når du trenger mer kraft.

Lenke til kommentar

Gå for en annen 7970 da. Jeg har en sapphire hd 7970 gz vapor-x som koster ca. 3,3k og den er beast. Tenker på å kjøpe en til etterhvert. Du ikke ha en asus platinum 7970 for at den skal være bra. En 7970 er det beste kortet du kan kjøpe i dag når du ser på pris/ytelse for pengene, med mindre du går for 2x asus GTX 650 ti BOOST :p

Også gå for en 128gb sd minst, koster ikke mye og det gjør en STOOR forskjell i enkelte spill (trust me)

Og hvorfor er du så fast bestemt på å ha 2x 7870??

er ikke fast bestemt på de, men er åpen for forslag. vil ha 2 skjermkort

Gå for en annen 7970 da. Jeg har en sapphire hd 7970 gz vapor-x som koster ca. 3,3k og den er beast. Tenker på å kjøpe en til etterhvert. Du ikke ha en asus platinum 7970 for at den skal være bra. En 7970 er det beste kortet du kan kjøpe i dag når du ser på pris/ytelse for pengene, med mindre du går for 2x asus GTX 650 ti BOOST :p

Også gå for en 128gb sd minst, koster ikke mye og det gjør en STOOR forskjell i enkelte spill (trust me)

Og hvorfor er du så fast bestemt på å ha 2x 7870??

er ikke fast bestemt på det. men jeg synes det passa best med pris osv.

så det du sier er at 2: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

er bedre enn 2 7870?

Edit: jeg er enig med dere og lurer på om dette er greit?? http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av Asle H
Lenke til kommentar

er ikke fast bestemt på de, men er åpen for forslag. vil ha 2 skjermkort er ikke fast bestemt på det. men jeg synes det passa best med pris osv.

så det du sier er at 2: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

er bedre enn 2 7870?

i følge Hardware.no test

er 2 xAsus Gtx 650 ti Boost OC bedre enn mange andre kort

http://www.hardware.no/artikler/asus-geforce-gtx-650ti-boost-directcu-ii-oc-sli-x-2/133174

les selv:)

Lenke til kommentar

ok, etter litt fram og tilbake så ser vel dette greit ut?

35iyu0p.png

har ikke råd til større ssd, så spille blir kjørt på 2tb hdd'en

Edit: eller så får det bli at jeg oppgraderer senere elns:)

Endret av Asle H
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

7970 er mye "nyere" enn 7870 vil jeg påstå. De kan ikke være like gamle men muligens sluppet ut samme året.

Mye bedre. Ville evt. byttet Gigabyte sitt kort inn i et Asus. :whistle:

Edit: Den Windows 8 du har lagt i handlelista er oppgradering fra Win7 til Win8. Du må nok opp med 3-400,- kr til.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

35iyu0p.png

Ikke verst. Eventuelt kan du nedgradere minnet til 8 GB (det burde holde) og PSU´en til 750 watt. Da får du kanskje råd til større SSD til og med :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke verst. Eventuelt kan du nedgradere minnet til 8 GB (det burde holde) og PSU´en til 750 watt. Da får du kanskje råd til større SSD til og med :thumbup:

ja kan gå ned til 8gb og kanskje 800w, men blir nok ikke noe større ssd da, vannkjøling koster litt

ser dette bra ut? vet ikke ossen slanger jeg må kjøpe og sånn hvis jeg kunen fått noe hjelp til det. :p

2wgvqjq.png

Lenke til kommentar

Hei, jeg har konfirmasjon nå og tenke jeg skulle bygge meg en ny pc, har litt peiling fra før av siden jeg har bygd den som jeg bruker nå, håper at dere har noen forslag for og få prisen ned litt siden jeg vil ha bra vannkjøling i 2 grafikkkort og prossesor. så god at jeg kan overvlocke litt.

tenger hjelp til en bra vannkjøling siden jeg ikke har så mye peiling på det. men håper ikke prisen komme rover 13k.

tusen takk på forhånd og takk for meg

5choxk.png

Du trenger ikke fulltower til dette?

Ville foretrukket å velge ATI radeon hd sapphire 7970 dual-x. Du får mye mer for pengene. Kortet er også fabrikklokket til 925Hz, om du er redd for å klokke selv. Dette kortet jeg snakker om, koster underkant av 3 høvdinger på dustinhome, så du får mye mer for pengene. 7870 er ikke "utdatert" nei, men det er bedre å kjøpe noe bedre, når du også får det billigere :)Her er det. Den ser også bra ut, om du bryr deg om det.

Ville ikke sagt at 850w er nødvendig til dette bygget. Jeg har 650w, og det er mer enn nok. Denne er bra. Den er også modulær :=)

Du burde bytte ut minnebrikkene mot disse her :) .

Ellers så er det et greit oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...