Båt Niko Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Noe som vet hvordan en Yamaha 8 HK kan gå fortere ? Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Etter det jeg vet er en Yamaha 8 Hk nettopp en Yamaha 8 Hk, tror 6 Hk på noen modeller er en 8 Hk og kan trimmes opp til 8 Hk. Vanlig trimming av en båtmotor er å fjerne fysisk sperre på gassen eller skifte forgasser, kan ikke så mye utover det. Endret 6. mai 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Trimming kan også på større motorer bety å stille motoren i rett vinkel. Der er det mye å spare før og etter planing: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1507225 Men til det du spør om er det nok som forrige poster påpeker å Vanlig trimming av en båtmotor er å fjerne fysisk sperre på gassen eller skifte forgasser, Jeg vet at da man trimmet motersykler før i tiden brukte man også annet drivstoff (blanding) om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Noe som vet hvordan en Yamaha 8 HK kan gå fortere ? Anbefaler ikke og få motoren til å gå fortere rundt, turtallet er nok optimalt i forholdt til motorstyrke/propell. Hvis det er mulig og trimme motoren burde du nok bytte propell også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå