stian999 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Hei Har en Samsung S4. Skulle nå sende en SMS til et 4 sifret nummer for å få tilsendt et passord på SMS. I det jeg trykker på send så kommer det opp en boks som sier noe slikt som "hvis du sender til dette nummeret kan det koste deg ekstra. Er det ok?". Mener jeg trykker ok. Ok så kommer det opp en ny dialog boks som med 2 valg, Alltid sperre og Aldri sperre. Jeg er små stresset og klarer å få trykt på slik at telefonen har nå lagt inn en sperre slik at jeg ikke får sendt til noen 4 sifrete nummer. Hvis jeg prøver så feiler sendingen av SMSen, Står bare et utropstegn foran meldingen og så står det mislykt under. I tillegg kommer det opp et varsel som sier at meldingen ble ikke sendt. Har prøvd å leite for å finne ut hvor denne sperre ligger men klarer ikke finne det ut.. noen som kan hjelpe?? Endret 5. mai 2013 av stian999 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Har du sjekket under instillinger til selve SMS-applikasjonen? Flyttet tråden din også, dette har ingenting med operatør å gjøre Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Tror jeg fant ut av det. Kan virke som om jeg hsr klart å sperre abonnementet mitt for å ringe eller å sende meldinger til 4 sifrede nummer. Skal ringe Telenor i morgen for sjekke Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Har nå snakket med Telenor og de sier at sperringen må ligge på telefonen.. Så da spør jeg forumet igjen Noen som har noen ideer på hvor jeg kan lete? Har sjekket SMS innstillinger og Anropsinnstillinger uten å finne noe. Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Prøvd å resette telefonen til fabrikkstandard? Mye mulig dette fikser problemet. Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Jupp det hjalp... skal trippel sjekke hver gang det kommer opp et lignende spørsmål fremover ihvertfall Lenke til kommentar
Hjallmar Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Har samme problem. Kan forsåvidt ikke huske å ha sett noen spørsmål om sperring, men det kan jo hende. I alle fall - har noen noe mindre drastisk forslag til løsning enn factory reset? Lenke til kommentar
Hjallmar Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Support hos Samsung hadde en workaround. Legg inn 0'er før nummeret det skal sendes til, sånn at det blir 8 siffer til sammen. F.eks 00001881 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Veldig rart at Samsung supporten ikke vet hvordan man tar bort sperren da. Sikkert bare en instilling i SMS-applikasjonen. Evt nullstill instillingene (uten at du tar en factory reset). Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Innstillinger - velg fanen: mer - Programstyring - Skyv deg bort til "alle" - finn Meldinger - Bla deg ned : forandre standardvalget til "ALLTID TILLAT" Lenke til kommentar
Saffemann Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Innstillinger - velg fanen: mer - Programstyring - Skyv deg bort til "alle" - finn Meldinger - Bla deg ned : forandre standardvalget til "ALLTID TILLAT" Jeg har en Note 3 og har samme problem, men det finnes ikke noe alternativ som heter programstyring på min telefon, vet du hvor jeg skal gå for å tillate å sende sms til 4 og 5 sifrede nummer på note 3 ? Lenke til kommentar
Uglems Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Prøv med "appstyring" i stedet for "programstyring" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå