Gå til innhold

Hentelapp på pakke, postkontoret finner den ikke


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en hentelapp på en pakke for en ukes tid siden, i følge sporingen så ankom den postkontoret 26/04 kl 09.21

 

Saken er den at nå har jeg vært der tre ganger de siste dagene for og hente denne pakken men dem klarer ikke og finne den.

 

Hvordan er det med erstatning på dette om dem ikke klarer og finne den? Den skal jo være komt til postkontoret så hvem skal erstatte denne, og hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye du kan få i erstatning kommer an på typen forsendig. Posten er heller ikke avsvarlig om skade, bortkomst eller forsinkelse skyldes:

Feil eller forsømmelse fra kundens side

 

Postsendingens egen beskaffenhet

 

Utilstrekkelig emballasje

 

Forhold som Posten verken kunne unngå eller avverge følgene av

Lenke til kommentar

Ettersom du har fått hentemelding, så må den jo ha kommet til postkontoret. Så da har de enten rotet den bort blant andre pakker der, eller gitt den ut til feil person.

 

Den som fikk din pakke fikk den vel da i stedet for sin egen pakke, og bør jo komme tilbake med den for å bytte... med mindre verdien av din pakke var mye mer verdt enn pakken han/hun opprinnelig skulle ha og vedkommende er uærlig. Men det bør jo være mulig for postkontoret å finne ut da pakken som ikke hentes sikkert er registrert som utlevert selv om den ikke er det.

Lenke til kommentar

Posten kan erstatte intill 10.000kr, men så vidt jeg veit er det avsender som må ta denne kampen med posten,d ersom det er et onlinekjøp, da det er han som har kjøpt tjenesten av posten, og ikke du.

 

Tror det er avhengig av følgende: Postoppkrav eller ikke

 

Postoppkrav... da er egentlig ikke varen din

 

Forskuddsbetaling... da er varen din før den ble sendt

 

Giro?

Lenke til kommentar

Tror det er avhengig av følgende: Postoppkrav eller ikke

 

Postoppkrav... da er egentlig ikke varen din

 

Forskuddsbetaling... da er varen din før den ble sendt

 

Giro?

Det er alltid avsender som står ansvarlig. Posten rotet bort en forskuddsbetalt pakke til meg (fra Komplett) en gang. Jeg ringte Komplett og de sendte meg nye varer med en gang og tok den kampen selv med Posten.

Lenke til kommentar

Det er alltid avsender som står ansvarlig. Posten rotet bort en forskuddsbetalt pakke til meg (fra Komplett) en gang. Jeg ringte Komplett og de sendte meg nye varer med en gang og tok den kampen selv med Posten.

 

Njaaaa... spørsmålet er om man da er juridisk ansvarlig eller om det bare var god service.

 

Komplett får uansett erstatningen og den gode servicen de gir kan føre til merkjøp etter hvert.

Lenke til kommentar

Ved forbrukerkjøp så er selger ansvarlig fram til du har mottatt pakken. Ved andre kjøp er normalen den motsatte, men det er avtalefrihet. Har altså ingenting med "service" å gjøre.

 

Godt å hvite...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...