Gå til innhold

Backup av PS3-spill

Anbefalte innlegg

Jeg vil ta en sikkerhetskopi av systemet mitt eller bare kopiere over enkelte spill til en ekstern harddisk, og lurer på om noen kan anbefale gode eksterne harddisker hvor jeg kan plugge den rett inn og overføre med en gang uten formatering, porsjonering etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler porsjonering :dremel:

Det er ikke utenkelig at de fleste externe harddisker til PC kommer ferdig formattert til NTFS, og dette vil ikke bli gjenkjent av PS3. Jeg ser at en del LaCie disker kommer med software som er ment å kjøres første gangen for å sette opp partisjoner for bruk i windows og i andre systemer som Mac og PS3.

Det oppgis veldig sjelden hvordan disken er satt opp når du kjøper i butikk eller på web.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler porsjonering :dremel:

Det er ikke utenkelig at de fleste externe harddisker til PC kommer ferdig formattert til NTFS, og dette vil ikke bli gjenkjent av PS3. Jeg ser at en del LaCie disker kommer med software som er ment å kjøres første gangen for å sette opp partisjoner for bruk i windows og i andre systemer som Mac og PS3.

Det oppgis veldig sjelden hvordan disken er satt opp når du kjøper i butikk eller på web.

Jeg vet faktisk ikke hva formatering og porsjonering er, det er bare noe jeg har plukket om ang. eksterne harddisker og PS3. Kan jeg bare kjøpe hvilken som helst harddisk og ta meg av porsjonering etc. senere, eller må jeg være oppmerksom på hvilke eksterne harddisker som kan bli porsjonert eller formatert til Fat32?

Lenke til kommentar

btw: Det heter "partisjonering".

Partisjonering er å dele opp en fysisk harddisk i flere logiske deler, slik at du kan ha en harddisk men at den er delt i C: D: og E: på en PC.

Formattering er å slette innholdet på en partisjon og legge inn et filsystem ( FAT32, NTFS, Ext3 etc ) som passer for den enheten (PC, Mac, PS3) som skal lese harddisken. Det som er viktig er at en PC kan lese både FAT32 og NTFS mens de fleste andre enheter kan kun lese FAT32.

Alle harddisker kan (heldigvis) formatteres til det meste av filsystemer. Så ja du kan antagelig kjøpe hvilken som helst ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...