notsohard4get Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Jeg hater mygg! Snublet over denne på Facebook idag: "Hittade hur man gör en myggfälla på engelska och var tvungen att skriva den på svenska. Jag gör 100 av dessa till sommar eller börja redan nu. Har du lagt märke till Myggen är redan ute! Här är en hemmagjord fälla för att hålla er från att bli blodgivare! Artiklar som behövs till fällan : 1 kopp vatten 1/4 kopp farinsocker 1 gram jäst 1 st 2-liters flaska HUR: 1. Skär plastflaska i hälften. 2. Blanda farinsocker med varmt vatten. Låt det svalna. När den kall, så häll i den nedre halvan av flaskan. 3. Tillsätt jästen. Du behöver inte blanda. Det gör att det skapar koldioxid, som lockar myggorna. 4. Placera trattdelen, upp och ned, in i den andra halvan av flaskan, den tejpas ihop om så önskas. 5. Slå in botten på flaskan med något svart, lämnar toppen genomskinlig och placera den på ett myggställe. (Myggor dras också till den svarta färgen.) Byt ut lösningen varannan vecka . Eller gör helt nya myggfällor." Jeg er ikke så kjempegod i svensk, skal flaskeåpningen bare være helt åpen? Kommer ikke myggene seg ut av den? Skal man fargelegge bunnen svart? Noen synspunkt/andre tips til å bli kvitt myggen? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Man skal kappe flasken i to og sette tuten opp ned. Genial felle, men trur man bør sette det litt utenfor der man skal sitte. F.eks 3 stk i en "ring" rundt der du oppholder deg slik at ingen mygg kommer til deg. Setter man den f.eks på terrassen vil jeg tru det ikke hjelper kjempemye. Men, dette må prøves Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Myggen kan komme ut ja, men å treffe den lille tuten i midten er det ett fåtall som klarer med den mer eller mindre tilfeldige flyvningen de driver med, før de treffer vannet og blir seige og dermed ikke klarer å fly mer. Tipper det knapt er nonsom kommer ut. Bunnen skal være svart ja. Ellers får du kjøpt proffe myggdrepere som tiltrekker seg mygg fra større områder, men disse koster noen tusen Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Hvis hver nordmann, svenske og finne setter ut en sånn. Bør ikke de bli utryddet da? Isåfall bør vi få statsstøtte til disse proffe myggdreperne Endret 6. mai 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Myggen kan komme ut ja, men å treffe den lille tuten i midten er det ett fåtall som klarer med den mer eller mindre tilfeldige flyvningen de driver med, før de treffer vannet og blir seige og dermed ikke klarer å fly mer. Tipper det knapt er nonsom kommer ut. Bunnen skal være svart ja. Ellers får du kjøpt proffe myggdrepere som tiltrekker seg mygg fra større områder, men disse koster noen tusen Spørsmålet er hvorfor skal de komme ut før de har kommet i kontakt med den seige massen... de vet jo ikke at det er en felle før de faktisk sitter fast. Det er nok også noe av grunnen til at de ikke kommer seg ut, de prøver ikke heller før de er seige Hva er jast? Lenke til kommentar
notsohard4get Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Takk for svar! Gleder meg til å teste denne. Hvis hver nordmann, svenske og finne setter ut en sånn. Bør ikke de bli utryddet da? Isåfall bør vi få statsstøtte til disse proffe myggdreperne Dersom myggen blir utryddet, så kollapser hele økosystemet. Så nei, det er en dårlig idè selvom jeg tviler på at vi mennesker klarer å utrydde myggen på denne måten Spørsmålet er hvorfor skal de komme ut før de har kommet i kontakt med den seige massen... de vet jo ikke at det er en felle før de faktisk sitter fast. Det er nok også noe av grunnen til at de ikke kommer seg ut, de prøver ikke heller før de er seige Hva er jast? Jäst er vel gjær? Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Bruk mygg hatt, en slik en med netting, da er du golden! Lenke til kommentar
notsohard4get Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Nei æsj, da må jeg jo løfte sløret hver gang jeg skal ta meg en kjeft pils ... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Nei æsj, da må jeg jo løfte sløret hver gang jeg skal ta meg en kjeft pils ... Pils renner fint gjennom sløret Endret 6. mai 2013 av aklla Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Nei æsj, da må jeg jo løfte sløret hver gang jeg skal ta meg en kjeft pils ... Bruk sånn smøring over hele trynet da! Det funker fett det! Hvis du bruker nok.... eller kanskje du er for fin til å bruke det.... det vet ikke jeg men, det funker som bare det... Lenke til kommentar
notsohard4get Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Arrangere hageparty med trynesmøring inkludert? Det er ikke snakk om å skal bo ute i bushen i ett med naturen her, det er snakk om å unngå den plagsommedrittmygga i de sene sommerkvelder Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Arrangere hageparty med trynesmøring inkludert? Det er ikke snakk om å skal bo ute i bushen i ett med naturen her, det er snakk om å unngå den plagsommedrittmygga i de sene sommerkvelder Hvor nevnte du noe om hageparty? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kjøp en sånn blålyslampe, utrolig tilfredsstillende lyd når de grilles ^^ Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Kjøp en sånn blålyslampe, utrolig tilfredsstillende lyd når de grilles ^^ mer morro med sånn rakert da Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 mer morro med sånn rakert da hehe get'em both, men slipper jo å jobbe med de lampene, er slike utesteder bruker også, på kjøkkenet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå