Gå til innhold

Nye hodetelefoner primært for musikk


Anbefalte innlegg

Hallo medmennesker!

 

Jeg er ute etter et par nye hodetelefoner. Disse skal primært brukes til musikk. Jeg vil helst ha et par som ikke lekker så veldig mye lyd. Utseende har ikke så veldig mye å si, eneste viktige er at de er ganske holdbare. Budsjettet mitt ligger på maks 3000 kr. Jeg har en bærbar hodetelefon forsterker, så de må ikke være lettdrevne.

 

Når det kommer til lyden så vil jeg at den skal være oppløst og ren. Jeg vil kunne høre alle detaljene og at lyden er balansert. Bass for meg er veldig viktig! Jeg liker at den slår hardt, men at den ikke blir "boomy". Som jeg skrev tidligere vil jeg helst at de lekker lite lyd til omverdenen, men også at lyden ikke lekker inn. Så jeg lurer på om dere har noen tips? Finnes det noen hodetelefoner som oppfyller kravene mine i denne prisklassen?

 

Har sett på en del alternativer som blant annet:

 

Beats by Dr Dre Pro; Jeg har lest en del at disse bare er gode på bass, at mellomtonen og diskanten blir druknet i bassen. Er det virkelig så ille? Og kan bassen virkelig massere hodet?

 

Har også sett på AKG Q701; Er disse et bedre alternativ enn Beats Pro?

 

Si ifra også om det er noen jeg har oversett? Musikken jeg hører på er for det meste gamle Rock klassikere og nye stjerner som Adele og gamle Stjerner som Michael Jackson.

 

Håper på svar og takker dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på en del alternativer som blant annet:

 

Beats by Dr Dre Pro; Jeg har lest en del at disse bare er gode på bass, at mellomtonen og diskanten blir druknet i bassen. Er det virkelig så ille? Og kan bassen virkelig massere hodet?

 

Har også sett på AKG Q701; Er disse et bedre alternativ enn Beats Pro?

Styr unna alt fra Beats. De som mener de er gode på bass har aldri hørt god bass. Det Beats har er mye bass, noe som er langt i fra det samme som god bass.

 

Q701 er milevis foren Beats i kvalitet, men er åpne og vil derfor lekke mye lyd.

 

Du kan jo sjekke ut Sony MDR-1R, da har du i tillegg godt med penger til overs. V-MODA M100, vil nok også kunne tilfredstille deg, men må bestilles fra utlandet.

 

Denon AH-D600 kan også være noe. Disse har jeg ikke hørt selv, men brukererfaringer jeg har lest tilsier at de er temmelig gode. Koster 3 000 kr hos Hifiklubben, mens andre steder går de for over 10 000 kr, merkelig nok (tipper det er en feil et sted).

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelpen. Skal sjekke ut Denon, virket interessant!

Jeg har også sett på B&W P5, Beats Mixr og Philips Fidelio X1 og M1. Kan disse også være gode alternativer?

 

Har lest meg opp på at Mixr har ganske bra lyd, og de kommer som regel godt ut i tester. Har også lest at de har et veldig bedre lydbilde enn Pro'ene

 

Håper på svar.

Endret av Adilis99
Lenke til kommentar

Grado SR 60! har det og det er helt fantastisk lyd. beats by dre er som iphonepropper i forhold. De har perfekt diskant og mellomtone, og bassen er bra! Det spiller også veldig bra på høyt volum( veldig høyt)

 

Hadde tenkt å kjøpe B&W P5, men jeg fikk prøvd et innspillt (?) grado og ble helt mindblown. B&W kunne ikke måle seg på lydkvalitet synes nå jeg.

det fins også dyrere versjoner som er enda bedre. grado RS60 koster vel rundt 1300,-

 

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt grado til hjemmebruk og Jay-z propper til bruk ellers. siden støy var et problem for deg.

 

pluss(+):

 

fantastisk lyd

spiller bra med en standard telefon

ekstremt solid kabel

 

minus(-)

 

utseende

åpne klokker(ikke bare du hører musikken)

 

viktig å huske hvis du går for grado, det spiller ikke så bra de første timene. mitt ble bare og bedre de 3 første dagen etter at jeg hadde kjøpt det.

 

beklager for dårlig skrevet innlegg :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...