T.O.E Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei! Jeg fant en gammel mynt - ihvertfall tror jeg det er en mynt - i min bestemors kjeller når vi ryddet ut der. Ifølge inskripsjonen på den skulle jeg tro det var en shilling fra 1919, men den ligner ikke på de treffene jeg får hos Google. Den er veldig tykk og tung noe som gjør at jeg syntes det virker upraktisk til å være en masseprodusert mynt. Kanskje det er en "limited edition", eller ikke en mynt i det hele tatt. Ville vært kult å finne ut! Er det noen her på forum som vet hva slags mynt dette er, og hvem som eventuelt vil ha interesse i å kjøpe den? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg får ukvalifisert uttale at det ser mer ut som en polett. Offisiell mynt er mer forseggjorte. Vet ikke hva «1 s.H» betyr, men tviler på at det er en forkortelse for skilling. Endret 6. mai 2013 av Aiven Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Støtter Aiven her, enten polett eller noe laget for morro. Se på 1 s.H, denne er veldig amatørmessig laget. Det står heller ikke verdi eller land på mynten. Tyder på at den har vært laget for hånd med relativt enkle verktøy. Den har også alt for enkelt design til å være kopisikker. Tror du skal slite med å få solgt den da det antagelig ikke er en mynt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Du kan jo spørre her, kanskje noen som vet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå