Raslefu Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Har en Canon MG5250. Får følgende feilmelding når jeg skal skrive ut fra Word 2011: "Error: '/private/var/spool/cups/d00059-001' has permissions that do not allow printing!" Det går fint å skrive ut testside, samt scanne med den. Noen som vet hva dette kan skyldes? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Har en Canon MG5250. Får følgende feilmelding når jeg skal skrive ut fra Word 2011: "Error: '/private/var/spool/cups/d00059-001' has permissions that do not allow printing!" Det går fint å skrive ut testside, samt scanne med den. Noen som vet hva dette kan skyldes? Alle svar mottas med takk! Hvilken driver bruker du? Hvis du bruker Canon sine anbefaler jeg å bytte dem ut med Gutenprint. Ypperlige åpne drivere Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Hvilken driver bruker du? Hvis du bruker Canon sine anbefaler jeg å bytte dem ut med Gutenprint. Ypperlige åpne drivere Takk for svar! Det hjalp ikke. Canon ber meg reinstallere driveren, men det hjelper heller ikke Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Takk for svar! Det hjalp ikke. Canon ber meg reinstallere driveren, men det hjelper heller ikke Så du la inn Gutenprint-driverne og la til skriveren på nytt og valgte modellen assosiert med Gutenprint-driveren? Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 Så du la inn Gutenprint-driverne og la til skriveren på nytt og valgte modellen assosiert med Gutenprint-driveren? Ja, ingen effekt. MEN! Jeg kan skrive ut fra nettleser. Jeg kan dog ikke skrive ut fra TextEdit, Word 2011 eller Preview.... Har du noen idé om hva i alle dager som kan ha skjedd her?? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Er det samme feilmelding hver gang? Altså samme fil det refereres til? Prøv å slett den? Åpne terminalen og skriv: rm /private/var/spool/cups/d00059-001 Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Er det samme feilmelding hver gang? Altså samme fil det refereres til? Prøv å slett den? Åpne terminalen og skriv: rm /private/var/spool/cups/d00059-001 Ja, samme feilmelding. Jeg får til svar: Permission denied når jeg skriver det inn i Terminal... Endret 7. mai 2013 av Raslefu Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Ja, samme feilmelding. Jeg får til svar: Permission denied når jeg skriver det inn i Terminal... Legg til sudo foran Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 8. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2013 Legg til sudo foran Takker så masse for at du gidder å hjelpe Mulig jeg er treig her, men jeg får beskjed om å skrive inn passord. Jeg har ingen, så jeg bare trykker Enter, men får da til svar at jeg må prøve igjen... Legger ved skjermbilde: Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Takker så masse for at du gidder å hjelpe Mulig jeg er treig her, men jeg får beskjed om å skrive inn passord. Jeg har ingen, så jeg bare trykker Enter, men får da til svar at jeg må prøve igjen... Legger ved skjermbilde: Brukeren din har nok et passord? Trodde ikke det var mulig å ha en passordløs bruker i OSX. Mulig du har skrudd på autologin, men du har nok satt et passord en gang. Hvis ikke bør du ihvertfall gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå