Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt snakk om at z-mobilen har skikkelig dårlig skjerm, men tablet Z har en upåklagelig skjerm. Gode innsynsvinkler og fine farger. Enkelte har visstnok fått enheter med litt gulstikk, og alle er litt mer "gul" enn apple's blå skjermer, men det er smak og behag. Det er fortsatt en del igjen til amoled-kvalitet når det kommer til mørke detaljer, menmen...

Selv har jeg problemer med å få mic'en til å fungere under videosamtaler.

En annen ting er at volumet på filmen jeg så på flyet nå nettopp var svært lavt. Jeg har ikke sjekket om det er filmen eller pad'en som er problemet, men jeg har aldri hatt problemet med noen andre lydenheter på fly, med sennheiser-proppene mine. Noen andre som har merket noe sånt?

Mikrofonproblemet er kjent, og vil i følge Sony bli fikset i neste oppdatering. Lang tråd om dette med svar fra Sony her: http://talk.sonymobile.com/thread/140138?start=0&tstart=0

Endret av learntofly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvorfor "SONY SGP-CV5 Skinnveske for Xperia" stadig bare blir utsatt? Bestilte den fra multicom for snart 2 måneder siden, har sjekket med jevne mellomrom og ser at lagerstatus bare blir flyttet frem i tid hele tiden. Finnes det eventuelt noen alternativer til denne, eller er det noen som vet hvorfor den drøyer så utrolig lenge?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor "SONY SGP-CV5 Skinnveske for Xperia" stadig bare blir utsatt? Bestilte den fra multicom for snart 2 måneder siden, har sjekket med jevne mellomrom og ser at lagerstatus bare blir flyttet frem i tid hele tiden. Finnes det eventuelt noen alternativer til denne, eller er det noen som vet hvorfor den drøyer så utrolig lenge?

Dersom du sjekker i dag så har det kommet ei ny alternativ skinnveske inn på lager hos Multicom.

Ellers er det samme problemet med docking/lader som stadig får forskjøvet leveringstidspunkt.

Problemet er helst at Sony ikke har produksjonskapasitet til å dekke etterspørselen på et bra produkt.

Lenke til kommentar

Fikk xperia tablet z i går fra cdon.com..... får ikke stilt det inn på nordisk landsdel. Bare usa region osv. Whyy?? Ikke fornøyd.. angrerett tvert.. det kødde med tutchn også, gjør ting som jeg ikke gjør. Plutselig flytter den side osv..

Lenke til kommentar

Snodig at du ikke får Nordisk versjon. Høres nesten ut som du har fått et brett beregnet på USA. Touchen var ett problem på tidlig firmware. Se om det er en oppdatering du kan installere, så regner jeg med det ordner seg. Det fikset ihvertfall mitt brett. Om du ikke få endret regionen, så er det en sak du må ta med CDON. Burde være en grei sak å få byttet i ett som har riktig region. Mitt kom med riktig språk osv ut av esken. Jeg kjøpte på Spaceworld.

Lenke til kommentar

Noen som har cover til tabben? sliter med å finne noen som virker som har god kvalitet. Ser multicom har de Sony selv har designet og produsert men etter å ha lest litt om de så virker det som folk mener de er dårlig lagd og ødelegger litt av "kvalitetsbildet" tablet'en har.

Lenke til kommentar

Ok, nå er det noe tull med tableten min igjen.

Den gikk tom for strøm og nekter å starte igjen, selv etter en time med lading.

Indikatorlyset blinker merkelig rødt (9s på - 7s av - kort på - kjempekort av - 9s på osv)

Lyset holder også på slik uten ladekabelen i.

(Laderen virker siden den lader headsetet mitt)

Lenke til kommentar

Fikk forsøkt Spotify med 64GB Sandisk micrsoSDXC. Ingen problemer så langt. Spotify ble renset (ligger i appen), avinstallert, og reinstallert: ser ut som minnekort ble brukt default. BRA!

Vil sterkt anbefale dockingstasjonen/laderen fra Sony. Går bittelitt raskere å lade enn vanlig USB, og slipper å rote med plugger, kabler, åpne luke på tablet etc. Glir rett inn, også med Sony cover (men ser da litt merkelig ut da man må åpne coveret). Man kan også via Smart Connect-appen lage events som trigges f.eks. til å skru av lyd på kvelden, vise vær+klokke (eller Spotify, 100% valgfritt hva man vil) når man setter den i dockingstasjonen. Eller skru av hele biten.

Tok 2-3 uker, men veldig fornøyd fra min side. Sony-gaven på ~180kr kunne ikke brukes i Sony sin PSN Mobile-butikk (forløpig ikke i Norge enda?), men kan løses inn og brukes for PS3/Vita-spill. En del sommertilbud nå, så go for it!

Lenke til kommentar

Hei.

Dette er første nettbrettet som fikk meg til å investere. Godt fornøyd, kunne bare vært "større" batterier.

Har utgaven med 4G og mulighet for ekstra minnekort, noe jeg har.

Har et par spørsmål:

1: Hvordan/ hvor skal jeg legge inn mine lydfiler for at jeg skal kunne velge de som ulike alarmer/ varsler?

Helst da på minnekortet.

2: Hvor skal jeg lagre mp3 filene mine, sånn at brettets lydprogram finner de? Helst dette også på minnekortet!

3: Hvordan får jeg fjernet tastelyden når jeg eks skriver dette, "finner" det ikke?

Mitt første brett og kommer fra Samsung så hold ut med novice spørsmålene mine:)

Mvh

Cemik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...