Gå til innhold

eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE

TrulsHE

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et hd-kabinett for å ha en 200 gigs harddisk i...

Har plukket ut den i overskriften, som koster 591kr på komplett (fordi det er den billigste).

Men jeg lurer på en del ting før jeg bestiller...:

*Er det noen som har en slik, og kan fortelle om sine erfaringer med den?

*På http://www.emagictech.com.tw/fd2355-1.htm står det at det er en innebygget vifte i den... Dette fikk meg til å tvile litt...

Bråker denne mye? Er lyden høy? Hvor mange DB?

--På forhånd takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kabinettet selv, fungerer helt supert. Viften hører du nesten ikke. Det hvis du skal partisjonere disken i flere partisjoner lønner det å gjøre dette med disken inni PC`en først, og når du setter disken inn i kabinettet må den stå som master.... Tut å kjør...

Lenke til kommentar

hmm, jeg fikk nylig en feilmeldig når jeg satt inn ny hdd i liknende kabinett (brukte firewire-koblingen), i partition expert, måtte reboote (valgte å ikke assign driveletter), bootet på ny og formaterte på nytt i min datamaskin (høyreklikk)->behandle->diskbehandling, sånn for sikkerhetens skyld.

sto ingenting om det i manualen (tror jeg)

Lenke til kommentar
Hvis partisjonsprogrammet må gjøre noe av jobben i dos, så virker ikke USB enheten... Men mener å huske at hvis du ikke forandrer noe på Driverletters så går det bra (ihvertfall med Partition Magic 8.0)

Ok, men man bør jo unngå å partisjonere i dos likevel. DOS takler ikke så store disker og heller ikke NTFS. For å få støtte for store disker og NTFS i dos må man trikse fælt. Da vil jeg heller anbefale å gjøre alt sammen i Windows. (f.eks med partitionmagic eller Windows sin egen diskmamagement)

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk. av dette kabinettet USB2/Firewire versjonen og etter å ha prøvd en drøss forskjellige slike kabinetter, kan jeg ikke få gitt annet enn ros til dette kabinettet. Stillegående og med en 160 GB Seagate Barracuda disk montert i hvert av kabinettene er de nesten lydløse sammenliknet med andre kabinetter.

Jeg brukte Patition Magic til å partionere diskene og det gav meg ingen problemer, dette produktet kan jeg absolutt anbefale.

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Jeg kan i tillegg anbefale Slim varianten fra samme fabrikant for 2.5"

disker. Makan til sexy gizmo har jeg sjelden sett. Hadde en bærbar pc

som tok kvelden, ,så jeg tok disken fra den og monterte inn.

Den kommer med alle nødvendige kabler og en flott bæreveske i skinn.

Anbefales på det varmeste. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...