Kimmix Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 En kompis av meg skal kjøpe seg PC for noe av konfirmasjonspengene, her er oppsettet vi har funnet ut av. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Hadde ikke sløst penger på 690 og hadde aldri gamet på trådløst nettverk. Hjelper lite med et godt nettverkskort dersom routeren en har er søppel ala. Zyxel P-2812HNU-F3. Antistatisk fotlenke er bortkastete penger, sett dere heller inn i hvordan dette kan gjøres uten og hvordan dette prinsippet fungerer. De NZXT viftene vil bråke og har ikke spesielt god luftstrøm, bare bling. Kjøper ikke m-atx til et midtower dersom det er mange gode atx alternativer Tror jeg hadde undersøkt litt angående den strømforsyningen før innkjøp. Dette er to gode hovedkort: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1323973 http://www.prisjakt.no/product.php?p=1818406 Endret 5. mai 2013 av Vebb Lenke til kommentar
wassup Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ser stort sett bra ut det der! Vet ikke helt hvor bra strømforsyninga er, men HX-serien vil være et trygt valg. Skal du ha supergrafikk vil Titan eller 7970 kanskje være å foretrekke, fordi flere grafikkjerner kan føre til blant annet tearing og microstuttering, etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 fordi flere grafikkjerner kan føre til blant annet tearing og microstuttering, etter det jeg har hørt. Flere grafikk prosessorer. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Altså, kjerner. Vent noen måneder med å kjøpe PC. Det kommer ny sokkel (1150, eller "Haswell") om litt. Det kommer også muligens en familie til Titan kortet. Og jeg hadde ikke valgt 690 nå som Titan er ute på markedet. Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Altså, kjerner. Vent noen måneder med å kjøpe PC. Det kommer ny sokkel (1150, eller "Haswell") om litt. Det kommer også muligens en familie til Titan kortet. Og jeg hadde ikke valgt 690 nå som Titan er ute på markedet. 690 slår Titan i alle FPS testene Titan har 6GB Vram, og det er det som er hovedsaklig bra med den.. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Det er 2 kjerner vs 1. Og Titan er nyere. De har nesten akkurat blitt sluppet, så Titan er ikke så optimalisert det kan bli. Det var vel samme problem når 690 ble sluppet. Man slipper også problemer med spill som ikke støtter SLI/CrossFire og man slipper alle problemer med to kjerner Endret 5. mai 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 690 slår Titan i alle FPS testene Titan har 6GB Vram, og det er det som er hovedsaklig bra med den.. Jeg var med moren din forleden, eneste forskjellen på hun og hølet til faren din var at hun var mye videre (6GB Vram). 1 Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Kjøp heller 2x/7970 eller titan hvis du skal kjøpe nå. Hvis du venter kjøper du haswell. Skal komme 2 versjoner til av titan + gtx700 serie. Hvis du kjøper titan eller 7970 CrossFire, så blir vell 3570k en flaskehals. Kjøp en bedre psu. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 690 slår Titan i alle FPS testene Titan har 6GB Vram, og det er det som er hovedsaklig bra med den.. Dette har du ikke greie på, så bare dropp "rådene" dine. Hvis man i det hele tatt vurderer 690 mot titan i dag gjør man en stor feil. 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Her er et bedre forslag til den prisklassen. Handlelisten er satt sammen på dustinhome.no. Har du skjerm, tastatur, mus og headset fra før? Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 Her er et bedre forslag til den prisklassen. Handlelisten er satt sammen på dustinhome.no. Har du skjerm, tastatur, mus og headset fra før? Ja, har alt det der fra før. Men kompisen min vil så gjerne ha de grønne viftene.. men man kan jo selvfølgelig kjøpe de fra komplett og resten fra Dustin Lenke til kommentar
Shiffty FC Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ikke 690 med en i5, du vil bootlenecke systemet . Viftene kan du bytte ut til Noctua NF-F12, og heller kjøpe noen lys ved siden av. PSU'n tror jeg blir litt knapp med en evt. 690, prøve i ihvertfall en 1000 watt'er, bedre å være på den sikre siden. Nettverkskort er vell kanskje litt unødvendig? Rammen er et bra overkill, men helt greit Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 i5 og 690 blir flaskehals. Du må nok opp til 3770K for å få utnyttet det skikkelig. Lenke til kommentar
otl Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Skal kjøre 3570k og 7970cf etter hvert på 760w og det skal gå fint Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ikke 690 med en i5, du vil bootlenecke systemet . Viftene kan du bytte ut til Noctua NF-F12, og heller kjøpe noen lys ved siden av. PSU'n tror jeg blir litt knapp med en evt. 690, prøve i ihvertfall en 1000 watt'er, bedre å være på den sikre siden. Nettverkskort er vell kanskje litt unødvendig? Rammen er et bra overkill, men helt greit Nettverks kortet hans kan jo være fordi han sitter et stykke unna en ruter og ikke får dratt kabel (?) Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Ja, har alt det der fra før. Men kompisen min vil så gjerne ha de grønne viftene.. men man kan jo selvfølgelig kjøpe de fra komplett og resten fra Dustin De viftene finner du også på dustinhome, hvis du absolutt vil ha dem: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Eventuelt gå for noen litt bedre vifter og legg på belysning. http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Lyset vil du uansett ikke se i det kabinettet, da det ikke har vindu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå