Cybermantix Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har tenkt å sette opp ett lite WLAN som skal (midlertidlig) inkludere meg og en kamerat som bor 50-60 meter unna meg. Vi bor i hybler i hver vår enebolig, og kunne tenke oss å kunne kommunisere/spille mot hverandre til daglig. Slik det vil fungere, setter vi opp aksesspunktet hos meg (jeg har bredbånd), og fikser PCen hans opp med nettverkskort. Har sett litt rundt etter utstyr, og sikter inn mot .11g standarden (54Mps) Her kommer problemet: Kameraten min har en sexy liten Shutte XPC, og har fylt opp de 2 kort-plassene (PCI og AGP). Jeg har sett at det finnes eksterne WLAN-adaptere som bruker USB, men jeg har til gode å finne en som støtter .11g (54Mps). regner med at det er fordi hastighetsbegrensingen i USB, men er det noen som kjenner til en ekstern .11g adapter uansett om den bruker USB, USB 2.0, eller whatever? Kunne også satt pris på tips til montering av dette (noen gode aksesspunkt med eksterne antenner osv.) Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har sett etter 'g'-utstyr for USB selv uten å finne noe, men det er vel bare et tidsspørsmål før USB2.0 enhetene dukker opp. Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Nå har jeg faktisk funnet en USB 2.0 802.11G-adapter hos wlansupply.no Buffalo Airstation G54 USB Adapter Desverre koster den hele 1000-lappen :-( Men kameraten min har bestilt den. 8) I tilegg har jeg bestilt 3com Office Connect 11G aksesspunkt. Jau, dette blir bra :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå