dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hva er det som er galt når cpu bare blir varmere og varmere for hver måned som går? Jeg kjøpte Duronen for lenge siden, jeg strekte den opp med en gang og klokket den til 700@980 MHz. Da lå tempen på ca 34grader idle og 40grader full load. Dette på 1,85v jeg fikk den ikke høyere vet ikke hvorfor. Men poenget med denne tråden er at dette var ca 1år siden eller.no og nå as we speak ligger cpu på 40grader idle og 57grader full load. Dette med en ekstra innsug vifte fremme 2 utsug vifter oppe bak, og en 120mm vifte i kabinettveggen. Disse var ikke i når den var ny. Min cpu kjøler er en fop 32 det har det alltid vært. Hvorfor er cpuen varmere nå en da? ps. kabinett tempen kommer sjelden over 23grader selv om cpu er 57grader... på forhånd takk til alle som gidder å svare =) Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Kan være at cpu'n snart tar kvelden, grunnet langvarig overklokking med for høy spenning (er ikke sikker på hvilken spenning duron kjører på). Eller at det er så enkelt som støv i vifte og kjøleribbe. se http://www.overklokking.no/guides/rensing/index.html ARVID Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 tror duron kjører på 1,6volt normalt...er ikke sikker jeg heller... hmmm ja den berømte støvsugeguiden...;P Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Kom stigningen gradvis eller "over natta". Hvis siste er tilfellet, ikke tilfeldigvis etter en liten bios oppgradering. Vet at det har vært ett kjent prob. Har selv et asus kort hvor idle temp ble skyhøy etter bios oppgr. Dette kom av at ny bios ikke tillot "halt" funksjon. Tok asus nesten ett er å få det tilbake til normal. Måtte bruke "modda" bios i mellomtida, slik at jeg kunne ha ny bios men gammel temp. Tillegg: Å ja, jeg har sjekka at temp rapportet fra hk er riktig, og de stemmer sånn tålig, i begge bios ver. Stoler notorisk ikke på termistorer satt på hk så jeg har egen temp måler. Møe feilrapp av temp på visse hk BEGGE VEIER vær obs på det....... _________________ Competent people solve problems, smart people prevent them! [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-02-14 11:48 ] Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 hmmmm når du sier det så, ja jeg oppdaterte biosen nylig og det var etter dette at jeg la merke til hvor mye varmere cpuen hadde blitt... hmmm jeg har et abit kt7-raid kort....har du noe peiling på om det samme gjelder der? Lenke til kommentar
albe Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Kanskje kjøleribba/vifta på prosessoren din er full av støv og dritt. Har du filter på luftinntak så er denne kanskje tett og trenger å byttes/rengjøres. albe Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 som sagt var ikke viftene nødvendige når jeg kjøpte cpuen. Jeg satte dem kun i for å prøve å kjøle ned mer når jeg merket at det ble varmt...satte dem i nylig. kabinet tempen ligger sjelden over 25grader er dette for varmt eller? Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Tror det har vært tilfelle på Abit også. Men der tror jeg de justerte opp temp pga ovenfor nevnte feilrapp, dette for være sikre på at cpu ikke var varmere enn det hk'et viste. Som sagt beste er å måle sjøl. Det har vært mange som har klødd seg i hue pga ustabilitet fordi hk sa 50-55 mens cpu virkelig var 65-70 Lenke til kommentar
dex|ikt Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 ok får måle selv og sjekke da... takk for tipsene =) skal for sikkerhetsskyld rense ribba og vifta også... men er litt redd for å ta av kjøleribba har fjerna de 4 svarte beskyttelsesknottene... så ribba ligger rett oppå core...heh har hjertet i halsen vær gang jeg tar den av å på... jaja en ny duron koster ikke mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå