Magnarok Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hei, jeg skal starte på siste året på videregående nå. Og lurer på om dere har noen formening om hva som kommer til å bli ettertraktet i jobbmarkedet om noen år. Etter endt videregående regner jeg med at jeg har 50++ studiepoeng. Jeg interesserer meg for IT og elektronikk, men tror jeg kommer til å trives som ingeniør. Jeg har og lenge sett på ingeniørfagene på NTNU, ettersom sivilingeniører er ettertraktet nå for tiden. Mitt spørsmål er da; om dere tror at sivilingeniør er en like sikker utdanning om 6 år. Eller om andre jobbmarkeder i samme klasse (som gjerne inneholder IT og elektronikk) er større. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Med ingeniørutdanning innen noe som går på strøm vil du alltid få jobb. (halv-dårlig generalisering) Personlig vil jeg kanskje tørre å påstå at en elektronikkutdanning kan potensielt gi et litt "større bilde" enn hva en ren IT/datateknikk-utdannelse kan gi, ettersom man lærer litt om begge deler; man kan både bli produktutvikler og softwareutvikler. Sånn er det i hvert fall der jeg går. Endret 5. mai 2013 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå