Tømmerås Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hei, fant ut at jeg skulle prøve Mint igjen etter noen år siden sist, men møter på et problem. Jeg installerte Mint ved siden av Win. 7 og alt går greit helt til jeg får beskjed om å restarte, jeg kommer til valg mellom OSer og velger Mint, men da vil ikke Mint starte, Windows starter som vanlig.............. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Vent litt, så skal jeg trykke på den rød, magiske knappen her... *trykk*. Neida, men det er litt vanskelig å hjelpe med så lite info. Står det noe feilmeldinger der? Får du fram noe hvis du trykker på ESC? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 5. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Skjer ingenting ved trykk på ESC. Mere info: pc=Asus X53Z m/128GB SSD (samsung) 8GB RAM, PC kommer som sagt til valg av OS trykker så enter på Linux Mint, så blir det bare sort skjerm med det som er timeglasset i Windows oppe i venstre hjørne, men denne roterer ikke. Ingen feilmeldinger! Endret 5. mai 2013 av Tømmerås Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Når du sier ved siden av; betyr dette at du installerte rett på disken eller gjennom Wubi? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Innstallert rett på disken! Jeg har lastet ned iso-filen fra flere plasser og brent på dvd-rw plate flere ganger. Det skal vel brukes 64-bit på denne maskinen? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Jada, 64-bit. Det kan være installasjonen som er brukket (uten at jeg vet hvordan det skal ha skjedd). Har du prøvd å reinstallere? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Ja, har lastet ned iso fra andre plasser og reinstallert! Er vel en av de få pc'er som det ikke går an å installere Mint på. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Regner med at du ordnet boot loader(grub eller noe i den duren) når du installerte Mint, slik at den vet hvor den skal boote fra? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Du sier noe der, jeg trykket på / under valg av monteringspunkt, mener det var det jeg gjorde da jeg brukte Mint 6 i sin tid, men er ikke sikker. Kan jeg få en forklaring i det der, for siden Mint er installert så må jeg ordne det der manuelt Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Prøvde å innstallere Mint direkte i Windows, men ikke f.. om den heller starter......................... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 http://community.linuxmint.com/hardware/view/9301 Prøvd dette? Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg måtte velge "Compatibility mode" da jeg installerte. Tydeligvis et skjermkort problem det her , jeg gir f.. denne gangen. Windows 7 funker forsåvidt helt greit, foruten at "politiviruset" holdt på å "ta livet av meg". Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Er der en annen distro som kan funke? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Sikkert. Du kan alltids prøve litt frem og tilbake, men chances are at kortet ditt vil skape problemer der og. Du kan alltids prøve Ubuntu (med KDE, gnome-shell eller hva enn du foretrekker) for å så håpe på at du er heldigere med hw-detection der. Alternativt kan du prøve noe ikke-ubuntu, som Fedora. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 Prøvde nettop Fedora, men det var stort sett det samme, men denne gangen skjedde det litt på skjermen, 3 striper med støy Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Det er nok kortet hele veien som er problemet (rart at det tryner før X, men). Hvor avansert er du? Prøv å chroote inn i den nye installasjonen og installer modulene du trenger før du rebooter. Har du prøvd nomodeset i grub-config? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå