Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyy... Jeg misliker den nye oppdateringen inderlig. Eneste positive med den er at menyknappene blir nå skjult i noen videoavspillere, men ellers så synes jeg det er helt forferdelig å bevege meg rundt i Android. I og med at de blir skjult, var det faktisk en app hvor menyknappene ble helt fullstendig borte. Husker ikke helt om jeg måtte skru av tabletten for å komme ut av programmet eller hva resultatet av det hele ble.

Brukte disse hurtigtastene så å si hele tida. Syntes det var veldig komfortabelt å navigere meg rundt, hvor det var så utrolig lettvint å gå tilbake, evnt switche program. Nå må jeg sikte meg inn på midten av nedre skjerm, bare for å komme ut til start, eller bytte program. Når jeg begynner å knote på slik som dette her får jeg flashback fra Galaxy Noten min, og den er helt forferdelig å bruke.

Ser mye film, noe som resulterer i at jeg justerer lysstyrken svært mye. Dette fører til at jeg må inn på innstillinger.
1. Må da sette filmavspilleren på pause ELLER ut av filmasvspilleren siden jeg ikke har access til statusbaren. (Går jeg ut, går jeg også ut av selve filmen...)
2. Så inn på innstillinger
3. justere lysstyrken til et akseptabelt nivå.
4. For så å bytte over til filmavspilleren
5. Se videre på filmen.

Før var det ETT tastetrykk, sveipe lysstyrken, MENS filmen spillte i bakgrunnen, null stress!

Plasseringen av statusbaren er jo helt latterlig. Alt krever mye mer tid, og mer bevegelser nå.

Føler også at hele systemet er mye seigere.

Satser på at det vil snart komme en nye oppdatering, som returnerer alt tilbake til slik det var før.

Endret av hjsse
Lenke til kommentar

Fyy... Jeg misliker den nye oppdateringen inderlig. Eneste positive med den er at menyknappene blir nå skjult i noen videoavspillere, men ellers så synes jeg det er helt forferdelig å bevege meg rundt i Android. I og med at de blir skjult, var det faktisk en app hvor menyknappene ble helt fullstendig borte. Husker ikke helt om jeg måtte skru av tabletten for å komme ut av programmet eller hva resultatet av det hele ble.

Brukte disse hurtigtastene så å si hele tida. Syntes det var veldig komfortabelt å navigere meg rundt, hvor det var så utrolig lettvint å gå tilbake, evnt switche program. Nå må jeg sikte meg inn på midten av skjermen, bare for å komme ut til start, eller bytte program. Når jeg begynner å knote på slik som dette her får jeg flashback fra Galaxy Noten min, og den er helt forferdelig å bruke.

Ser mye film, noe som resulterer i at jeg justerer lysstyrken svært mye. Dette fører til at jeg må inn på innstillinger.

1. Må da sette filmavspilleren på pause ELLER ut av filmasvspilleren siden jeg ikke har access til statusbaren. (Går jeg ut, går jeg også ut av selve filmen...)

2. Så inn på innstillinger

3. justere lysstyrken til et akseptabelt nivå.

4. For så å bytte over til filmavspilleren

5. Se videre på filmen.

Før var det ETT tastetrykk, sveipe lysstyrken, MENS filmen spillte i bakgrunnen, null stress!

Plasseringen av statusbaren er jo helt latterlig. Alt krever mye mer tid, og mer bevegelser nå.

Føler også at hele systemet er mye seigere.

Satser på at det vil snart komme en nye oppdatering, som returnerer alt tilbake til slik det var før.

Jeg er enig. Btw, de mer kjente videospillerne på market har mulighet for lyd- og lysjustering ved å sveipe opp/ned på sidene av skjermen.

Lenke til kommentar

Dette var jeg ikke klar over. Takk for tipset. Har ihvertfall mulighet til å skru av lysstyrken. Dette får være et kompromiss, for å justere selve lysstyrken antar jeg at jeg må inn i innstillinger for å ordne. Dette bedrer ihvertfall situasjonen min noe. Ellers så er det fortsatt mye negativt med denne oppdateringen, som jeg anser som et problem.

Lenke til kommentar

Da tror jeg du venter forgjeves. 4.3 synes å bare våre en justering av 4.2.2, og ikke til det bedre tydeligvis:

http://www.dinside.no/920263/nye-funksjoner-i-android-4-3

"" Spørsmålet er derimot om Android 4.3 er noe å glede seg til. Det korte svaret er: Nei.

Det to minutter lange svaret finner du i videoen under, hvor vi går gjennom nyhetene! ""

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg vet for lite om dette, men er det Android eller Sony som har utført endringene på hurtigtastene ved bunnen av systemet? Leste noe tidligere i tråden ang at denne oppdateringen innførte mobil GUI'en,om det isåfall vil på et senere punkt bli lagt over til en GUI som egner seg bedre til tablet er vel spørsmålet. Med GUI mener jeg oppsettet av operativsystemet, der statusbaren f.eks har veldig mye felles som oppsettet mobiler idag har, og lignende funksjoner. Beklagelig kverrulerer jeg nå, men synes alt ble så mye mindre funksjonelt nå, er så mye mer rotete, samt knotete. Enn før, da alt var så ryddig, og tilgjengelig.

Edit: neida, denne er kommet for å bli. Tydeligvis har de sett fordeler med denne oppdateringen fra forrige versjon. Slik er det med oppdateringer.

Endret av hjsse
Lenke til kommentar

Det er nok helst Google som med dette ønsker å gjøre Android så fleksibel som mulig ut i fra det som finnes av dimensjonering for utstyr d.d. og i fremtiden.

Ta eksempelvis Sony Xperia Z modellserien. Du har Z og Z1 med sin 5" skjerm som rene telefoner, eller slik som det har utviklet seg så er vel telefon-funksjonen nesten kun tilbehør til alt annet, tenker på nettleser, kamera, musikk, video og så videre i lange baner.

Neste steg er jo Z Ultra som med sine 6.4" på skjermen blir jo litt av hvert, både telefon og nettbrett.

Og så denne vi bruker her Z Tablet med sine 10.1" på skjermen som jo er et rent brett.

Det sier seg nok selv da at en naturlig utvikling av Android da er å få til en utgave som går til alt og alle.

Om så designen av Android ikke falle i smak hos alle, så er jo utviklingskostnadene som produsentene har i ferd med å bli rimeligere. Hadde det vært som opprinnelig så hadde Android vært forskjellig for de ymse utstyrskategoriene og kostbart å oppdatere i nye versjoner. Nå derimot så kan Sony f.eks. lage en grunnversjon av oppdateringen som så kun i det vesentlige kun har skjermstørrelsen og dens tilpasninger å ta hensyn til.

Og for oss som brukere så føler jeg meg veldig komfortabel med å jobbe med system som ser likt ut og jobber likt uansett størrelsen på utstyr.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Hei fikk min tablet så sent som fredag. Og eg elsker den, men merker at det tar utrolig lang tid å lade opp. Er det noe gale eller den sånn+batteriet varer bare ca 1 dag med flittig bruk.

Jeg skal også kjøpe utstyr til den, er det nien som anbefaler noe? Aka alt utstyr.

Noen som opplever at det er farlig å la tlf og z lade i same plugg om natten. Føler laderen blir veldig varm.

Noen tips ig triks som jeg burde kunne.?

Kan noen hjelpe?

Takk.

Endret av loketheking
Lenke til kommentar

loketheking.

Dersom De er interresert i svar på disse spørsmål, så vil De finne gode spørsmål & svar, forklaringer samt meget annet, kun ved å ta Dem bryet med å lese de foregående sidene i denne tråden.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt tabben en mnd må jeg si jeg er litt "lei". Jeg har nå utforsket det som kan utforskes og savner flere muligheter. At samsung lanserte ny note 10.1 var som å strø salt i såret når jeg oppdaget at jeg ikke kan benytte meg av åpent kjøp hos elkjøp siden det er 35 dager siden jeg kjøpte og at jeg ikke kunne dette siden jeg var på ferie..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Er det opent kjøp på Expert for tiden?

Tok dette rett fra Expert.no

"Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake, cash kontant."

men angreretten gjelder ikke på mobiltelefoner, spesialbestistilte produkter osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...