Gå til innhold

Vår ved Mjøsa.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fint bilde i utgangspunktet syns jeg men du 'drar' aldeles for mye i spakene i HDR behandlingen. Kjør gjennom PM så nøytralt som mulig og etterbehandle bildet etterpå i bildebehandlingsprogrammet ditt. Da blir resultatet mye mer naturlig. Sikkert mange som er uenige med meg om dette.

Lenke til kommentar

Syntes bilde 3 er mest romantisk, mest spennende vinkel på motivet. Tydelig en herre og en dame sykkel, også nede ved Mjøs bredden på denne tiden av året.

Ja her kan fantasien få fritt spillerom. Så til alvoret, til HDR sier jeg ja takk begge deler. Jeg er enig med at man skal være forsiktig med å dra i spakene men noen ganger er det moro også

da. Man blir lei av å se på bilder som er veldig overdrevet. Ofte er det himmelen som blir mest unaturlig. Noen ganger kan det jo også redde ett veldig kjedelig bildet. Personlig syntes jeg ikke dette var så veldig overdrevet, likte i grunnen godt. Syntes også Harald har mange fine fra flatbygdene. Smaken er som baken! Delt og det er nokk bra.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for kommentarer, Harald, Jan Erik og Jarle. Jeg prøver og prøver :) men har nok enda litt igjen å gå før jeg er helt ''der'' ja. Her var det vel tre bilder jeg la inn i Photomatix, og bare lagret det første bilde som kom opp, uten å røre noen spaker. Og etterbehandlet omtrent ingenting i eget bildebehandlingsprogram. Må være noe i originalbildene kanskje, som gjør at det blir litt ''mye'', vet ikke :)

Lenke til kommentar

Hei. Takk for kommentarer, Harald, Jan Erik og Jarle. Jeg prøver og prøver :) men har nok enda litt igjen å gå før jeg er helt ''der'' ja. Her var det vel tre bilder jeg la inn i Photomatix, og bare lagret det første bilde som kom opp, uten å røre noen spaker. Og etterbehandlet omtrent ingenting i eget bildebehandlingsprogram. Må være noe i originalbildene kanskje, som gjør at det blir litt ''mye'', vet ikke :)

Hej Krismekko - fint motiv og lidt rigelig tonemapping :-)

Du kan læse om HDR teorien og om brugen af Photomatix her:

http://www.hdrfoto.dk/Guides.htm

Lenke til kommentar
Hej Krismekko - fint motiv og lidt rigelig tonemapping :-)Du kan læse om HDR teorien og om brugen af Photomatix her: http://www.hdrfoto.dk/Guides.htm

Takk for tipset, Websters. Jeg skal ta en titt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...