Notelitten Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Har du tilfeldigvis en god forklaring på hvorfor du mener det er "for dumt"? - Er det rettferdig at dem som jobber hardere skal tjene nesten like mye som dem som velger å ikke jobbe? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Blir samfunnet bedre dersom alt privatiseres? Nei. Men tror at viss private fikk komme inn i helsesektoren, men stat sposner behandling kunne det værdt med på og bedre helsekøene. Samme gjelder eldresenter og mange andre problemområder. Litt forenklet, men synes det høres ut som en grei løsning på papir, men om det vil fungere i praksis vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hva annet skal da drive dem? - Ledere og eiere som liker å jobbe billig fordi det er gøy? - Hvordan ser du for deg noe slikt? Grådighet er og har alltid vært det beste incentivet for å levere et godt produkt. Så grådighhet er nøkkelen til frihet? Nå de blå snakker om frihet så mener de egentlig grådighet? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Når de røde snakker om grådighet, snakker de faktisk om frihet, ja. Tenk litt på det 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg tror du har et naivt et, jeg har allerede forklart min tankegang, forklar gjerne din. Jeg har da utdypt ganske grundig hva jeg mener om emnet tidligere i denne tråden, b.la da du beskyldte meg om personangrep uten at du kunne utdype nærmere hvor jeg hadde kommet med personangrep mot deg, jeg venter fortsatt på en forklaring der, forresten. Videre: at noen ønsker større markedsandel, høyere profittmargin, er bare positivt. Og så kaller du meg naiv. Gud bedre! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg har da utdypt ganske grundig hva jeg mener om emnet tidligere i denne tråden, b.la da du beskyldte meg om personangrep uten at du kunne utdype nærmere hvor jeg hadde kommet med personangrep mot deg, jeg venter fortsatt på en forklaring der, forresten. Hva med å svare på spørsmålet mitt? - Ikke prøv deg på flere personangrep. Og så kaller du meg naiv. Gud bedre! Synspunktet er naivt om du ikke kan forsvare det, ja. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ikke prøv deg på flere personangrep. Hvor har jeg kommet med personangrep? Forklar dette for oss først. Det er liten vits for meg å legge energi i å tilbakevise det du skriver, for at du så kommer trekkende med usakligheter om "personangrep" når du går på tomgang argumentasjonsmessig. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg er fremdeles åpen for diskusjon om du ønsker å diskutere på redelig vis. du går rundt og er hårsår over alle «personangrepene» på diskusjonsforumet. Ta deg sammen, mann! Du vet tydeligvis ikke hva begrepet 'personangrep' innebærer så det er vel heller trygt å konkludere med at du ikke har så mye å fare med i denne diskusjonen foreutenom å være usaklig. Men voksenopplæring er ikke noe jeg ønsker å bedrive når jeg begir meg inn i en diskusjon så det er kanskje like greit at vi gir oss her. du i alle fall holde deg for god til å fare med løgn, hvis du selv er bekymret over saklighetsnivået i debatten. Men takk for at du beviser hvor lite du har å fare med. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Av hva du ramser opp er det absolutt ingen ting, etter hva jeg kan se som faller under definisjonen personangrep. Det komiske her er jo at du selv slenger ut ting mot meg som du selv mener faller under denne definisjonen. Hvis du eller noen andre kan redegjøre for hvorfor det du siterer faller under definisjonen personangrep vil jeg trekke dette tilbake og be om unnskyldning, inntil da er det mer enn bevist at det er du som farer med uredelighet. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ønsker du å diskutere privatisering, eller dine tidligere personangrep? - Jeg har ikke tid til å bruke på dine latterlige personangrep. Dersom du ikke har noe å tilføre diskusjonen, anbefaler jeg deg å holde ditt tidligere ord, og ignorere meg videre i debatten til du skulle roe deg ned. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Ønsker du å diskutere privatisering, eller dine tidligere personangrep? - Jeg har ikke tid til å bruke på dine latterlige personangrep. Dersom du ikke har noe å tilføre diskusjonen, anbefaler jeg deg å holde ditt tidligere ord, og ignorere meg videre i debatten til du skulle roe deg ned. Nå projiserer du og det er mer en tydelig at du møter deg selv i døra. Selve premisset for din entre i denne debatten var at du egentlig ikke ville delta, da det var så mange på venstresiden som drev med personangrep (i følge deg selv). Når jeg så innleder en diskusjon med deg (med mangel på den ærbødighet du tydeligvis mener at du fortjener, dog dette er ikke det samme som personangrep) kommer du beleilig trekkende med personangrep anklagen, det er du som avsporer diskusjonen med dette våset. Jeg ber deg utdype hvorfor det jeg sier faller under denne definisjonen. Noe som absolutt ikke er en urimelig proposisjon, da det er du som anklager meg og jeg etterspør en saklig begrunnelse for dine anklager. Du skyr enhver anledning til å gjøre dette, selv om du kan bruke en liten paragraf på å forsterke ditt ståsted og forklare for oss alle hvorfor du mener det jeg sier er personangrep. Men det er jo ganske tydelig hvorfor du skyr dette, posisjonen din er komplett umulig å forsvare og gjør du det vil det bli enda mer tydelig en det allerede er, hvem av oss som farer med uredelighet. Jeg vil gjerne diskutere privatisering når du er villig til å slutte med billige hersketeknikker. Endret 26. mai 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Vil muligens bli bedre på kort sikt. Så bærer det fort nedover, der enkelte sitter å tar ut millioner etter millioner så lenge bobla vokser, mens resten må ta regningen når smellet kommer. Så ender vi opp som resten av verden. Generell fattigdom med en rik elite rundt om i de forskjellige institusjoner, der militæret beskytter disse mot alle oss andre. Men andre fløyen er ikke bedre. Jens' rolle i ettertid blir å ha fått folk til å rømme inn i armene på en katastrofe. Endret 26. mai 2013 av olsen_1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Dersom mesteparten av overskuddet overføres jevnt mellom de ansatte, hvilket grunnlag har bedriften for å ikke flagge ut? Eller for videre drift? Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Vil muligens bli bedre på kort sikt. Så bærer det fort nedover, der enkelte sitter å tar ut millioner etter millioner så lenge bobla vokser, mens resten må ta regningen når smellet kommer. Hvilken boble er det du omtaler? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Har du tilfeldigvis en god forklaring på hvorfor du mener det er "for dumt"? - Er det rettferdig at dem som jobber hardere skal tjene nesten like mye som dem som velger å ikke jobbe? Ja. Hvor mye mer skal de som velger å jobbe hardt tjene enn dem som jobber normalt? La oss si at en person produserer 25% mer enn gjennomsnittet. Da fortjener vedkommende fem ganger høyere lønn, ikke sant? Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ja. Hvor mye mer skal de som velger å jobbe hardt tjene enn dem som jobber normalt? La oss si at en person produserer 25% mer enn gjennomsnittet. Da fortjener vedkommende fem ganger høyere lønn, ikke sant? La markedet svare på det du. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 La markedet svare på det du. Markedet er inkompetent når det gjelder menneskelig kompetanse, så jeg lar være. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Hvordan kan du mene det? - Markedet ER menneskelig kompetanse. Ingenting vi tenker mer over enn hva vi bruker våre hardt tjente penger på vel? Endret 26. mai 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 (endret) Har du tilfeldigvis en god forklaring på hvorfor du mener det er "for dumt"? - Er det rettferdig at dem som jobber hardere skal tjene nesten like mye som dem som velger å ikke jobbe? Vel når vi går inn på jobb, vil jeg vel nå si at vi er på et litt annet tema.. Men, jobber man hardt på jobb, har man større sjangser for å bli forfremmet, dvs. muligheter for mer lønn.. Det tenker jeg, men altså, ikke alle har mine/dine tanker/meninger. Endret 26. mai 2013 av Shopaholic Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Du har rett, poenget var privatisering, det ble ikke gitt noen forklaring på hvorfor det var "for dumt". Den eneste forskjellen med privatisering, er vel at bedriften nå må yte en tjeneste folket er villige til å betale for, de er nødt til å gjøre det på en profitabel måte. Det betyr at uønskede tjenester, som folk gjerne ikke ønsker krymper inn, og til slutt forsvinner dersom det ikke er noe behov for det. - I det offentlige derimot, er det ikke slik, da blir bedriften holdt kunstig i live, om folk ønsker produktet eller ikke. Private kan gjerne ikke konkurrere, da den offentlige bedriften ikke kan gå konkurs. At jobb lønner seg, og at det kan gi bedre lønnsvilkår i bedriften, er jeg ikke uenig i. - Jeg tenkte heller på at de som jobber hardt skal skattes, til fordel for dem som velger å ikke jobbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå