Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rekkevidde på trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rettningsbestemte antenner på 20-30 meter ?!

 

Vi kjører rettningsbestemte antenner over 7km, og får en 10mbit.

 

Jeg kunne svart bedre, om jeg fikk vite åssen utstyr dere skal bruke.

1ap og et client kort ? eller 2ap'er i WDS mode ? eller 2 ap'er der det ene er base og det andre ap client ? Har du fri sikt til det andre huset ?

 

Svar så utfyllende du kan, så kan jeg svare bedre =)

Lenke til kommentar

skal alltids kunne gå ann å sette opp noe greit noe, men det er dyrt, kabler til tre pers kommer fort over 1,5k :/

 

Men jeg kan sette sammen noe som fungerer når jeg er hjemme i kveld, kanke sitte å dille med sånn på jobb, men kikk på www.wlansupply.no så har du en liten pekepinn på prisene =)

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt på en basestasjon med mulighet for tilkobling av et par PC'er i 100Mbit i tillegg til trådløst. Frister med 802.11a 108Mbit, men det er en smule dyrt ennå...

Så skulle jeg hatt ett eller to trådløse PCMCIA kort og ett PCI, og naboen skal sikkert ha ett PCI kort.

Er det egentlig mulig å koble sammen to basestasjoner trådløst?

Og ja, det er så å si fri sikt ned til naboen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt på en basestasjon med mulighet for tilkobling av et par PC'er i 100Mbit i tillegg til trådløst. Frister med 802.11a 108Mbit, men det er en smule dyrt ennå...

Så skulle jeg hatt ett eller to trådløse PCMCIA kort og ett PCI, og naboen skal sikkert ha ett PCI kort.

Er det egentlig mulig å koble sammen to basestasjoner trådløst?

Og ja, det er så å si fri sikt ned til naboen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt på en basestasjon med mulighet for tilkobling av et par PC'er i 100Mbit i tillegg til trådløst. Frister med 802.11a 108Mbit, men det er en smule dyrt ennå...

Så skulle jeg hatt ett eller to trådløse PCMCIA kort og ett PCI, og naboen skal sikkert ha ett PCI kort.

Er det egentlig mulig å koble sammen to basestasjoner trådløst?

Og ja, det er så å si fri sikt ned til naboen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt på en basestasjon med mulighet for tilkobling av et par PC'er i 100Mbit i tillegg til trådløst. Frister med 802.11a 108Mbit, men det er en smule dyrt ennå...

Så skulle jeg hatt ett eller to trådløse PCMCIA kort og ett PCI, og naboen skal sikkert ha ett PCI kort.

Er det egentlig mulig å koble sammen to basestasjoner trådløst?

Og ja, det er så å si fri sikt ned til naboen.

Lenke til kommentar

en ting til betongvegger kan vere vansklige vet det av erfaring jobber som elektriker og har satt opp en del nettverk. Erfaringsmessig så må vi stort sett kable forbi betong da det hindrer fri flyt av signaler :(

 

leste alle postene nedover så jeg glømte litt av det jeg skulle svare på sorry. men kjøp utstyret hos elkjøp så er det bare å levere det tilbake hvis dere ikke får det til.

 

Prise 30 dager åpent kjøp...

Lenke til kommentar
en ting til betongvegger kan vere vansklige vet det av erfaring jobber som elektriker og har satt opp en del nettverk. Erfaringsmessig så må vi stort sett kable forbi betong da det hindrer fri flyt av signaler :(

 

TIPS: Dersom man bruker rettningsantenne® pleier selv de tykkeste betongvegger å 'forsvinne'(under forutsettning at at avstanden ikke er for stor/størrelse på klient antenne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...