Krismeko Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Vår ved Mjøsa. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Et fint bilde i utgangspunktet syns jeg men du 'drar' aldeles for mye i spakene i HDR behandlingen. Kjør gjennom PM så nøytralt som mulig og etterbehandle bildet etterpå i bildebehandlingsprogrammet ditt. Da blir resultatet mye mer naturlig. Sikkert mange som er uenige med meg om dette. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg er av de som liker att en kan dra litt i spaker...uten å motsi Harald;) Liker det jeg ser....her en link til ett nettsted som bare bedriver HDR,og har selv hatt noen dagens der: http://hdrcreme.com Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Mye smak og behag dette med HDR. Det jeg kanskje syns er noe galt her er himmelen som får forskjellig farve/lys og virker skjoldete: Jeg har ikke generelt noe i mot litt spreke HDR bilder. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Syntes bilde 3 er mest romantisk, mest spennende vinkel på motivet. Tydelig en herre og en dame sykkel, også nede ved Mjøs bredden på denne tiden av året. Ja her kan fantasien få fritt spillerom. Så til alvoret, til HDR sier jeg ja takk begge deler. Jeg er enig med at man skal være forsiktig med å dra i spakene men noen ganger er det moro også da. Man blir lei av å se på bilder som er veldig overdrevet. Ofte er det himmelen som blir mest unaturlig. Noen ganger kan det jo også redde ett veldig kjedelig bildet. Personlig syntes jeg ikke dette var så veldig overdrevet, likte i grunnen godt. Syntes også Harald har mange fine fra flatbygdene. Smaken er som baken! Delt og det er nokk bra. Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Hei. Takk for kommentarer, Harald, Jan Erik og Jarle. Jeg prøver og prøver men har nok enda litt igjen å gå før jeg er helt ''der'' ja. Her var det vel tre bilder jeg la inn i Photomatix, og bare lagret det første bilde som kom opp, uten å røre noen spaker. Og etterbehandlet omtrent ingenting i eget bildebehandlingsprogram. Må være noe i originalbildene kanskje, som gjør at det blir litt ''mye'', vet ikke Lenke til kommentar
Websters Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei. Takk for kommentarer, Harald, Jan Erik og Jarle. Jeg prøver og prøver men har nok enda litt igjen å gå før jeg er helt ''der'' ja. Her var det vel tre bilder jeg la inn i Photomatix, og bare lagret det første bilde som kom opp, uten å røre noen spaker. Og etterbehandlet omtrent ingenting i eget bildebehandlingsprogram. Må være noe i originalbildene kanskje, som gjør at det blir litt ''mye'', vet ikke Hej Krismekko - fint motiv og lidt rigelig tonemapping :-) Du kan læse om HDR teorien og om brugen af Photomatix her: http://www.hdrfoto.dk/Guides.htm Lenke til kommentar
Krismeko Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Hei. Takk for kommentarer, Harald, Jan Erik og Jarle. Jeg prøver og prøver men har nok enda litt igjen å gå før jeg er helt ''der'' ja. Her var det vel tre bilder jeg la inn i Photomatix, og bare lagret det første bilde som kom opp, uten å røre noen spaker. Og etterbehandlet omtrent ingenting i eget bildebehandlingsprogram. Må være noe i originalbildene kanskje, som gjør at det blir litt ''mye'', vet ikke Hej Krismekko - fint motiv og lidt rigelig tonemapping :-)Du kan læse om HDR teorien og om brugen af Photomatix her: http://www.hdrfoto.dk/Guides.htm Takk for tipset, Websters. Jeg skal ta en titt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg