Nutzg0 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Jeg er ikke stødig på alle begrepene, men jeg skal forklare så godt jeg kan. Vi får TV og Internett levert fra en lokal leverandør (Trollfjord). I stua har vi en sort boks der det går en nettverkskabel fra boksen og til TV-dekoderen, og en nettverkskabel fra boksen og til den trådløse ruteren vår. Ruteren vår er en Jenssen Scandinavia AirLink 59300. Rundt 1-2 ganger hver eneste dag så skjer det noe som får nettverket til å koble seg ut. Først en gang på formiddagen (rundt 10-11-tiden (det er ikke hver dag det skjer på denne tiden)) også en gang på kvelden (22.30-23.00 (her klikker det hver eneste dag)) Det virker som om dette skjer gradvis i løpet av noen minutter. Man merker det først at man ikke får til å laste inn noen nettsider. Nettleseren sier at den ikke kan koble seg til noe. Er man på Skype i en samtale, så vil likevel samtalen kunne vare i 1-3 minutter før Skype også kobler ut. Deretter vil Windows sin trådløse manager gi et gult utropstegn, og fortelle at "AirLink59300 har ingen internett-tilkobling". Samtidig som dette skjer, så låser TV-bildet seg. Bildet henger, ingen lyd, ingenting. Men i det sekundet jeg drar ut strømkabelen til den trådløse ruteren, så kommer TV-signalet tilbake. Så venter jeg noen sekunder før jeg kobler i strømkabelen igjen, og når ruteren er ferdig oppstartet - fungerer Internett og TVen igjen i x antall timer, før det hele skjer på nytt. Hva kan være årsaken her? Hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Har du nyeste FW på routeren? Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Har installert nyeste FW nå. Skal gi svar til uken! Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 Det funket kjempebra. I ca 1 uke. Problemene har gjennoppstått. Ruteren fryser Internett og TV 1-2 ganger i døgnet, forskjellen er bare at klokkeslettene er annerledes. Det virker som om når det er mye aktivitet på ruteren, som at jeg laster opp en stor fil i Dropbox + streamer en serie samtidig, der er da den får trøbbel. Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Har en ASUS Dark Knight Rt-66 selv mot Canal Digital, det skal være en kanon ruter og er veldig stabil her, men jeg opplevde problemer dersom jeg presset på mye trafikk, spesielt torrents med mange tilkoblinger. Ruteren måtte da resettes, og halvparten av gangene måtte jeg slå av ruteren, det gikk ikke an å logge seg på ip-adressen til ruteren. Men en PC med Realtek nettverksskort havner oftere i trøbbel enn en annen med Broadcom, så jeg har liksom sett for meg at det også spiller en rolle. Intel sine kort er vel regnet som de beste. (!) og det går ofte å bytte på bærbare, får fra ebay. Men jeg kjøpte Strømnett (devolo 500) og kjører torrents gjennom det, og annen trafikk på trådløst. Nå har det surret og gått ca 6 måneder uten stopp. Trådløst nett er jo en del kjappere, (edit: har 70ned og 10 opp og får 67.26 ned og 10.43 opp på trådløst og 23.64ned og 6.37 opp gjennom Devolo 500 nettet. Dette er gjennom en etasje og ca 5 m luftlinje gjennom 2 vegger. Så HomePlug er betydelig slakkere enn trådløst) men det går å streame 720p på devolo 500 nettet, dersom jeg ikke kjører torrents samtidig, så da blir det slik. For min Apple TV er mere glad i kabel. Det låter kanskje ikke oppløftende å holde på med kabel, men jeg lurte litt på om du har prøvd kabel og trådløst samtidig, for hvis begge deler detter ut, så ville jeg mistenkt ruteren mer enn modemet eller linjen. Og når jeg kikker på Elkjøp sine nettsider og leser tilbakemeldingene på ruteren der, http://www.elkjop.no...-tradlos-router så tror jeg at enten får du logge deg på ruteren (http://192.168.0.1/ eller deromkring, og admin/1234) og prøve å endre kanal eller frekvensbånd eller eksperimentere som best du kan, eller så får du kjøpe deg en mere solid ruter. f.eks Asus RT-N65U http://prisguide.har...-rt-n65u-173094 http://www.dinside.n...n65u-friskmeldt Endret 22. mai 2013 av Karamell2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå