Gå til innhold

Et økonomisk middelalder-strategi-spill? Evt andre tips

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg elsker økonomiske strategispill (vet ikke om det er rett benevnelse, men jeg tenker på spill som Anno-serien, Transport Tycoon og lignende). Jeg begynner å bli litt lei av samlingen min, og savner mere micro-management i spillene (primært arbeidere som bygger og arbeider, er litt kjedelig å bare trykke så står det plutselig et ferdig bygg der).

For noen måneder siden så jeg en tråd her på forumet om et slikt spill som tok plass i middeladeren. Tror det het noe med "Medieval" i seg...

Uansett, jeg synes det så veldig interessant ut og, og tenkte å sjekke det ut etterhvert siden det ikke var utgitt enda. Men etter febrilsk søking klarer jeg ikke å finne det(!).

Er det noen som vet hvilket spill jeg mener? Og hvis ikke, har dere tips til andre spill i denne sjangeren?

Mvh

cassa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knights and Merchants bør jo virkelig være spillet hvis man ikke liker tanken opp bygninger som spretter opp automatisk, det er ganske morsomt i forhold til produksjonsrekker og lignende. Eldgammelt spill dog, lurer på om ikke det har blitt moddet eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Det er mulig du tenkte på Banished fra http://www.shiningrocksoftware.com/.

"Welcome to the world of Banished! In this city-building strategy game, you control a group of exiled travelers who decide to restart their lives in a new land. They have only the clothes on their backs and a cart filled with supplies from their homeland."

Et annet spill som ser interessant ut, men som kanskje har litt for mange andre elementer i seg, er Stonehearth. Dette minner om et minecraft-inspirert strategispill Mer info finner du her:

http://www.kickstarter.com/projects/1590639245/stonehearth

Lenke til kommentar

Tror faktisk det var Banished, hjertens takk for tips så langt!

Har lekt litt med tanken på å lage en Minecraft-mod som fungerer som et slikt spill. Artig å bygge ting på frihånd. Tar en fag i Java denne våren så jeg burde strengt tatt klare det med tiden til hjelp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...