Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z

Anbefalte innlegg

Det ligger klar en systemoppdatering til meg nå. Den heter 10.3.1.A.0.244

Laster den ned nå.

Jeg vet ikke om denne gir Android 4.2, eller om det er noe annet.

Over 100 mb i hvert fall.

Forventet tidsbruk: 20 minutter. Må lade opp til minst 50% batteri før jeg kan starte. Jeg har 46 % så dette vil ta noen minutter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt denne i et par dager og er veldig fornøyd med den. Det eneste jeg gir den minus for er høytalerne. Synes det er skikkelig billig blikkboks-lyd i de.

Enig i at lyden på høyttalerene ikke akkurat er noe å rope hurra for. Spiller ikke noen stor rolle for mitt bruk. Tipper at det er vanskelig å kombinere gode høyttalere med at brettet skal være vanntett, og ikke minst når det skal være såpass slankt.
Lenke til kommentar

Enig i at lyden på høyttalerene ikke akkurat er noe å rope hurra for. Spiller ikke noen stor rolle for mitt bruk. Tipper at det er vanskelig å kombinere gode høyttalere med at brettet skal være vanntett, og ikke minst når det skal være såpass slankt.

Jeg har hatt både iPad 2 og iPad 3 og synes lyden fra høyttalerne var bedre der. fordelen med dette nettbretett er at det er flere høyttalere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både iPad 2 og iPad 3 og synes lyden fra høyttalerne var bedre der. fordelen med dette nettbretett er at det er flere høyttalere.

Enig.

Har iPad 2 selv, og synes lyden er bedre (høytalerne).

Lyden på dette nettbrettet er grei, synes de fungerer utmerket til sitt bruk. Lyden bres mye bedre ut om du har bettbrettet på "widescreen" mode å ser film derimot, kontra andre nettbrett jeg har hatt (iPad 2). Synes nå jeg.

Endret av hjsse
Lenke til kommentar

Jeg har 4G, men fremdeles ingen oppdatering.

Har du Sony Pc Companion - Versjon 2.10.165 - Production 30

Dersom ikke, oppdater denne, så vil du ev. få siste 4.2.2 til brettet.

Fikk selv denne siste 4.2.2 for ett par uker siden, trur eg det var, men mann's minne>>>

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Kommentar til dette med lydbildet.

Brettet er under 7 mm utvendig, trekk fra for deksler foran bak og tenk så hva er igjen til et høyttalelement.

Fysikken setter vel sine naturlige begrensinger her, eller noen trur kanskje på han i rød drakt, samt at det burde vært konsertsallyd - fra elementer på kanskje 2-4 mm.

Uansett jeg bruker stort sett alltid bluetooth, enten høyttalere eller ørepropper til både Z tlf og brett samt Kunshan laptop. Enkelt, tilgjengelig og alltid praktisk.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Stemmer godt det ja.

Bestilte 1080P Mini Micro USB MHL to HDMI Adapter Cable 150mm fra eBay og ble litt irritert da det ikke fungerte. Etter å hadde lest litt rundt fant jeg ut at jeg måtte koble til en micro USB-kabel fra en lader til en USB-port som var på siden av adapteren og da fungerte det. Jeg synes dette virker som en litt snodig løsning. Det finnes tilsvarende kabel til iPad med da må en ikke koble til en ekstra stømkilde for i det hele tatt å få bilde på TV'n. USB-utgangen bør støtte såpass mye strøm at MHL-enheten skal fungere.

Selv om TV'n er to år gammel er den ikke såpass ny at den har Miracast som gjør at en kan streame HD-innhold rett fra nettbrettet. En kan også streame innhold ved hjelp av NFC fra Sony nettbrettet eller telefonen hvis en har en BRAVIA TV’s One-touch Remote Control. For å kunne gjøre dette må en ha Android 2.3.3 eller nyere på enheten.

Ut ifra denne artikkelen virker det som Sony kommer med mye interesant NFS-utstyr fremover.

edit: Har fremdeles ikke fått den nye oppdateringen til tabletten. Har 4G-versjonen.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Har du prøvd å oppdatere via pc og ikke bare OTA? Har forstått det slik at mange må gjøre det via pc. Har selv wifi-versjonen, så jeg har ikke fått noe enda.

Med en gang jeg koblet den til kom det beskjed om oppdatering. Oppdaterer fra 10.1.1.A.307 til 10.3.1.A.0.244.

edit: Noen som vet om USB-porten til den er 11-pins eller 11-pins?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Bestilte 1080P Mini Micro USB MHL to HDMI Adapter Cable 150mm fra eBay og ble litt irritert da det ikke fungerte. Etter å hadde lest litt rundt fant jeg ut at jeg måtte koble til en micro USB-kabel fra en lader til en USB-port som var på siden av adapteren og da fungerte det. Jeg synes dette virker som en litt snodig løsning. Det finnes tilsvarende kabel til iPad med da må en ikke koble til en ekstra stømkilde for i det hele tatt å få bilde på TV'n. USB-utgangen bør støtte såpass mye strøm at MHL-enheten skal fungere.

Selv om TV'n er to år gammel er den ikke såpass ny at den har Miracast som gjør at en kan streame HD-innhold rett fra nettbrettet. En kan også streame innhold ved hjelp av NFC fra Sony nettbrettet eller telefonen hvis en har en BRAVIA TVs One-touch Remote Control. For å kunne gjøre dette må en ha Android 2.3.3 eller nyere på enheten.

Ut ifra denne artikkelen virker det som Sony kommer med mye interesant NFS-utstyr fremover.

edit: Har fremdeles ikke fått den nye oppdateringen til tabletten. Har 4G-versjonen.

Jeg tenker å bruke usb fra tv og alltid ha den tilkoblet tvn så dette er ikke noe problem for meg hvertfall. Jeg har Miracast på min sony tv(1 år gammel) og er ikke imponert over løsningen. Går greit nok å vise bilder (ikke alle funker av en eller annen grunn) men video sliter den veeldig med. Har så langt kun fått det til å funke med en av eksempelvideoene som lå på tabben :/ å streame musikk derimot, funker utmerket!

Du kan ikke streame film/osv med nfc, når man rører fjernkontrollen og tabben/telefonen så kjører den kun en kode som automatisk kobler tv'n og tabben sammen slik at miracast funker uten at du må gjøre noen instillinger selv :)

Lenke til kommentar

Tipper du har oppgradert til 4.2.2. Det er slik det er i den versjonen og ingenting du kan gjøre noe med. Ikke alle som er happy med dette, men lite å gjøre med.

Det har jeg. Likte ikke det, men blir nok vant til det. Takk for svar. Vet du om det endrer seg igjen i 4.3? Er dette bare Sony eller er det Google som har gjort denne endringa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...