Gå til innhold

Hvordan legger jeg på meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gainerfjaset ditt må du faen meg ta med deg hjem.

Det hjelper samtlige jeg har vært i kontakt med, samtidig som det gjør det lettere å unngå oppkast og kvalme ved 'overspising' og i tillegg får man sikret et høyt proteininntak daglig. Utdyp hvorfor proteinshakes er så forbanna dårlige?

Kan du nevne noe som gir mye proteiner eller komme med noen eksempler hva og hvor ofte jeg bør spise hver dag?

Jeg vil anbefale deg å i hvert fall alltid spise frokost. Prøv å få i deg mat så ofte som mulig, da det gjør det lettere for deg å få flere kalorier over dagen, heller enn å skippe frokost og spise en big-ass middag og glemme kveldsmaten.

Som nevnt over, fisk, egg og kjøtt er vel hovedsakelig de mest proteinholdige matvarene. Nøtter er også en ekstremt sunn og god kilde til kalorier. Selv spiser jeg så mye cashewnøtter det lar seg gjøre gjennom en dag. For å legge til ekstra kalorier, kan jeg kanskje anbefale deg å smøre hver skive med smør og å drikke fruktjuice/melk til hvert måltid.

Lenke til kommentar

Det hjelper samtlige jeg har vært i kontakt med, samtidig som det gjør det lettere å unngå oppkast og kvalme ved 'overspising' og i tillegg får man sikret et høyt proteininntak daglig. Utdyp hvorfor proteinshakes er så forbanna dårlige?

Jeg vil anbefale deg å i hvert fall alltid spise frokost. Prøv å få i deg mat så ofte som mulig, da det gjør det lettere for deg å få flere kalorier over dagen, heller enn å skippe frokost og spise en big-ass middag og glemme kveldsmaten.

Som nevnt over, fisk, egg og kjøtt er vel hovedsakelig de mest proteinholdige matvarene. Nøtter er også en ekstremt sunn og god kilde til kalorier. Selv spiser jeg så mye cashewnøtter det lar seg gjøre gjennom en dag. For å legge til ekstra kalorier, kan jeg kanskje anbefale deg å smøre hver skive med smør og å drikke fruktjuice/melk til hvert måltid.

Takk igjen :) Veldig fint at noen gir meg tips, setter pris på det
Lenke til kommentar

Jeg synes rådene om å trø i seg mat har kommet litt ut av kontroll her på forumet. Han er 17 år, og det virker ikke som om han har planer om å trene styrke.

Det kan så være, men når fyren spør om hjelp til å gå opp i vekt, så antar jeg at han ikke ønsker å bli smellfeit, men som 17-åringer flest å bli større og mer bøs. Da må styrketrening og mer mat til. Om han ikke går opp i vekt nå, så går han ikke opp i vekt uten å spise mer. Som jeg sa, så var det satt på spissen at han skulle spise en porsjon til etter han var på nippet til å spy, det er bare for å illustrere et poeng. Folk som tror de spiser nok uten å gå opp i vekt, spiser ikke nok.

Lenke til kommentar

Men alle disse alternativene har jo en sur ph-verdi?

Nesten all mat har det bortsett fra masse grønnsaker, da bør man unngå å ha i seg det som forsurer kroppen aller mest.... melk, brus og vann med kullsyre, da kommer man langt.

Syre i mindre doser klarer kroppen å kvitte seg med uten å bruke av kalsiumlagrene vi har i kroppen.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Du må øke både protein og kcal inntaket ditt. Det er mange kalkulatorer på nett, hvor du kan regne ut hva du ca trenger. Søk på bmr kalkulator.

Gode kilder til protein og kcal: Ost, Melk, Nøtter, Kjøtt, Kylling, Fisk, Egg, Cottage Cheese, Kesam, Leverpostei osv. Ettersom du spiser mye brød, lass på med pålegg!

Var i en lignende situasjon selv da jeg var yngre (18 år, 190cm og 70kg), til jeg dro på to ukers ferie i Mexico. All inclusive hotell med feit amerikansk fritert ost og gratis øl døgnet rundt. La på meg 7kg på 14 dager :)

Vil også anbefale styrketrening, både for helsa og fysikken!

Endret av sungun
Lenke til kommentar

Du må øke både protein og kcal inntaket ditt. Det er mange kalkulatorer på nett, hvor du kan regne ut hva du ca trenger. Søk på bmr kalkulator.

Gode kilder til protein og kcal: Ost, Melk, Nøtter, Kjøtt, Kylling, Fisk, Egg, Cottage Cheese, Kesam, Leverpostei osv. Ettersom du spiser mye brød, lass på med pålegg!

Var i en lignende situasjon selv da jeg var yngre (18 år, 190cm og 70kg), til jeg dro på to ukers ferie i Mexico. All inclusive hotell med feit amerikansk fritert ost og gratis øl døgnet rundt. La på meg 7kg på 14 dager :)

Vil også anbefale styrketrening, både for helsa og fysikken!

Takk!

Takk til alle !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...