Gå til innhold

Visual Studio og distribusjon av tilhørende DLL'er


Anbefalte innlegg

Folkens. Jeg har et lite problem.. eller rettere sagt, en utfordring.

 

Jeg har en solution i VS2012 som inneholder mange prosjekter. Noen av dem er EXE filer og noen andre er DLL'er kompillert som API for andre Win32 programmer. Felles for noen av dem er at de benytter eksterne elementer, som f.eks. DevExpress.

 

Når jeg trykker F6 (Build solution) så bygges alle prosjekter i sine tilhørende "Output Path" settings i Properties på prosjektet. Men de prosjektene som faktisk utfører selve kjøringen i form av å være en EXE eller et API til bruk i andre progreammer har sin "Output Path" SATT TIL stedet der disse programmene ligger. Dette fordi jeg/vi skal kunne teste direkte med debugger verktøy etc. Grunnen til at de andre "underprosjektene" ikek har output path til denne mappen er fordi jeg har en masse teste programmer i solutionen som ikke skal legges i produksjonsmappen.

 

Ok. Håper dere har forstått hvordan miljøet er satt opp.

 

Her er utfordringen:

Npår vi i Visual Studio trykker F6 så bygges som sagt alle prosjektene i solutionen. Når VS kommer til en solution som refererer en anne solution eller annen form for 3rd party så kopieres disse inn i output path. Men, i de tilfeller det er en underordnet DLL som trenger en av disse så kopieres de ikke. Dette skyldes at 3rd party DLL'ene ligger i GACen. Jeg ønsker at VS alikevel skal kopiere disse til "main output path" som er på hoved prosjektene.

 

En måte som jeg har fått til dette på er å lage et "dummy" prosjekt som refererer alt sammen og kjøre en BUILD på dette. Er dette eneste måten å få dette til på? Jeg vil jo helst at dette skal automatiseres så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, på en måte er dette riktig, men da må alle prosjektene bygge til "release" mappen og det vil jeg ikke.

 

Når man huker på "Copy Local" så utfører VS dette helt riktig, men elementer som refereres igjen av disse taes ikke med hvis de ligger i GAC. Virker som at VS antar at dette ikke er nødvendig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...